וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב אילון פורש: מה נעשה בלעדיו?

29.4.2012 / 1:27

יעקב אילון שיווק את תדמית ג'יימס בונד הישראלי, האיש האמין, הענייני והרציני שתמיד העניק את התחושה שיהיה בסדר. רחלי רוטנר נפרדת בטור האישי שלה, זה לא אישי

השם הוא אילון. יעקב אילון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאלוהים ישמור, אפילו קר בירושלים מדי פעם! יעקב אילון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לנסוע לירושלים זה תמיד עסק מדכדך. הטיפוס על ההר בקצב של 20 קמ"ש בפקק; האנדרטאות השרופות בצד הדרך שמזכירות לך בעליזות את המוות שממנו עשויה העיר; הרגע שבו גשר המיתרים צץ לפתע מרחוק ורץ לחבק אותך בהבעה של טמטום כשמאחוריו השפיץ שלו שורט את השמיים לכל אורכם. ואם אנחנו, נפשות אורבניות רגילות, חוטפים כזו הצטננות ממסע למקום שיש בו יותר מדי אוויר הרים צלול כיין, מה יגיד יעקב אילון, הג'יימס בונד של הטלוויזיה הישראלית? הוא יגיד "איני יכול עוד, ביוש" ויתפטר.

כן כן, זה ידוע,יעקב אילון לא באמת התפטר רק כי הוא מתעצל לנסוע לירושלים כל יום או כי הוא מעדיף להמשיך לקנות בסמבוסקייה הקבועה שלו בגבעתיים. הבעיה של אילון היא שהמעבר (המיותר, לדעתו) לירושלים יצר ריחוק לא מקצועי של המגישים מצוות הכתבים. זה יוצר חוסר תיאום, מנטלי ואולי גם טכני, ואנחנו ממש לא צריכים עוד מהדורת חדשות עם המעבר הקבוע: "יוסי איתנו בשטח, יוסי? יוסי? יוסי? יוסי?" ועם דיליי ראיונות שמספיק לשני יקומים מקבילים. יש לנו כבר אחת כזאת בירושלים כבר כמעט 45 שנה. ועדיין, חשנו נבגדים. זעקנו הכיצד. לחשנו מדוע. זפזפנו כאחוזי טירוף לחפש אחריו, אך כל מה שמצאנו זה את יוסי מערוץ 1 שסוף סוף הדיליי הגיע אליו והוא התחיל לדבר רק בלי סאונד. אבל יעקב אילון נעלם. המעבר לירושלים אולי הציל את ערוץ 10, אבל הרג להם את החייל מספר 1.

תקלה שיכולה לעצבן את יעקב אילון:

עזיבתו של יעקב אילון את ערוץ 10 היא אירוע עצוב ומשמעותי, כי אין לנו הרבה ג'יימס בונדים בטלוויזיה שלנו. במהדורות החדשות יש לנו כתבים צבאיים זועפים, קשישי "מבט" ממלכתיים ודובוני עניבה חביבים שנראה בעוד שנתיים על במת "רוקדים עם כוכבים". לכו תסמכו עליהם. אילון היה דמות מסרטים אמריקאיים, קשוח וסקסי, נוטע בך את ההרגשה שהכול יהיה בסדר, רק תחזיקי בו חזק ותשתדלי לא לצרוח. יש אקדח בתא כפפות.

בימים הראשונים של ערוץ 2, אילון קריין את הפרומו למהדורת החדשות הטרייה של הערוץ. "שלושים דקות של חדשות לעניין", היה הסלוגן שלו, בקול עמוק ומתכתי. כינו אותו אז רובוט, כי לא היו מוכנים נפשית למגיש כה מלוטש. מאז כבר עברו כל המהדורות למתכונת של שעה פלוס בולשיט יח"צני על "מאסטר שף", אבל כך אילון התקבע במחשבתנו עד היום: לעניין. לא סתם ערוץ 10 שפכו את כל תכולת הכיסים בזמנו כדי לרכוש אותו לשורותיהם. הערוץ אולי תמיד יהיה בבלגאן כלכלי, תוכניות זזות בלוח המשדרים, אנשים רצים במסדרונות בבלבול, קיצוצים בתיבת הדואר ועוד, אבל בפרונט, כך חשבו, לפחות יעמוד סופר הירו שרמנטי שנראה כאילו הוא יודע מה הוא עושה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביי מותק, בקרוב אצלי. מיקי ויעקב נפרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז זהו, כבר לא. אילון נוטש את הספינה, צעד שממחיש יותר מכל כמה מהר היא שוקעת (20 קמ"ש בפקק). ערוץ 10 לא רק איבד אייקון ישראלי יוקרתי, אלא את האיש בפרונט שאומר שהכול בסדר, ועכשיו אפשר לראות את ההמולה המבולבלת שמאחוריו. וזה לא סקסי בכלל.

חדשות 10: תמר איש שלום תגיש לבדה את המהדורה במקום יעקב אילון
יעקב אילון עוזב חדשות 10 - בגלל המעבר לירושלים
יעקב אילון עוזב: האם תתגעגעו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully