וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן קולירין: "האליטה הירושלמית פסלה את 'ההתחלפות'"

רוני אפרת

8.5.2012 / 12:23

הבמאי זועם על החלטת תיאטרון ירושלים שלא להקרין את סרטו: "הסרט גירד להם את המוסר הבורגני". תיאטרון ירושלים: "אנחנו שומרים את הזכות לקבל החלטות רפרטואריות"

ערב בכורת הסרט "התחלפות" של ערן קולירין, ששב מסיבוב פסטיבלים ברחבי העולם וממתין גם לביקורת הישראלית, הוחלט בתיאטרון ירושלים לבטל ארבע הקרנות שנקבעו מראש לסרט, עם המפיץ משה אדרי. בעוד הפרסומים על מיקומי ההקרנה של הסרט כבר יצאו לתקשורת, כתבה ענבה רייזמן לוי, מהנהלת התיאטרון, מכתב ליוצרים המבשר על חזרתם מהרצון להקרינו, עקב צוות מומחים שצפה בסרט והחליט כי אין הוא מתאים לקהל צופי התיאטרון.

אדרי, ששלח מכתב תגובה למנכ"ל התיאטרון, יפעת צחי קיראל, קיבל תגובה לקונית חסרת הסברים. לאחר מכן, שלח קולירין עצמו מכתב נוסף. "שמחתי ללמוד ממכתבך על צוות המומחים המורחב שראה את סרטי ומצא שאיננו ראוי להקרנה אצלכם ולו לארבע הקרנות בודדות", כך כתב, "אכן חשוב שמוסד ציבורי יעסיק צוות מומחים שכזה, ואני בטוח שחבריו כולם בעלי טעם דק ומשובח, המתגוררים בבתי אבן נישאים בעין כרם, שאור צהוב ורך נח בחדריהם".

לוואלה! תרבות הוסיף קולירין: "זה מה שמרתיח אותי, שמבטלים הקרנה של סרט שהגיע מפסטיבל ונציה, מתחרויות בכל העולם. אף אחד לא בקש ממנה להקרין סרט חתונה של מישהו. זה סרט שהוא חלק מהעשייה התרבותית בארץ, חלק מהותי ובעל נוכחות. ובכל זאת, ישבה להם שם האליטה הירושלמית, ו-ועדת הטעם הטוב, הסרט ניער אותם קצת, ובגלל שזה לא סרט על בחורה שמתחתנת זה גירד את המוסר הבורגני שלהם".

עבור תיאטרון ירושלים הוזמן עותק מיוחד של הסרט, במחיר של 2,250 יורו. "דבר כזה לא קרה לי מעולם, ואני בענף כבר ארבעים שנה", כתב אדרי במכתבו. "לא ייתכן שבית קולנוע יודיע יום לפני היציאה, לאחר שכל הפרסומים כבר יצאו, שהסרט לא עולה לאקרנים. זוהי פגיעה באמינות שלנו כמפרסמים. זהו מקרה אותו אנו רואים בחומרה ויכול להשפיע על יחסינו בעתיד". מכתבו של אדרי נשלח גם לראש עירית ירושלים ניר ברקת, ולשרת התרבות והספורט לימור לבנת.

בתיאטרון ירושלים שלחו ביום ראשון מכתב תגובה לקולירין, בו הסבירה מנכ"לית התיאטרון כי מדובר בטעות שנעשתה על ידי הנהלת התיאטרון, שפרסמה את ההקרנות בטרם צפתה ועדת הרפרטואר בסרט. "הצוות שצפה בסרט חשב באופן חד משמעי שהוא לא מתאים למרות שמדובר בסרט ישראלי", כתבה המנכ"לית, שהוסיפה כי הסרט מוקרן ב"רב חן" בירושלים באופן רחב. "אני מעריכה שארבע הקרנות בתיאטרון ירושלים לא יפגעו בסרט",, כתבה המנכ"לית.

למרות פניות חוזרות ונשנות לתיאטרון ירושלים ולמנכ"לית, טרם נמסרה תגובה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully