וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים התפרעו בהצגה "גטו"

עינב שיף

23.4.2012 / 11:12

עיתון "מעריב" חשף כי במהלך סצנות אלימות בהצגה לתלמידים נשמעו קריאות כמו "תן לו בראש" וכן פרצי צחוק רועמים. השחקן עודד לאופולד לתלמידים: "ביישתם את העם היהודי"

עיתון "מעריב" חשף הבוקר (שני) כי תלמידי תיכון התפרעו בהצגה "גטו", ההצגה המפורסמת של תיאטרון הקאמרי שנהנית מתמיכה רחבה של משרד החינוך וסבסוד כדי שתגיע לכמה שיותר תלמידים. על פי הדיווח, ארבעה בתי ספר שונים נכחו בהצגה, במהלכה פרצו תלמידים בצחוק רועם במהלך סצנות אלימות וכן נשמעו קריאות כמו "תן לו ראש" ועוד.

"אני יודע שהדברים שאני אגיד לא נכונים לגבי כל היושבים באולם", אמר השחקן עודד לאופולד לתלמידים בסיום ההצגה , "אבל אני מקווה שמה שמתרחש בלבבות שלכם שונה ממה שיצא מהפה שלכם, כי אני מתבייש. שום דבר מההתנהגות שהיתה כאן היום לא נחשבת 'מגניבה'", המשיך השחקן. "זו התנהגות מבישה, שמביישת קודם כל אתכם. ביישתם את העם היהודי ואת זיכרון השואה".

שר החינוך גדעון סער, שנכח בהצגה מיוחדת של "גטו" בנוכגחות תלמידים ערב יום השואה בשבוע שעבר, אמר בתגובה לדברים כי מדובר ב"חרפה שצורבת את הלב".

השר סער שוחח הבוקר עם מנכ?ל תיאטרון הקאמרי, נועם סמל ואמר כי הוא מבין את כאבם של השחקנים לנוכח ההתנהגות המחפירה מצד התלמידים במהלך ההצגה. "אני רואה חשיבות עליונה בחשיפת תלמידים לתרבות במסגרת מערכת החינוך ומשום כך בתקופתו הגדיל באופן משמעותי את תקציב סל תרבות. יחד עם זאת חינוך לתרבות כולל גם חינוך להתנהגות ראויה בעת צפייה במופעי תרבות ומאבק בהתנהגות ברברית כמו שהייתה במקרה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully