וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאביב 2012: "Home Movie" זכה בפרס הראשון

רוני אפרת

9.5.2012 / 21:45

סרטו של ראובן ברודצקי זכה בפסטיבל היוקרתי לסרטי תעודה ישראליים, כמו גם בפרס הצילום הטוב ביותר: "לסרט שפה קולנועית פיוטית המאפשרת התבוננות אינטימית"

פרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב, בשווי של 70,000 שקלים, הוענק לסרט "Home Movie" של ראובן ברודסקי. פרס הצילום, בשווי 10,000 שקלים, הוענק גם הוא לסרט זה, לצלמים, ברודסקי ואיתמר מנדס פלור. "הפרס ניתן לסרט בשל החזון היצירתי הנשקף ממנו ובשל השפה הקולנועית הפיוטית המאפשרת התבוננות אינטימית לבית שאותו כמעט וניתן לחוש ולהריח", נאמר בנימוקי חבר השופטים לפרס הסרט הטוב ביותר, בעוד בפרס הצילום נאמר כי "הוא עושה שימוש באור ובצל אשר משרטטים באופן סבלני ואוהב משפחה נתונה בתהליכי שינוי".

גם הסרט "פודרה" של אייל גולדברג, זיכה את יוצריו בשני פרסים: האחד, פרס ראש העיר, על סך 30,000 שקלים, שמוענק כמדי שנה לסרט ראשון או שני של יוצר צעיר. "נהנינו והערכנו את האופן בו הסרט מגולל את הסיפור למן הסצנה הראשונה ואת הדרך שבה הוא אורג סיפור רב שכבתי: המאבק מעורר האמפתיה והחמלה של הגיבור הנתון בין הגבריות שלו לבין הזהות המינית שלו, ובין הפטריוטיות שלו לבין רצונו להשתחרר מהצבא", נכתב בנימוקי הועדה. הפרס השני הוא פרס העריכה, על סך 5,000 שקלים, לארז לאופר ולגולדברג, עורכי הסרט.

ציון לשבח בקטגוריית הסרט הישראלי, על סך 25,000 שקלים, ניתן "גברים בלתי נראים" של יריב מוזר, המציג את מצוקתם של פלסטינים הומוסקסואלים שנאלצים לעזוב את מולדתם. "חבר השופטים רואה בסרט סיפור אמיץ עם שלושה גיבורים בלתי נשכחים, וחשיפה מרשימה של עולם בלתי מוכר", כך נכתב. פרס התחקיר, על סך 5,000 שקלים, ניתן למירי לאופר, תחקירנית הסרט "יום אחד אחרי השלום". ועדת המועצה לקולנוע במשרד התרבות, מעניקת הפרס, נימקה את החלטה: "חומרי הארכיון המובחרים מאפשרים את גילויין של דמויות מדהימות וחושפים את התהליך הפיוס המורכב בדרום אפריקה שלאחר עידן האפרטהייד, ומזכירים לנו שעלינו להתמיד ולגעת בפצעינו בכדי שיוכלו להחלים".

פרס ראשון בתחרות הבינלאומית, בסך 20,000 שקלים, ניתן לסרט "כוכב השבלול" של יי סאונג-ג'ון, "סיפור אהבה יוצא דופן באופן פיוטי וטהור כפי שרק קולנוע משובח יכול לספר", על פי נימוקי השופטים. ציון לשבח הוענקו לסרטים "דטרופיה" של היידי יואניג ורייצ'ל גריידי, בעוד רוב חבר השופטים בתחרות אף ביקש לציין לטובה את הסרט "אפילוג" של מנו לנסן.

בתחרות סרטי הסטודנטים זכה במקום הראשון הסרט "גרייס" של מיכל אהרונסון, תלמידת בית הספר לקולנוע סם שפיגל, בפרס על סך 10,000 שקלים. "הסרט מצליח באמצעות פריסה של פרגמנטים יומיומיים בחייה של גיבורת הסרט לשקף את הדילמות והשאלות של מהגרי העבודה בישראל סביב סוגיות מהותיות כמו זהות ושייכות למקום. יחד עם זאת הסרט נמנע מקלישאות הז'אנר, ומצליח לצייר דמות עגולה של אישה מעוררת השראה", נימקו השופטים את הזכייה. פרס שני, על סך 7,000 שקלים, הוענק לסרט "חפש את המטמון" של נדן פינס מהאקדמיה לאמנות בצלאל, בעוד הפרס השלישי, על סך 4,000 שקלים, הוענק לסרט "מחרומבה" של תמר קמרט מהמחלקה לקולנוע ואנימציה במכללת תל חי.

בתחרות הפיצ'ינג זכתה במקום הראשון ענת וובנובוי מאוניברסיטת תל אביב, עם התסריט "תעשיית הפיתוי" במענק פיתוח של 15,000 שקלים. עוד זכו במענקי הפקה על סך 5,000 שקלים כל אחד: "הגינה" של ניקי אילן ממכללת בית ברל, ו"הודו לשם" של נועם קידר מבית הספר לקולנוע מעלה. קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ו"יס" דוקו הוסיפו מענק פיתוח בסך של 4,000 שקלים לתסריטים "נהיגה אל הדרור" של רפי לרנר מאוניברסיטת תל אביב.

במסגרת המיזם "אנימה דוק", מיזם מיוחד לקידום יצירה מקורית בתחום האנימציה הדוקומנטרית ביוזמת קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ופסטיבל דוקאביב, זכו במענקים בסך כולל של 30,000 ¤ של קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, היוצרת טל לוטן עבור הסרט "לחם וצנוניות" והיוצרות יעל דקל ולירן קפל לסרטן "ניושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully