וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון חולדאי: "פליטי 'האח הגדול' תופסים את מקומם של היוצרים בתל אביב"

רוני אפרת

10.5.2012 / 14:26

ראש העירייה תקף את מדיניות שילוב התרבות והאמנות במערכת החינוך ואמר: "אני לא בטוח שבעוד 20 שנה נוכל לדבר על תרבות בתל אביב"

"אינני בטוח שבעוד עשרים שנה אוכל לדבר על התרבות בתל אביב", כך אמר היום (חמישי) רון חולדאי בכנס החינוך השנתי של עיריית תל אביב ומכללת סמינר הקיבוצים בנושא הקשר בין חינוך לאמנות. "את מקומם של האנשים היוצרים תופסים פליטי 'האח הגדול' ו'הישרדות'. יכולת הביטוי מגיעה לרמה של הודעת SMS. בכל פעם שמגנים את מערכת החינוך, נשלפת איזו תכניות מיוחדת ללימוד ערכים, סיורי מורשת ומאה מושגים למבחן".

חולדאי אמר את הדברים בתגובה לנאומו של שר החינוך, גדעון סער, שהביעה תמיכה בשילוב תכנים תרבותיים ואמנותיים במערכת החינוך. "במדינה דמוקרטית, ערכים אינם נרכשים מתוך הכרה שלטונית", אמר חולדאי. "תלמיד צריך לקרוא, להרחיב את השכלתו, להשתתף בשיח ביקורתי בנושאים חשובים, להפנים את המטרה של כל אלה ובעיקר ללמוד להקשיב. לאור העובדה שכל תהליך כזה לוקח יותר מקדנציה של שר חינוך, צריך שר חינוך שידע להטמיע את זה במערכת. זהו איום קיומי חמור לא פחות מכל פצצה אירנית".

"עמדתי האישית היא שלאמנות ולתרבות יש חשיבות רבה", אמר סער לפני כן. "ילד שמתחנך על תרבות מקבל עולם פנימי עשיר יותר. מאותם טעמים, לימודי האמנות בבתי הספר התיכוניים הם דבר שיש לקדמו. תפיסה רווחת של תלמידים היא לקחת מגמת פיזיקה, למרות שאפילו למערכת זה לא שיקול משתלם. לא כולם צריכים לעסוק בפיזיקה".

"ליאור אשכנזי השתחווה עם המכנסיים למטה"

באחד הפאנלים השתתפה מנכ"ל תיאטרון בית ליסין, ציפי פינס, שדברה על יחסה המורכב לשילוב בין הצגות לילדים. "התחלתי בתיאטרוני ילדים וחזרתי אליהם בגלל הנכדים שלי", היא סיפרה. "השוק לתיאטרון מבוגרים הוא כל כך מעליב, שאני רוצה לעשות הצגות איכות לילדים. אני מנסה ולא מצליחה, בגלל סל תרבות". יחד עם זאת, היא מזדעזעת מן המחשבה על הצגות בה נוכחים תלמידי בתי ספר.

"קהל רגיל לא רוצה להגיע להצגות כאלה, ולכן הצגות שתלמידים הולכים אליהן הן קומדיות שאין להן ביקוש בקרב קהל רגיל", אמרה פינס. "אם יש לי אולם מלא, למה אני צריכה תלמידים? באחת מההצגות של 'כולם היו בניי', ליאור אשכנזי השתחווה עם המכנסיים למטה ועם הגב לתלמידים שלא הפסיקו להפריע".

לפינס יש גם פתרון. "הכל מתחיל מחינוך מהבית", היא אומר. "התיאטרון הפך להיות כל כך פופולרי, עד שמישהו מגיע להצגה שאין לו מושג על מה היא מדברת ובלבד שתהיה שעה ורבע וזהו. כל הדברים האלה לא קורים כשילדים מגיעים להצגות איכות שמיועדות להם, עם הוריהם. כשילד קטן בא להצגה עם ההורה שלו, הוא מאושר. הוא קשוב למה שקורה בבמה, הוא מאושר. אלה תנאים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully