וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל"ג בעומר 2012: מדורת השבט התרבותית - מחדשות ערוץ 2 ועד גלעד שליט

9.5.2012 / 7:37

פעם בשנה אנחנו מתכנסים סביב מדורה אמיתית, אבל ביתר הזמן כולנו מתחממים לאורן של מדורות השבט - מפולחן המוות דרך גלעד שליט ועד לאדל. וואלה! תרבות מוסיפה עוד קיסם

מהדורת חדשות ערוץ 2

ישראל לא יכולה להימלט מהחדשות, אין לך יום שלא קורים בו אירועים שעלולים בפוטנציאל להיות נפיצים עבור מדינה קטנה ודליקה כשלנו. אבל עדיין, גם באופן היחסי הזה, ישראל היא מכורת מהדורות חדשות, ויותר מכולן מדורת השבט היומית היא מהדורת החדשות של ערוץ 2 שזוכה באופן כמעט בלעדי לרייטינג גבוה ויציב. מהדורת ערוץ 2 ידעה תהפוכות, נטישות מנחים וליהוקים מפתיעים, ועדיין היא נושאת הדגל בכל הנוגע להיותה כרוז הממלכה; אירועים מלחיצים, משמחים או מעוררי מחלוקת – כולם שם, ערב ערב באותה השעה.

גלעד שליט

מחירים ועסקאות בצד – אין מי שלא קיווה שגלעד שליט יחזור הביתה ובשלום. וגם אחרי שחזר כבר, הנשימה נעצרה עד שנודע שהוא בסדר, מכל מה שאפשר לשפוט - ממש ממש בסדר. אחרי שהאצילים שברגשות כבר סופקו, עמישראל חיזל"ש ושב לסחבק את הסיטואציה ואת שליט - ועכשיו אין מי שלא רוצה תמונה עם גלעד שליט, חתימה שלו, חיבוק עם שליט, מחזיק מפתחות גלעד שליט. שליט נבוך מכל העניין, ועוד לא בדיוק יודע איך לאכול את זה שלמרות שהוא לא מכיר את שלמה ארצי אישית, האחרון מתייחס אליו כאל בן אובד. אבל זה הרי לא רק ארצי – כולם קראו לו פה "הילד של כולנו". ועד שהוא יעשה משהו עם פוטנציאל לא קונסנזוסיאלי – הוא ימשיך להיות בדיוק זה.

נציגים בחו"ל

כשמישהו מהביצה המקומית נוסע לחו"ל כדי לנסות את מזלו, אנחנו יושבים וממתינים בסבלנות לשמוח לאידו כשיחזור עם הזנב בין הרגליים. אבל אם קורה הנס ואותו אדם מצליח לטפס למעלה, עמישראל עושה לו תרגיל "לימור לבנת על הפדיום עם גל פרידמן". כי אנחנו אוהבים את צאצאינו מצליחים וכשהם עושים זאת כולנו ממהרים לנכס אותם בגאווה - לנטלי פורטמן תמיד נזכיר שהיא גדלה כאן (לא משנה שזה היה עד גיל 4) ואת סקרלט ג'והנסון תמיד נשאל בראיונות אם היא יודעת יידיש ואיך היא אוהבת את המצה-ברייט שלה. חיבוק הדוב שאנחנו מוכנים להעניק לכל אחד שיתברר כחלק מעשרת השבטים האבודים מחמם את ליבנו גם בימים בהם אין מדורות בסביבה.

שבוע הספר

אז נכון שחוק הסופרים נראה כמו חלום רחוק, ונכון שהרשתות הגדולות מזנות את המקצוע עם שלל מבצעי "קבל עשרה ספרים במחיר של מנת פלאפל", אבל הרי אמרו לנו שאנחנו עם הספר וככזה אחד הדברים שעוד מאחדים אותנו זה שבוע הספר. אותו יריד ספרים המוני שהרבה יותר משהוא מבטא אהבה למילה הכתובה, הוא מהווה מפגן ענק של תשוקה ל – צרכנות. כי בסופו של יום רוב האנשים שמגיעים לשבוע הספר מעמיסים עוד ועוד ספרים בשקית רק כדי לחזור הביתה ולהניח אותם על המדף ליד עשרות הספרים שעוד לא קראו. אמנם מדורת השבט הזאת לא רחוקה ממס שפתיים, אבל לפחות לא שורפים בה ספרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פולחן המוות

האימרה כי לפעמים מוות הוא הדבר הכי טוב שיכול לקרות ל?חפצים בתהילה אינה סתם קלישאה סרקסטית – בישראל היא ממש המציאות. אושיות מעטות מצליחות לשמור כאן במהלך חייהן על מקום בגבולות הצרים של הקונצנזוס, אבל ברגע שאפשר לחגוג סביבן את פולחן המוות, הן מיד קונות בו מחדש את מקומן. בשביל להבין זאת די להביט למשל בגוון האחיד שתופס פיד הפייסבוק מיד לאחר ההודעה על מותה של אישיות ציבורית כלשהי. פרידתה מן העולם, בעיקר אם היתה בטרם עת, מאפשרת כמעט תמיד לגלות לפתע כי לא רק שכולם הכירו אותה, אלא שכולם גם העניקו לה מקום משמעותי בעולמם ועתה זקוקים להתאחד באבלם עם שכמותם. ככה זה – כיבוי אש החיים הוא לעתים הדרך המהירה ביותר להצית את מדורת השבט.

אדל

במסגרת התהליכים התרבותיים העמוקים שעברו על ישראל ב-15 השנים האחרונות, ירדה קרנה של המוזיקה הלועזית במיינסטרים הישראלי. אם בעבר כל אלבום של מדונה היה מכניס מיד את המערכת המוזיקלית כאן לסחרור, קשה לומר שזהו המצב היום. אדל, לעומת זאת, היא היוצרת הראשונה מזה שנים שמצליחה לעורר סביבה עניין עצום בכל אשר תלך: אוסף השירים הקטלניים שלה, אופייה חם המזג וכמובן – מראה המאמא שחיבוק שלה יבטיח את השלום במזרח התיכון. נתוני המכירות שלה יוצאי דופן בעידן שבו לא קונים דיסקים ונראה שאם היא תגיע לישראל מחר – היא ממלאת את בלומפילד בקלות. אלו כמובן בשורות מצוינות, שכן אדל היא כוכבת פופ ברמה הגבוהה ביותר ואחת שבאמת כיף לדעת שכולם, אבל באמת כולם אוהבים.

השתתפו בהכנת הכתבה: לילך וולך, חן רוזנק, אבנר שביט ועינב שיף
מהי מדורת השבט שלכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully