וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרס היצירה הציונית של משרד התרבות

רוני אפרת

29.4.2012 / 21:35

"יונה ונער" של תיאטרון גשר, הסרט "שישה מיליון ואחד" של דוד פישר ועוד זכו בפרס שיזמה השרה לימור לבנת, שאמרה: "ציונות יכולה לשמש כר פורה לאמנות איכותית"

הוכרזו הזוכים בפרס היצירה בתחום הציונות, בקטגוריות השונות. מדובר בשנתו הראשונה של הפרס, בהמשך למדיניותה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שעוררה מחלוקת רבה. לבנת טרחה לציין כי הפרס לא בא על חשבון פרסים אחרים, אלא בנוסף להם. "כל היצירות הזוכות מבטאות מזוויות אמנותיות שונות את הנרטיב הציוני שמאחד את הציבור הישראלי?, אומרת, ?מדובר ביצירות חשובות שמעשירות את התרבות הישראלית, ומהוות הוכחה שהציונות יכולה וצריכה לשמש כר פורה לאמנות ותרבות איכותית".

בקטגורית מחול, זכתה הכוריאוגרפית נעה ורטהיים על היצירה "לידת הפניקס" של להקת 'ורטיגו' בפרס על סך 50,000 שקלים, בעוד בציון לשבח מצאה הועדה לנכון לשבח את ד"ר רות אשל על תרומתה למיזוג העדה האתיופית בתהליך של בניית להקת מחול אתיופית המבוססת על ריקוד אתני מסורתי.

בעולם התיאטרון זכתה הצגת היחיד ?סיפור אהבה ארץ ישראלי?, מאת המחזאית פנינה גרי שזכתה ב-15,000 שקלים, ובביצוע השחקנית עדי בייליסקי שזכתה ב-10,000 שקלים. גם הבמאי יבגני אריה והשחקנית אפרת בן צור זכו בסכום דומה על עיבוד המחזה "יונה ונער" בביצוע תיאטרון 'גשר', מחזה המבוסס על ספרו של מאיר שלו. הוועדה, הכללה את השחקנית ליא קניג, העיתונאי מולי שפירא והשופטת בדימוס נורית רביב, העניקה גם ציון לשבח לדלית מילשטיין, על עבודת הבימי והעיצוב בהצגה "ערבה" של תיאטרון "נוצר".

בקטגורית קולנוע יחלקו בפרס דוד פישר על סרטו "שישה מיליון ואחד", והבמאי מני אליאס על הסרט "בצאת ישראל" בהפקתו של מיכה שגריר. בציון לשבח שכה סרטו של שגריר עצמו, ?כמו מלכת אנגליה?. שני הסרטים יקבלו 25,000 שקלים כל אחד.
בקטגוריית מוסיקה זכה יצחק תוויאור, פסנתרן מנצח ומלחין, על יצירתו "חזון העצמות היבשות", בפרס של 50,000 שקלים.

בקטגוריית אמנות פלסטית זכו בפרס יואב וקאי בן דב על יצירתם "ברוח התקווה", וסרחיו דניאל צ'רטקוב על יצירתו "דרום מזרח צפון מערב", כל אחד מהם בסכום של 25,000 שקלים. בקטגוריית ספרות זכה הסופר אשר (קרלוס) פורת על ספרו "חלוק לבן על כומתה שחורה", בסכום של 50,000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully