וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולף + לאמב: היהודים שכבשו את סצנת המועדונים של ניו יורק

9.5.2012 / 16:11

לקראת הגעת Wolf + Lamb להופעה בישראל - מיהם היהודים שמאחורי ההרכב האלקטרוני שמרקיד את העולם, ומה הופך אותם לכל כך טובים?

הם זכו לתואר אחד מחמשת אלבומי השנה על פי מגזין מיקסמאג ב-2010, הם אחראים על צליל הדאנס הדומיננטי ביותר בעולם כיום, גילו כמה מהכשרונות הבולטים ביותר במוזיקה אלקטרונית והפכו במו ידם את פסטיבל "ברנינג מן" לאירוע המוזיקלי הכי מגניב על כדור הארץ. וואלה! תרבות מצדיעה לצמד המפיקים / תקליטנים Wolf + Lamb אשר מגיע בחמישי הקרוב למועדון הבלוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גאווה לאומית, אבל בקטע מודע לעצמו. וולף + לאמב/מערכת וואלה, צילום מסך

הראש היהודי ממציא לנו פטנטים

מעבר לכך שמדובר בצמד מפיקים ותקליטנים לוהט ומדובר, אשר בין השאר גם אחראי לאחת מחברות התקליטים הדומיננטיות ביותר בתעשיית המוזיקה האלקטרונית כיום, ביקורם הראשון בישראל של Wolf + Lamb בחמישי הקרוב טומן בחובו בראש ובראשונה שק של רגשות גאווה לאומית. גדי מזרחי וזאב אייזנברג הם שמות שאין לטעות במקורותיהם וכן, בהחלט מדובר בצמד יהודים ניו-יורקים שאף העבירו כמה משנות נעוריהם בציון.

אך מעבר ליהדותם אשר נפשטה מסממניה החיצוניים עם חלוף השנים אין כל קשר בין פועלם המוזיקלי-קולקטיבי לדבר מתרבות ישראלית. למעשה, בניגוד לסיפורי הצלחה דוגמת שלומי אבר או גיא גרבר, אם היו תושבי ישראל סביר להניח כי לעולם לא היו זוכים לאותו מעמד משפיע כל כך בתעשיית המוזיקה האלקטרונית בו הם נמצאים כעת. זאת משום שהכינוי Wolf + Lamb הוא הרבה מעבר לשם תואר קליט לצמד תקליטנים, הוא מושג אשר מתאר תנועה מוזיקלית קולקטיבית ייחודית המכנסת בתוכה מגוון אמנים נוספים דוגמת ניקולס ז'אר או דניז קורטל.

הסיבה לכך היא לא רק העבודה כי גם לחברת התקליטים שהחליטו להקים בחרו לקרוא Wolf + Lamb Music אלא בעיקר בזכות המקום אותו החליטו להשמיש לעבודה ומגורים - מלון מרסי. אל תתנו למונח "מלון" להטעות אתכם, למרות עמוד פרסום הומוריסטי גדוש תכנים שיווקיים מופרכים באתר הלייבל, המרסי הוא ההפך הגמור מבית נופש לתיירים. מדובר למעשה במבנה מוזנח ונטוש במכת ההיפסטריה של ברוקלין - שכונת וויליאמסבורג. שם החליטו הצמד ומכריהם להשתקע למגורים, להקים אולפן ולקיים מסיבות פרועות שיהפכו לפולחן. החיים בקומונה קולקטיבית מסוג זו היא שהפכה את המונח Wolf + Lamb לשם נרדף לסגנון מוזיקה ואת זאב וטלה לבעלי מותג קובע דעת קהל.

עומק לא נמצא

אידיאולוגיית האינדי של הצמד באה לביטוי נרחב גם בזיקוק המוזיקלי עליו הם אחראים. בעוד שטכנו ברלינאי מאז ומעולם ניחן באסתטיקת צליל מבריקה ומוקפדת, הצליל של Wolf + Lamb מסגיר בגולמיות שלו את השימוש באמצעי הפקה ביתיים דלים, אך ריבוי השימוש בלחנים אטונאלים ביצירותיהם משווה לו גוון אירופי המבדיל אותו מהאוס וטכנו נוסח ארה"ב. הרמוניה אטונאלית מעניקה חוויה המתבססת על תחושת חוסר יציבות מתמדת, היא צורמת לאוזן ומהרהרת מחשבה ולמעשה עומדת בנגד לעיקרון ה"מתח ופתרון" אשר מאז ומעולם היה לחוק יסוד ביצירת מוזיקת ריקודים.

תקליטים מבית Wolf + Lamb אינם אלה אשר בולטים במסיבות, או אלו אשר יוצרים שיאים רגשיים פומפוזיים, אלא אלה שמעוררים רגשות מעורבים ומשמשים בידיו של תקליטן מושכל כלי ליצירת עומק שכלתני ורגשי במסיבה. מסיבות אלו ואחרות הצלחת הצמד ושמם המכובד שהולך לפניהם בכל רחבי העולם מהווה מכשול כשם שהוא מסב הנאה. בראיונות רבים מספרים הצמד על ציפיות מוטעות מסגנון התיקלוט שלהם ומהאתגר שבלהיצמד לעקרון אמנותי בלתי מתפשר שלא אמור לפנות לקהל רחב. ולמרות זאת את השפעתם המוזיקלית האדירה של השניים אי אפשר שלא לשמוע סביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
תענוג נדיר. וולף + לאמב/מערכת וואלה, צילום מסך

דניז קורטל, ניקולאס ז'אר וסול קלאפ הם אמנם דוגמאות בולטות של אמנים שיצאו מהקולקטיב עצמו למעמד כוכבות, אך מספיקה האזנה חטופה גם לאמנים כמו Maceo Plex, Art Department , לייבלים דוגמת Crosstown Rebels או Visionquest (שבעצמו בחר לפעול כקולקטיב אמנים) בכדי לזהות את הצליל והאסתטיקה להם היו אחראים Wolf + Lamb במקור.

בהופעה הקרובה בישראל השניים ביקשו כי החימום עבורם יתבצע בבי פי אם נמוך במיוחד בכדי לתת להם את הזדמנות להציע את מרכולתם המוזיקלית כהלכה. ריבוי הצעות העבודה והרצון לטייל ולבלות כמה שיותר פיצל את דרכם של השניים להופעות נפרדות על כן אירוע בו מנגנים הצמד יחדיו הפך בשנתיים האחרונות לנדיר במיוחד. את התענוג הנדיר הזה תוכלו לחוות ממש מקרוב וממש בקרוב.

Wolf + Lamb, יופיעו ב-10.5 מועדון הבלוק ב- 23:30

Wolf + Lamb יופיעו בישראל

וולף + לאמב - האם תגיעו להופעה? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • Wolf + Lamb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully