וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות :"הנוקמים" עם הפתיחה הגדולה אי פעם

6.5.2012 / 18:05

סרט גיבורי-העל הצליח לעקוף את "האביר האפל" ואפילו את "הארי פוטר", ועם הכנסות של 200 מיליון דולר לקבוע שיא חדש לסוף שבוע ראשון

בעקבות הצניחה המתמשכת בהכנסותיה, הוליווד היתה זקוקה לגיבורים שיצילו אותה. אלה הגיעו בסוף השבוע האחרון, ועשו זאת בגדול: "הנוקמים", המכנס את מיטב הסופר-הירוז של מארוול, הסתער בפראות על בתי הקולנוע בארצות הברית והוא צפוי להכניס כ-200 מיליון דולר בשלושת ימי סוף השבוע.

בכך עקף את "האביר האפל" ורשם את הפתיחה הטובה בהיסטוריה של הז'אנר, חשוב מכך – הוא דילג בקלילות גם מעל השיא של "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2" וקבע את הספתח הטוב אי פעם בהיסטוריה של הוליווד.

נכון, הסרט נהנה מן האינפלציה במחירי הכרטיסים ומן המחירים הגבוהים של ההקרנות בתלת-מימד, כך שהשוואה לשני הקודמים אינה דווקא הוגנת, ועדיין – מדובר בהישג פנומנלי. בקיץ הקודם כבר חיברו הספדים לקולנוע. בסוף השבוע האחרון, היו ערים שלמות בארצות הברית שבהן אי אפשר היה להשיג כרטיס ל"הנוקמים", ממש כאילו היה מדובר בהופעה של אדל.

מובן שהצלחה זו לא נולדה סתם כך: היא תולדת תוכנית חומש, שאולפני מארוול בנו את האסטרטגיה שלה בקפידה רבה. ראשית, טרחו לשגר לקולנוע בשנים האחרונות סרטים אינדיבידואלים של כל אחד מגיבורי העל. כמעט כל אחד מהם, מ"איירון מן" דרך "תור" וכלה ב"קפטן אמריקה", היה מוצלח, והכין את הקרקע לכיבוש הגדול.

נוסף לזאת, מארוול הצליחו למתג את "הנוקמים" כאירוע ענק שכדאי ואף חובה לצאת מן הבית בשבילו. הם השכילו להעניק את ההרגשה הזו גם לחובבי הקומיקס האדוקים, אבל גם לקהל הרחב היותר.

תמונות מהסרט הנוקמים.
הקולנוע מת? אז נסו להגיע לאמריקה ולהשיג לסרט הזה כרטיסים. מתוך "הנוקמים"

כדי להבטיח לעצמם את אהדת הקהל, מארוול גם דאגו לקיים עמו קשרי גומלין ולפתח הדדיות אמיתית. הם עשו זאת דרך שלל אירועים, שבהם למעריצים היתה הזדמנות להתרשם מתהליך העבודה על הסרט, וגם לקבל את התחושה שהם מעורבים בו באיזושהי מידה. בהתאם לכך, האולפנים גם הפקידו את שרביט הבימוי בידי מישהו שצמח מתוך עולם הפנטזיה – ג'וס ווידון. שוב התברר כי לעתים המהלך הנכון והמשתלם ביותר הוא זה המוצדק ביותר.

מעל כל אלה, סייעה כמובן העובדה ש"הנוקמים" הוא סרט טוב, שהתקבל היטב – גם בידי המבקרים, וחשוב מכך, אצל הקהל. רישומי האולפנים מעידים כי הצופים בו העניקו לו את הציון A+, מה שיצר סביבו דיבור מעולה, הביא לו אנשים מפה לאוזן, וצפוי גם לייצר לו מומנטום חזק בהמשך. יחד עם ההכנסות מעבר לים, הסרט גרף כבר כ-580 מיליון דולר. עד הגיעו לישראל בסוף השבוע הבא, יוסיף לקופתו עוד מעות. די ודאי כי הכנסותיו ישברו בקלילות את רף מיליארד הדולר, והוא יתגלה כאחד הלהיטים הגדולים בכל הזמנים.

לאור כל זאת, מן הסתם נראה בקרוב את "הנוקמים 2", ואפשר גם להמר שאולפנים אחרים יתקנאו מן ההצלחה וילמדו ממנה, כך שנזכה גם לראות סרטים המאחדים בין סופרמן ובאטמן, בין ג'ייסון בורן, ג'יימס בונד וג'ק ריאן, וכיוצא בזה.

לסיכום, מובן כי אף אולפן לא העז להוציא לשוק סרט חדש שיתחרה ב"הנוקמים". במקום השני ממשיך לצעוד הלהיט המפתיע "Think Like a Man" עם הכנסות של 73 מיליון דולר ובמקום השלישי ניצב "משחקי הרעב" עם הכנסות של 380 מיליון דולר, שלפתע נראות צנועות יחסית לתוצאות סוף השבוע.

"הנוקמים": ראיון בלעדי עם סקרלט ג'והנסון

"הנוקמים": איפה ומתי רואים?

  • עוד באותו נושא:
  • הנוקמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully