וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קברט" כבשה את פרסי התיאטרון

רוני אפרת

11.5.2012 / 14:34

"קברט" היא הזוכה הגדולה בטקס עם 5 פרסים, בהם הצגת השנה, המחזמר של השנה ושחקן השנה לאיתי טיראן. הדרמה: זהרירה חריפאי הגיעה מבית החולים כדי לזכות בפרס

"קברט" היא הזוכה הגדולה של פרסי התיאטרון הישראלי לשנת 2012. בטקס שנערך היום (שישי) בתיאטרון גשר בתל אביב זכתה ההצגה בבימויו של עמרי ניצן בחמישה פרסים, בהם ההצגה הטובה יותר, המחזמר הטוב ביותר, הבימוי הטוב ביותר והשחקן הטוב ביותר לאיתי טיראן.

שבעת הפרסים האלו היו שבעת הפרסים בהם זכה הקאמרי, התיאטרון המוביל במספר המועמדויות. תיאטרון חיפה זכה בארבעה פרסים, כמו גם בית ליסין, שהסתפקו בפרס גדול אחד - לשחקנית אסי לוי על תפקידה ב"אמא שלו". "היה טקס מאוד יפה וכמו כל שנה זכה מי שבחרו בו", אמרה מנכ"לית בית ליסין, ציפי פינס בסוף הטקס בשיחה עם וואלה! תרבות. "אני מאוד מפרגנת ל'קברט' שהיא הצגה מצוינת. הגיוון הגדול של הזוכים מראה כמה התיאטרון הישראלי פופולרי. יש רגעים טובים, יש רגעים רעים והעיקר שכולם ממשיכים".

"יש פה כמה בחירות מעניינות", אמר נעם סמל, מנכ"ל הקאמרי. "היתה פה דרמה גדולה מאוד עם זהרירה חריפאי, שמתמודדת עם מחלת הסרטן והגיעה לפה במאמצים גדולים".

זכייתה של חריפאי בפרס שחקנית המשנה על "סוף טוב" זכתה לתשואות ולעמידה של הקהל לכבודה. חריפאי נכחה בטקס, אך מפאת מחלתה לא עלתה לבמה לקבל את הפרס ואת דברי תודתה הקריאה בתה. "זה קצת מביך וקצת נעים", אמרה חריפאי בסוף הטקס, מלווה בנכדה בן התשע, אריאל, שתפקד כמראיין. "זה שלא זכינו בפרס ההצגה קצת סתם לנו את החגיגה".

זכייה מפתיעה נוספת היתה של "יוליסס על בקבוקים", הצגה של תיאטרון חיפה שביימה אופירה הניג, שהודחה מניהול האנסמבל, בטענה כי הצגותיו איזוטריות מדי. המחזה שכתב גלעד עברון זיכה את האחרון בפרס המחזאי ואת ההצגה בפרס המחזה המקורי הטוב ביותר. "אני מקווה שהפריפריה תקבל כוח כתוצאה מהזכייה הזו", אמר עברון בסיום הטקס.

פרס התיאטרון 2012. נמרוד סונדרס
רגע מרגש. חריפאי/נמרוד סונדרס

הרגע המרגש של הטקס היה הענקת פרס מפעל חיים לשחקן יוסי גרבר, מוותיקי התיאטרון בישראל שההכרזה על הענקת הפרס לו זכתה לשבחים מקיר לקיר: "כשהודיעו לי שאני מקבל את הפרס לא הרגשתי כל כך טוב, כי הרגשתי שנותנים לי שעון זהב ושולחים אותי הביתה", אמר גרבר הנרגש, שבסרטון שהוקרן לכבודו הודה כי מצב בריאותו לא טוב בשנים האחרונות. "כמו שדג לא יכול להיות בלי מים, לא יכול להיות בלי התיאטרון. אני אוהב את הבמה, את האורות, את הקהל וכל עוד לא בועטים בי אני עוד כאן".

"אם אתם יכולים בלי זה, לכו הביתה", העביר גרבר מסר לשחקנים הצעירים. "זה כאב לב, עגמת נפש, אכזבות, שברון לב. ואם אתם לא יכולים - תתייחסו ברצינות, תעבדו קשה, משום שיש רגעים נפלאים. אתה עף וזה רק שחקן יכול להרגיש את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבריאות לא טובה, אבל העיקר הפרס. יוסי גרבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

איתי טיראן הפנה בנאום הזכייה שלו בפרס השחקן הטוב ביותר זרקור לבעיות בתוך עולם התיאטרון, בהם החרמת הפרס על ידי תיאטרון הבימה וכן הסכנה למשכורות השחקנים: "מנקרת בי תחושת צער ואי נוחות", אמר טיראן. "ואינני יכול להתעלם מאי נוכחותו של התיאטרון הלאומי הבימה. היא משולה לארוחת חג בה בן משפחה לא נוכח בגלל מחלוקת".

"בעיתות כאלה, שהמשכורות של הקולגות שלנו אינן בטוחות", הוסיף טיראן, "חייבים להטות כתף ולעזור. כמו שייקספיר, אנחנו צריכים להציג מראה לפני השטח ולהציג את הדור כהווייתו".

כל הזוכים:

ההצגה הטובה ביותר: "קברט", תיאטרון הקאמרי

המחזה המקורי הטוב ביותר: "יוליסס על בקבוקים" - תיאטרון
חיפה

המחזמר הטוב ביותר: "קברט", תיאטרון הקאמרי

הקומדיה הטובה ביותר: "אוכלים", תיאטרון החאן

המחזה המתורגם הטוב ביותר: "כולם היו בניי", תיאטרון חיפה

השחקן הטוב ביותר: איתי טיראן - "קברט", תיאטרון הקאמרי

השחקנית הטובה ביותר: אסי לוי - "אמא שלו", בית ליסין

הבמאי הטוב ביותר: עמרי ניצן - "קברט", תיאטרון הקאמרי

המחזאי הטוב ביותר: גלעד עברון - "יוליסס על בקבוקים", תיאטרון חיפה

שחקן המשנה הטובה ביותר: נורמן עיסא - "אמנות", תיאטרון חיפה

שחקנית המשנה הטובה ביותר: זהרירה חריפאי - "סוף טוב", תיאטרון הקאמרי

השחקן המבטיח של השנה: נדב נייטס - "אחים בדם", בית ליסין

השחקנית המבטיחה של השנה: יעל איתן - "למה לא באת לפני המלחמה", תיאטרון באר שבע

התרגום הטוב ביותר: דורי פרנס - "קומדיה של טעויות", תיאטרון הקאמרי

הכוריאוגרפיה הטובה ביותר: גלעד קמחי - "מנדרגולה", בית ליסין

עיצוב תפאורה: רוני תורן - "קברט", תיאטרון הקאמרי

עיצוב תאורה: אלכסנדר סיקירין - "יונה ונער", תיאטרון גשר

עיצוב תלבושות: אולה שבצוב - "מנדרגולה", בית ליסין

מוזיקה מקורית בהצגה: יוני רכטר - "חוקר פרטי", תיאטרון החאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully