וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליעזר פישמן חויב למכור מניותיו בידיעות אחרונות

9.5.2012 / 14:11

בית הדין להגבלים עסקיים חייב את חברת בראון-פישמן שבשליטת איש העסקים אליעזר פישמן - בעל השליטה בגלובס, למכור מניות המקנות לה כ-9% מהזכויות לרווחים בידיעות

בית הדין להגבלים עסקיים חייב את חברת בראון-פישמן, שבשליטת איש העסקים אליעזר פישמן - בעל השליטה בעיתון גלובס, לפרק את המיזוג למונופולין בינה לבין ידיעות אחרונות. כמו כן, חייב בית הדין למכור מניות המקנות לה כ-9% מהזכויות לרווחים בידיעות אחרונות, מו"ל העיתון המתחרה כלכליסט.

החלטה ראשונה בעניין מכירת המניות של פישמן התקבלה כבר לפני שמונה שנים והוא אכן החל בהקטנת אחזקותיו בחברה, אולם בשלב מסוים ביקש לבטל את ההחלטה. הבוקר (רביעי) הוסר החיסיון מעל פסק דינו של בית הדין מדצמבר של שנה שעברה, בו דחה בית הדין את בקשת בראון-פישמן לבטל את החובה שהוטלה עליה בשנת 2004 למכירת מניות המקנות לה מעל ל-25% מהזכויות לרווחים בידיעות אחרונות.

בראון-פישמן מכרה אמנם חלק מהמניות בהתאם להסדר, בסך הכל 16% מהאחזקות, אולם בשלב מסוים טענה כי מכירת המניות אינה נדרשת עוד לאור שינויים שלטענתה חלו בענף העיתונות - בין היתר כניסתו של העיתון "ישראל היום" לשוק. הרשות התנגדה לבקשה וטענה כי הצורך בפירוק המיזוג מתחייב משום שמדובר במונופול בשוק העיתונים הכלכליים, אשר אינו כולל את ישראל היום ופועלים בו העיתונים גלובס, כלכליסט ודה מרקר בלבד.

בית הדין להגבלים עסקיים קיבל את עמדה זו ופסק: "אמת המידה להתנגדות הממונה למיזוג היא קיומו של 'חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות'. בענייננו, המדובר במיזוג למונופולין המקים על פניו חשש מעין זה. בהתקיים חסמי כניסה משמעותיים, ובהעדרם של גורמים היכולים להוות רסן תחרותי, אישורו של מיזוג בנסיבות שכאלה חותר תחת תכליותיו של החוק", נכתב בפסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully