וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: מומלצי פסטיבל "תלוי במקום"

רוני אפרת

17.5.2012 / 14:36

פסטיבל "תלוי במקום" חוזר לזמן לתושבים ולמבקרים אפשרות לאמנות חינמית ומיוחדת. אלו המופעים שוואלה! תרבות ממליצה עליהם

זו השנה השנייה בה תוכלו לצאת ולראות תיאטרון, מחול, מוזיקה ופרפורמנס בבר השכונתי. פסטיבל "תלוי במקום" חוזר, הפעם כחלק משנת האמנות של תל אביב-יפו, ויתקיים בין 17-19 במאי ברחבי תל אביב. במסגרתו יעלו מופעים שיתרחשו בחללים אורבניים ולא שגרתיים דוגמת אוטובוס, ארון, בתים פרטיים, בניין העירייה, בית קפה ועוד. הפסטיבל, שעלה במסגרת עצמאית בספטמבר 2010, מציע אלטרנטיבה לתרבות המוכרת בתיאטראות ובבתי הקולנוע, והופך את האמנות לנגישה בכל מקום, לכל איש ולכל כיס. אנחנו ממליצים לכם על חמישה אירועים מהם לחלוטין אי אפשר להתעלם.

"אין זה סוד שבתל-אביב קיימת מצוקה של חללים להופעות", מספרת הבמאית ליחי בקרמן, יוזמת הפסטיבל יחד עם נטלי צוקרמן, "אנחנו מבקשות לקדם את ההכרה בהתרחשויות תרבותיות המתקיימות מחוץ לאולם התיאטרון הסטנדרטי, ומתייחסת ישירות אל החלל בו מוצג האירוע האמנותי". "מדובר במופעים שנוצרו במיוחד לחלל ספציפי", מוסיפה צוקרמן, "החלל לוקח תפקיד אינטגרלי ביצירה ומנהל איתה דיאלוג תמידי. תיאטרון תלוי מקום מציע לקהל אינטימיות וקשר חי עם האמן".

מיצג בבניין העירייה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק מסים. "מיצג בבניין העירייה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מיצג בבניין העירייה", מאת ובבימוי עליזה קרייז, מספר את הסיפור הסובייקטיבי על קומת הארנונה בבניין עיריית תל אביב יפו. בחלל המרווח, המצוחצח והמשווק קדמה ואיכות חיים, יחקרו השחקנים את האישי אל מול הציבורי, בקומה זו כמו בעיר כולה. המיצג יתקיים בימים חמישי (17.5) ושבת (19.5) בשעות 20:15 ו-21:30, וביום שישי (18.5) בשעות 12:15 ו-13:30, ברחוב אבן גבירול 69.

ארז דסקל ורוב הסיכויים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוב הסיכויים שגם יהוא ירון יהיה. "ארז דסקל ורוב הסיכויים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המופע "ארז דסקל ורוב הסיכויים" הוא הופעת מוזיקה לכל דבר, מלבד העובדה שהיא מתקיימת באוטובוס. אמנם מצוקת החללים המוזיקליים בתל אביב כבר הגיעה לשיאה, אך עד עתה אף אחד לא חשב על צעד נועז שכזה. כך או כך, הנסיעה היא בחינם, ותעבור דרך כל מוקדי הפסטיבל. איסוף יתקיים בימים חמישי (17.5) ושבת (19.5) בשעה 20:00 מעיריית תל אביב (פינת בן גוריון), ובשעה 21:00 מבית הספר ביאליק-רוגוזין. ביום שישי (18.5) יתקיימו איסופים בשעה 13:00 מעיריית תל אביב, ובשעה 15:30 מבית הספר ביאליק-רוגוזין. ביום חמישי יתארח בהופעה הניידת הזמר יהוא ירון.

מטולטלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשהקפה ההפוך מגיע קר. "מטולטלים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מטולטלים" היא הצגת תיאטרון מחול בבית הקפה המקסים "אלכסנדריה" (יהודה הלוי 109), אותו יצרו ובו משתתפים נמרוד רונן וליבנת סמרה, שהתאהבו גם הם במקום. הם בוחנים, בפגישה מקרית שמציפה את העבר, את מימד הזמן ואת יכולת הטלטלה של כוסות הקפה ההפוך. שווה לבדוק, ולו רק בשביל בית הקפה השקט והשכונתי. המופעים יתקיימו בימים חמישי (17.5) ושבת (19.5) בשעות 20:00 ו-21:30, וביום שישי (18.5) בשעות 12:00 ו-13:30. המקום מכיל עד 25 איש במופע.

דרכה של המורה סיגלית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחזרה לבית הספר. מירב גרובר ב "דרכה של המורה סיגלית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקנית מירב גרובר תשתתף בהצגת היחיד "דרכה של המורה סיגלית", מאת רוברטו אטיידה ובבימוי איציק גולי, שתתרחש, איך לא, בכיתה בבית הספר ביאליק-רוגוזין (רחוב העלייה 49). זוהי הפקה של בית הספר למשחק "מנוע חיפוש", שמייצרת כאוס קטן המוביל להתבוננות ערה במציאות החינוכית – דרך עיניה של המורה סיגלית. ההצגות תתקיימנה בימים חמישי (17.5) ושבת (19.5) בשעה 21:00, וביום שישי (18.5) בשעה 14:00.

דורה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פותח את הבית. "דורה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האמן אסף מידני מארח את הצגת תיאטרון החפצים "דורה", בביתו שברחוב דוד רזיאל 7, המשמש גם כסטודיו בו הוא יוצר. היצירה תנוע בביתו, בין חפציו ועם חפצים נוספים בחלל, "מסמסים כסוג של אייפון או משמשים כסוג של אייקון", לדברי היוצרים. נקודת התצפית הדינמית נותנת לצופים זוויות ראיה משתנות וחוויה אינדיבידואלית. המופעים יתקיימו בימים חמישי (17.5) ושבת (19.5) בשעות 20:00 ו-21:30, וביום שישי (18.5) בשעות 12:00 ו-13:30. מספר המקומות מוגבל.

"תלוי במקום" - איזו הופעה הכי מסקרנת אתכם? ספרו לנו בפייסבוק

"תלוי במקום" - לדף הפייסבוק ולפירוט מופעי הפסטיבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully