וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן פולנסקי יביים סרט על פרשת דרייפוס

9.5.2012 / 21:54

הפרויקט הבא של אחד הבמאים המפורסמים בעולם יעסוק בפרשה המכוננת, בה הואשם קצין יהודי בכיר במסירת מידע סודי לצבא הגרמני על אף שלא עשה דבר

פרשת דרייפוס מגיעה לקולנוע: הבמאי רומן פולנסקי הודיע היום (רביעי) כי יביים את הסרט "D", שיעסוק בפרשת דרייפוס שהעסיקה את העולם בסוף המאה ה-19.

"רציתי לעשות סרט על פרשת דרייפוס במשך זמן רב, אבל לא כדרמה רגילה אלא כסיפור ריגול", אמר פולנסקי. "כך, אוכל להראות את הרלוונטיות הברורה שלה לעולם של היום - עולם של ציד מכשפות בידי קבוצות מיעוט, פרנויית ביטחון, טריביונלים צבאיים סודיים, מודיעין שיצא משליטה, טיוחים ממשלתיים ועיתונות אכזרית". פולנסקי יחבור לרוברט האריס, יוצר סרט קודם של פולנסקי בעל גוון דומה, "סופר הצללים".

פרשת דרייפוס החלה בדצמבר 1894, אז הואשם הקצין אלפרד דרייפוס מהמטה הכללי של צבא צרפת במסירת סודות לכוחות הגרמניים. דרייפוס טען כי הוא חף מפשע, אולם בית דין סודי פסק נגדו ושלח אותו למאסר עולם באי השדים הידוע לשמצה. עם הזמן נטען כי דרייפוס הואשם בשל היותו יהודי ו-12 שנים לאחר מכן, לאחר שבכיר בצבא צרפת התגייס למענו והסופר אמיל זולא פרסם את מאמר ה"אני מאשים" המפורסם שלו, הוא זוכה מכל אשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully