וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהבה בן: "פעם למוזיקה מזרחית לא היה מקום בטקסי זיכרון"

עינב שיף

23.4.2012 / 11:53

זהבה בן תופיע ב"שירים בכיכר" שיועבר בשידור חי בוואלה! ולרגל האירוע, היא מספרת על היחס לשירי זיכרון ודעתה בסוגיית יאיר לפיד. ראיון

אחרי כל כך הרבה שנים בתעשייה, הדבר שממנו זהבה בן באמת נרגשת לקראתו ב"שירים בכיכר", טקס ערב יום הזיכרון הפופולרי בכיכר רבין (שיועבר בשידור חי בוואלה! מחר, שלישי, בשעה 20:30), הוא שסוף סוף מזדמן לה לבצע שיר שלה – "אהבה אסורה": "אני חושבת שאחרי כל כך הרבה שנים בתעשייה וקאברים שעשיתי באירועים האלה מגיע לי", היא אומרת בשיחה עם וואלה! תרבות. "אני מקליטה ומבצעת הרבה זמן וכמובן שהייתי שמחה אם היו מבצעים שירים שלי, כמו שכנסיית השכל עשו את 'טיפת מזל', אבל זה באמת מרגש אותי לעמוד בכיכר ולבצע שיר שאני אוהבת".

זה קצת מוזר, כי "אהבה אסורה" לא באמת קשור ליום הזיכרון. זה שיר אהבה.

"זה נכון, אבל אני מאמינה שזה שיר מרגש ללא קשר לסיטואציה. אנשים אוהבים את השיר הזה ואני חושבת שהם ישמחו לשמוע אותו באירוע מכובד כמו 'שירים בכיכר'. כשהגעתי לפגישה ושאלו אותי מה נשיר, המעבד דורון מדלי הציע שהפעם נעשה שיר שלי ולא, נגיד, את 'זמר שלוש התשובות' שהיה אופציה. הם ביקשו ועשינו עיבוד חדש מאוד יפה ואני חושבת שאנשים יתרגשו".

בן, למודת טקסים ואירועי זיכרון, מספרת כי אין הבדל בין השנים, האירועים וגודלם. "יום הזיכרון זה אירוע שהמוזיקה היא חלק בלתי נפרד ממנו", היא אומרת. "אני גאה ומתרגשת לעמוד בכל פעם ולשיר באירוע כזה, שבו אנשים קשובים למוזיקה ושואבים ממנה נחמה".

נראה שעם השנים מתפתחת המודעות גם למקום של המוזיקה המזרחית בטקסים האלה.

"בהחלט. אני מאוד אוהבת את השירים הישנים שיש לנו, אבל מאמינה שגם שירים כמו 'טיפת מזל' הם נכסי צאן ברזל והם מקבלים את המקום שלא היה להם פעם בטקסי יום הזיכרון. היום המודעות הרבה יותר גבוהה".

גם השנה מנחה את הטקס יאיר לפיד, שהודיע שהוא נכנס לפוליטיקה. זה מפריע לך?

"ממש לא. אני אוהבת את יאיר כבן אדם וחושבת שהוא אדם מקסים ומדהים".

"שירים בכיכר" יועבר בשידור חי בוואלה! מחר (שלישי), ערב יום הזיכרון, החל מהשעה 20:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully