וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השחקנים נגד בית ליסין: "השחקנים לא צריכים לשאת בתוצאות התנהלות התיאטרון"

רוני אפרת

29.4.2012 / 16:39

ארגון שח"ם זועם על הנהלת התיאטרון שפנה לשחקנים ודרש מהם לקצץ בשכרם. בית ליסין: "הקיצוץ הגבוה רלוונטי רק לבעלי השכר הגבוה"

בעקבת משבר הצוות הטכני בתיאטרון בית ליסין, יחד עם הגירעון הכלכלי בו נמצא התיאטרון, פנו שחר בוצר, מנכ"ל איגוד השחקנים בישראל, ודביר בנדק, יושב ראש האיגוד, אל התיאטרון בתלונה כי לא יידע את הארגון על הכוונה להפחית את שכר השחקנים בשם תוכנית הבראה של התיאטרון. "שוב הופתענו לגלות כי באופן חד צדדי, וללא כל התייעצות מוקדמת עימנו, הפנתה הנהלת תיאטרון בית לסין לשחקנים בתיאטרון שתי פניות המבקשות את התייחסותם והסכמתם", כך נפתח המכתב.

בפנייה הראשונה של התיאטרון, נכתב לצוות הטכני כי מאבקו מהווה פגיעה קשה בתיאטרון, וכי ישמחו לחדש את המשא ומתן. ההנהלה החתימה על מכתב זה את שחקני התיאטרון, מהם בקשה תמיכה בצעד זה. הפנייה השנייה היא לשחקנים עצמם, ועוסקת בתכנית אשר בכוונת התיאטרון להוציא מחודש אפריל 2012. במסגרת התוכנית, נאלץ צוות התיאטרון, לרבות השחקנים, לוותר על אחוז קבוע משכרו אשר יופחת עם תחילת התקופה, למשך שנה שלמה. עוד נכתב בפנייה כי היה ולא יסכימו להפחתת השכר, הרי שתישקל הפסקת עבודתם בתיאטרון.

"שח"ם מתנגד באפן נחרץ לפניות אלו לשחקנים", נאמר במכתב. "אין זה מעניינם של השחקנים לתמוך בהנהלת התיאטרון במסגרת מאבק הצוות הטכני לשיפור תנאי העסקתו. אנו מתנגדים בתוקף לניסיון זה להקים חלק מעובדי התיאטרון כנגד העובדים האחרים, במטרה לתמוך בעמדות הנהלת התיאטרון נגד הצוות הטכני". באשר לפנייה השנייה, נכתב כי חברי הארגון "מפקפקים בצורך בהפחתת השכר ובכך שהוא יהווה בסיס כה משמעותי להצלת התיאטרון ממצב של 'חדלות פירעון'".

"לא ברור לנו מפניית התיאטרון, כיצד נקלע התיאטרון לגרעון של תשעה מליון שקלים, אשר בסופו של דבר מביא לכך כי דווקא עובדי התיאטרון צריכים לשאת בתוצאות התנהלות זו", אומרים בנדק ובוצר, "בנסיבות אלו, קראנו לשחקנים חברי שח"ם, שלא לחתום על כל מסמך, עד לבירור מעמיק של העניין על ידנו".

בית ליסין: "הקיצוץ הגבוה יהיה רק לבעלי השכר הגבוה"

ציפי פינס, מנכ"ל התיאטרון, מיהרה לשלוח מכתב תגובה לבוצר ולבנדק, בוא נטען כי הם אינם שותפים "למאבק הקיומי שבו שרוי התיאטרון בימים קשים אלה". בנוגע למכתב הפנייה לצוות הטכני, לפינס חשוב להבהיר כי "היוזמה הינה של שחקנים ויוצרים בתיאטרון, שביקשו לקרוא לצוות הטכני לחזור לשולחן המו"מ, כדי לא להשבית את התיאטרון ולגרום לו נזק כלכלי עמוק יותר".

לגבי המסמך שעליו נתבקשו השחקנים והעובדים לחתום לצורך אישור הפחתה בשכר, מסבירה פינס כי "מהלך זה נעשה בהחלטת ההנהלה הציבורית ובדרישה של עיריית תל אביב, שמתנה תמיכות עתידיות ביישומה של תוכנית הבראה מקיפה ובאופן מיידי. תוכנית ההבראה נבנתה באופן מדורג, כך שאחוז הקיצוץ הגבוה ביותר רלוונטי רק לבעלי השכר הגבוה".

פינס טוענת כי "הקושי הכספי שבו מצוי התיאטרון נובע מתת תקצוב מתמיד", ומצרפת למכתב התגובה את דו"ח פילת (החברה הרשמית המועסקת ע"י משרד התרבות לאיסוף נתונים) משנת 2010, "המראה את היקף התמיכה הזעום בתיאטרון בית ליסין לעומת יתר התיאטראות", לדבריה. זאת אחרי ששרת התרבות, לימור לבנת, אמרה בראיון לוואלה! תרבות כי לפינס אין כלל טענות כלפי משרד התרבות, אלא כלפי עיריית תל אביב בלבד. לדברי פינס, היא תשמח להפגש עם מנהלי שח"ם בנושא, "ולהבהיר את מצבו הכלכלי העגום של תיאטרון בית ליסין לעומת הצלחתו המטאורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully