וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומלצי פסטיבל הסופרים: מפגשים עם דויד גרוסמן, סייד קשוע, אתגר קרת ועוד

רוני אפרת

11.5.2012 / 10:58

דויד גרוסמן ידבר על "נופל מחוץ לזמן", שמעון אדף ישתף פעולה שוב עם כנסיית השכל וטיול בעקבות סייד קשוע - האירועים הכי מקסימים בפסטיבל הסופרים בירושלים

חגיגות הספרים בישראל רק הולכות ומתרחבות משנה לשנה, ומלמדות כי לאנשי הספרות יש הרבה מה להציע ואפילו בתחומים רבים. בפסטיבל הסופרים הבינלאומי, שיתקיים במשכנות שאננים וברחבי ירושלים החל מהערב (ראשון) ועד ה-18 במאי, מוצעות אפשרויות רבות להרצאות, פעילויות וטיולים שהם מעבר לטקסט כתוב. מידי יום יתקיימו אינספור אירועים ברחבי העיר, מתוכם בחרנו המלצות ספציפיות לפעילויות מיוחדות שחבל לפספס.

שמעון אדף. אביב חופי
נזיר בכנסיית השכל. שמעון אדף/אביב חופי

ביום שני, 14 במאי, בשעה 20:00 יתקיים המפגש "כותבים באור התכלת העזה", שמוגדר כרב-שיח על ספרות במוקדי סכסוך. ישתתפו בו הסופר סמי ברדוגו, יחד עם לוקאס ברפוס השוויצרי ובואלם סנסל האלג'יראי, בהנחיית אבירמה גולן. השילוב האנושי המעניין ייצור, כנראה, גם תכנים מיוחדים, ויתקיים באודיטוריום משכנות שאננים באנגלית ובצרפתית, עם תרגום סימולטני לעברית.

בשעה 21:00 תתקיים ההופעה "קח שירים ושירים אחרים" של כנסיית השכל, שתבצע שירי משוררים יחד עם שמעון אדף והצ'לן יובל מסנר. הלהקה, שידועה בשילוב שירי המשוררים ברפרטואר שלה, בתוכו שירי רחל, עמיחי, זך ואבידן, תעלה על הבמה עם הלחנים המוכרים ועיבודים חדשים. אדף הוא שותף וותיק לעשייה המוזיקלית של הלהקה, גדל עמה ואף חתום על מספר משיריה. ההופעה תתקיים במועדון צוללת צהובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יהיה מותח. דרור משעני/מערכת וואלה, צילום מסך

ביום שלישי, 15 במאי, יתקיימו אירועים מיוחדים לחובבי ספרות המתח. בשעה 13:00 יצא מכיכר אורד וינגייט סיור ספרותי בעקבות ספרי המתח של בתיה גור, בשכונות הירושלמיות טלביה (קוממיות) ובקעה, שם מתחוללות עלילות ספריה, בהדרכת נורית בזל. מאוחר יותר, בשעה 18:30, יתקיים פאנל באוהל הפסטיבל שיעסוק בסוד הצלחתה של ספרות המתח, בהשתתפות הסופר ועורך ספרות המקור בהוצאת "כתר", דרור משעני, יו נסבו הנורבגי וטום רוב סמית' האנגלי. יחתום את יום זה אירוע מותח כשלעצמו, הכולל פאנל של סופרי דור ה-X (שנות השישים והשבעים) בהשתתפות ארנון גרונברג ההולנדי, הסופרים אתגר קרת וסייד קשוע, גארי שטיינגרט האמריקני, ובהנחיית דנה מודן. השיחה תיערך בשפה האנגלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יעביר אתכם מסע. סייד קשוע/מערכת וואלה, צילום מסך

את המלצות יום רביעי, 16 במאי, ניתן לסווג בסימן הסופר סייד קשוע, שיעביר שיחה וקריאה בשעה 10:30 בבוקר באוהל הפסטיבל. בשעה 13:00 אף יתקיים טיול בשם "סייד קשוע הולך בירושלים", שיכלול את המקומות אותם סימן בטוריו ובספריו לאורך השנים, דרך מבטו המיוחד. הסיור יצא מבניין י.מ.ק.א אל עבר שער שכם, בהדרכת מירב הורוביץ. אם הגעתם עד לשם, בטח תשמחו להירגע במפגש קריאה סולידי בשעה 17:30 בבית הקפה "תמול שלשום" בספרדית ובאנגלית עם סולוויג אגרז (איסלנד / ארה"ב), טום רוב סמית' (בריטניה), קלאודיה פיניירו (ארגנטינה) וטרייסי שבליה הבריטית, מחברת "נערה עם עגיל פנינה".

דויד גרוסמן עם מיכל רובנר. נמרוד סונדרס
דויד גרוסמן/נמרוד סונדרס

ביום חמישי, 17 במאי, יתקיימו שני אירועים מומלצים. הראשון, בשעה 18:00, שיחה וארוחה על ספרות ועל אוכל, בהשתתפות גיל חובב ואיימי בנדר, בבית הקפה "תמול שלשום", ובשפה האנגלית. בגדרה התיאטרונית-המוזיקלית, יתקיים באוהל הפסטיבל בשעה 20:00 מפגש בין בלהה בן אליהו לדויד גרוסמן, "נופל מחוץ לזמן", בהשתתפותה של יהודית רביץ ובקטעי משחק של קבוצת התיאטרון רות קנר. ביום שישי, 18 במאי, החותם את הפסטיבל, יתקיים יום ספרות הודית בישראל, באולם משכנות שאננים, בין 10:00-14:00. יחתום את האירוע מפגש בין יורם קניוק לבין שגריר הודו בישראל, נאבטאג' סרנה.

איזה סופר הכי הייתם רוצים לפגוש? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully