וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד יוכל להנחות את "שירים בכיכר"

עינב שיף

23.4.2012 / 20:57

העתירה נגד עיריית תל אביב נדחתה מטעמים פרוצדורליים, בלא דיון בטענות. העירייה טענה כי לא מדובר בטקס "רגיל". אלא אירוע שבו תפקידו של לפיד הוא "הקראת שירי משוררים"

בג"צ דחה הערב (שני) את עתירתו של עורן דין אסף אבן חן נגד עיריית תל אביב, בשל החלטתם לאפשר ליאיר לפיד להנחות את טקס "שירים בכיכר" שייערך מחר (שלישי) בכיכר רבין בתל אביב. יש לציין כי העתירה נדחתה מטעמים פרוצדורליים בלבד בלא דיון כלשהו בטענות שהעלה עו"ד אבן חן.

בעתירתו, טען כי עצם הצבתו בעמדת המנחה של לפיד, איש פוליטי כפי שהכריז, מבזה את זכרון חיילי צה"ל, כפי שטען עו"ד אבן חן. עיריית תל אביב טענה כי הטקס אינו טקס רגיל של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, אלא שזהו אירוע שבו מבצעים שירי משוררים ישראלים וכי כל תפקידו של לפיד הוא "הקראת שירי משוררים בלבד", לשון העירייה. יצויין כי בשנה שעברה, למשל, הקריא לפיד קטע פרי עטו - קטע הפתיחה - אולם בעירייה מבהירים כי השנה לפיד יקרא שירים של אחרים.

"אני מכבד את החלטת בית-המשפט שדחה את העתירה מטעמים פרוצדורליים בלבד", מסר עו"ד אבן חן. "בה בעת, ראוי לצין ולזכור כי הנושא העקרוני בדבר קביעת שר הבטחון והמועצה הציבורית המייעצת הוראות והנחיות לענין אופן ציון יום הזיכרון, לא בא לכדי דיון במקרה שלפנינו. אולם, כדבריו של כב' השופט ג'ובראן, אפשר שיעלה לעת מצוא. עם זאת, כבוד השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, מבקר המדינה, פירסם היום הודעה רשמית לפיה, החלה תקופת ההסדר כמשמעה בחוק המפלגות בכל הנוגע למתמודד יאיר לפיד.

"אשר להנחיית 'שירים בכיכר' , הנושא מונח לפתחו של המתמודד יאיר לפיד ולהחלטת ראש עיריית תל-אביב, מר רון חולדאי", הוסיף אבן חן. "שידור הטקס על-ידי זכיינית ערוץ 10 הינו פועל יוצא להחלטותיהם של השניים".

הבוקר נודע כי גלי צה"ל החליטו שלא לשדר את הטקס הפופולרי בגלל לפיד. לפיד כתב בעבר בחשבון הפייסבוק שלו בתגובה לטענות נגדו כי כבכל שנה, הוא יקרא טקסטים ומשכורתו תועבר כתרומה. "בואו לא נערבב בין פוליטיקה ליום הזיכרון", כתב לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully