וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "הנוקמים" אכלו את ג'וני דפ בלי מלח

13.5.2012 / 17:18

פנטזיית גיבורי העל המשיכה לרסק קופות, התקרבה להכנסות של מיליארד דולר והשאירה אבק ל"צללים אפלים" המאכזב של טים ברטון ושותפו הקבוע דפ

דפי ספרי השיאים ההוליוודיים ממשיכים להתמלא בהישגיו של "הנוקמים": בשבוע שעבר, עת הגיע לאקרנים, רשם הסרט את הפתיחה הטובה בכל הזמנים. בהמשך לכך, גם סוף השבוע השני להפצתו נרשם כמוצלח אי פעם, וזאת עם מספרים שלפי ההערכות נושקים ל-103 מיליון דולר בשלושת הימים האחרונים. גם אם בסופו של דבר יתגלה כי הכניסה מעט פחות מכך, פנטזיית גיבורי העל של ג'וס ווידון לבטח עקפה בקלילות את השיאן הקודם בקטגוריה זו: "אווטאר", עם 75 מיליון דולר "בלבד".

בסך הכל, שובר הקופות אגר בארצות הברית כבר כ-368 מיליון דולר, ובדרך לכך שבר שיא נוסף – הסרט הראשון שהכנסותיו עקפו את רף 300 מיליון הדולר לאחר תשעה ימים בלבד. אם מחשבים גם את הכנסותיו במדינות האחרות שבהן הופץ, כולל ישראל, הרי שבמאזני "הנוקמים" הצטברו כבר כמיליארד דולרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלך הפלא. ג'וני דפ ב"צללים אפלים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף אחד לא חזה ש"הנוקמים" יתפוס כזו תאוצה, בעיקר לא מפיצי "צללים אפלים", הקומדיה השחורה החדשה של טים ברטון בכיכובו של ג'וני דפ. לכן, הם קבעו את הפצתה לסוף השבוע האחרון, במחשבה שלהיט גיבורי-העל כבר יאבד מומנטום בשלב מוקדם זה ויפנה להם את הבמה. שיקול הדעת המוטעה עלה להם ביוקר, והסרט נאלץ להסתפק בסגנות עם 28.5 מיליון דולר בלבד – הרבה פחות מהסטנדרטים הרגילים של ברטון ודפ. סתם לשם השוואה, שיתוף הפעולה האחרון שלהם, "אליס בארץ הפלאות", נהנה מספתח בגובה של 116 מיליון דולר בדרך להכנסות של מעל מיליארד דולר. אך כרגע, מספרים כאלה הם נחלת הענק הירוק וחבריו.

עם זאת, יש לציין כי תזמון ההפצה האומלל היה בסך הכל מסמר בארון הקבורה של המוצר המורבידי. סביר להניח כי בכל מקרה ברטון ודפ לא היו מצליחים לסחוף את ההמונים, וזו מכמה סיבות: סרט זה מבוסס על סדרת טלוויזיה נשכחת משנות השישים, וגלגולים מן המסך הקטן לגדול בדרך כלל לא מצליחים, בעיקר אם המקור עלום; הוא מערבב בין ז'אנרים ולא נופל לאף משבצת, משהו שכמעט תמיד מתגלה כרעל קופתי; והוא סבל מדיבור שלילי סביבו, שהתפתח לכדי ביקורות קטלניות למדי בתקשורת, וחמור מכל - לתגובות פושרות של הקהל. לאור התגובות הללו, קשה להאמין גם כי יצליח לצבור מומנטום בהמשך ולחפות על הפתיחה החלשה. כך או כך, לישראל יגיע בסוף השבוע הקרוב.

בשלהי החדשות, ראוי לציין את ההישג של "מלון מריגולד האקזוטי": קומדיית הפנסיונרים הבריטית, שזכתה להצלחה גדולה במולדתה הודות לצופים בני גיל הזהב, התכבדה במספרים יפים גם מעבר לים. בסוף שבוע זה הרחיבה את הפצתה, לאחר שפתחה את הסיבוב האמריקאי שלה על אש קטנה בשבוע שעבר, וניצלה זאת כדי להתברג במקום השמיני בטבלה עם הכנסות של ארבעה מיליון דולרים. זאת, אף שהיא מוצגת ב-178 אולמות בלבד: חמישה אחוזים לכל היותר מן הכמות של כל אחד מן הסרטים שלפניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully