וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משאבת הכסף" עם ליאור סושרד: עושה צחוק מהצופים

ארנון מוסקוביץ'

12.5.2012 / 1:01

התפאורה הנוצצת של "משאבת הכסף" בהנחיית ליאור סושרד לא מצליחה להסתיר שמדובר בשעשועון טריוויה מיותר שהסיכוי לזכות בו פחות מסביר מהרגיל

כמו זומבים שצועדים אל עבר אורות ניאון מהבהבים בסרט אימה גרוע, כך נשאבו בוודאי צופים עייפים רבים אל השעשועון הטראשי החדש של ימי שישי בערב של רשת, "משאבת הכסף". הנה הטלוויזיה שלנו שוב מושיבה את צופיה מול כלום ושום דבר, מול אורות מתחלפים, קולות וצלילים עולים ויורדים ופרצופי מתמודדים זוכים או מפסידים. מה זה משנה בעצם אם הם זוכים או מפסידים?

ליאור סושרד, המנחה הלבוש כחתן, מנצח על האולפן ועל מכונת הכסף שנראים, בשורה התחתונה, כמו המעבדה של פינקי והמוח ומשחק טריוויה מול שני זוגות מתמודדים לחוצים. מלבד המראה המוגזם של האולפן ואורכה המייגע של התכנית, אין שום דבר שונה בין "משאבת הכסף" לכל תכנית טריוויה טריוויאלית שראינו קודם לכן. אבל כשכל הנצנוץ וההדר של האולפן נוצר בעבור עמידה של אנשים בתוך ממטרת שאלות, שהתשובות עליהן עבורם ועבור הצופים הן מידע חסר תכלית שכמו הולך הישר אל החור השחור של תת המודע שלהם,

ברור כי הלוק של התכנית בא להפעיל על הצופים כוח מנוון כדי להסתיר את ריקנותה. כי גם הגימיק שנקרא "משאבת כסף", שאמור לבדל את השעשועון הזה מדומיו, פשוט צוחק על הקהל. הוא ממסך את פורמט שעשועון הטריוויה שעבר זמנו ונפטר וכאילו נותן לו חיים חדשים וחיות, רק הפעם על ידי אלמנט שנשמע לכאורה כמשהו גדול, כמשהו שהצופה עוד לא ראה – מכונה ששואבת הכסף. מדהים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחייאת רבאק, לא עדיף להישאר אצל ג'יי לנו? ליאור סושרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

והכל כל-כך נוצץ בפורמט "משאבת הכסף", מבגדי המנחה ועד התאורה המתחלפת לאדום, הוויזואליה כל כך מנצנצת עד שהיא מסנוורת את המתמודדים ואת הצופים מלהבין שההבטחה לאפשרות לזכות במיליון שקלים היא מניפולטיבית עד כמעט בלתי אפשרית בעליל. אם המשחק נותן 3 שניות של חסד, בהן המתמודדים יכולים לענות נכון ומיד, מבלי שהמכונה תשאב את כספם, המתמודדים אמורים לענות על כל השאלות – הקלות והקשות כאחד, בתוך 3 שניות. הסיכוי לזכות במיליון שקלים במקרה כזה נראה פשוט לא סביר.

עצוב, אבל עשרות שנים של שעשועוני טריוויה טלוויזיוניים הם עדיין הנשק האולטימטיבי של רשת הטלוויזיה כנגד צופיה, אותם היא מנסה בכל דרך אפשרית להושיב מול המסך כמסוממים - מבלי שימרדו, מבלי שיביעו עמדה, פשוט שיבהו באורות המהבהבים, ישמעו מחיאות הכפיים באולפן ויכניסו עוד טיפה רייטינג.

"משאבת הכסף" עם ליאור סושרד: אהבתם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully