וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי "ישראל קוראת" יחלו לקראת שבוע הספר

רוני אפרת

30.4.2012 / 11:37

"סופרים הם גיבורי התרבות האמיתיים שלנו" כך לימור לבנת לקראת פתיחת אירועי "ישראל קוראת" שיחלו לקראת שבוע הספר

זוהי השנה השלישית בו מתקיים אירוע "ישראל קוראת", אשר הופך לחודש של קריאה וספרות עברית בראשות משרד התרבות והספורט. הוא ייפתח בתאריך 13 במאי, ויסתיים לאחר שבוע הספר המקובל, ב-23 ביוני. אירועי קריאה וספרות יתרחשו בכל הארץ, למטרת קידום הקריאה בקרב בני נוער ומבוגרים. האירועים המגוונים יכללו גם סיורים וטיולים יחד עם סופרים ובעקבות ספריהם, מפגשים עם סופרים בבתי קפה ובספריות, הופעות והקראות.

האירוע המוזיקלי "כשספרים פוגשים שיר" יהווה את מרכז חודש הקריאה, ויתקיים ב-22 במאי ברחבת בית אריאלה בתל אביב. ישתתפו בו אמיר דדון, אפרת גוש, לירן דנינו, ארקדי דוכין, כוכבי התכנית דה-ווייס, ועוד. בליל שבועות יתקיים תיקון בשלושים ספריות ציבוריות ברחבי הארץ, שיהיו פתוחות עד השעות הקטנות של הלילה ויכללו בהרצאות ומפגשים מוזיקליים. יתקיימו בהן גם הצגות תיאטרון לילדים בעקבות ספרים ואגדות. במהלך חודש יוני, יוקרנו בסינמטקים ברחבי הארץ סרטים המבוססים גם הם על סיפורים כתובים, יחד עם הרצאה בנושא.

"מטרת הפעילויות היא לקרב ולחבר בין הציבור הישראלי לסופרים, הלא הם גיבורי התרבות האמיתיים שלנו", אומרת שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, "לא לשווא קרוי העם היהודי 'עם הספר'. זהו אינטרס לאומי של כולנו להמשיך לשמור על המורשת הזאת, ולהבטיח שהספרות העברית תמשיך לשגשג ולפרוח. חובתי כשרת התרבות להבטיח שגם הדורות הבאים יוכלו להמשיך לקרוא וליהנות מספרות ישראלית איכותית ופורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully