וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטה כובשת את הקהילה האירנית בארצות הברית

עינב שיף

14.5.2012 / 1:11

הזמרת קידמה ביקור בלוס אנג'לס בראיון למגזין של אירנים בעיר וסיפרה: "אני מקבלת הרבה תגובות, בעיקר מאנשים מאירן. אני חולמת להופיע שם". הצצה ראשונה

הזמרת ריטה היא מושא כתבת ראיון חדשה המתפרסמת בימים אלו בארה"ב בירחון לקהילה האירנית האמריקאית בשם Zan Magazine. מערכת העיתון בלוס אנג'לס התוודעה לריטה לפני מספר חודשים כאשר הגיעה להופיע בחוף המערבי ועוררה עניין רב בקהילה האירנית סביב אלבומה האחרון "השמחות שלי", אותו הקליטה בשפה הפרסית.

בראיון המתפרסם בגיליון החדש של המגזין, המופץ השבוע בצפון אמריקה, מספרת ריטה על הקשר שלה למורשת הפרסית ולקהילה האירנית בכלל ואומרת כי "באלבום הזה רציתי להכיר לעולם את המוזיקה הפרסית. אני מכירה את העם האירני, אני גדלתי איתם והם האנשים הכי אוהבי אדם שאני מכירה, אנשים אדיבים וצנועים ואנשי משפחה עם תרבות מפוארת והיסטוריה עשירה".

לשאלה האם יש לה חלום להגיע ולבקר שוב באירן היא עונה כי "החלום האמיתי שלי הוא לבוא לשם ולהופיע, כמו שפעם היום עושים כשאני הייתי ילדה שם. ואומרים שאם אתה חולם מספיק חזק, החלומות מתגשמים. אני מקבלת הרבה תגובות לאלבום בפרסית, אבל בעיקר מאנשים מאירן. זה דבר נפלא לראות כיצד מוזיקה למעשה פורצת את כל החומות. זה מדהים אותי לשמוע כמה הם כל כך מתרגשים לשמוע זמרת מישראל והם מוסיפים שהם חולמים להגיע לאחת מההופעות שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו חוויה מיוחדת לקחת חלק בכל מה שנעשה עם התרבות הפרסית בארה"ב". מגזין הקהילה האירנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקהילה האירנית בארה"ב בכלל ובלוס אנג'לס בפרט, מורכבת בעיקרה ממהגרים שהגיעו לאחר המהפכה באירן ב-1979. הריכוז הנכבד שלה בבברלי הילס הפך בחודשים האחרונים לתוכנית ריאליטי מבית היוצא של ריאן סיקרסט, שבין היתר עומד מאחורי ריאליטי הדגל של הקהילה הארמנית אמריקאית, הלא היא משפחת קרדשיאן. התכנית “The Shahs of Sunset” עוררה מחלוקות באשר לדימוי האירני המוצג בה, כאשר בפועל הקהילה המקומית בארה"ב מעדיפה יותר לחבק את ריטה מישראל.

"ביקרתי (בלוס אנג'לס) הרבה פעמים אבל רק בביקורים האחרונים התחלתי להיפתח ליותר מרק מפגשים עם בני משפחה, אלא גם הופעות ושיתופי פעולה עם ארגונים של הקהילה הישראלית והפרסית. זו חוויה מיוחדת לקחת חלק בכל מה שנעשה עם התרבות הפרסית בארה"ב", מספרת ריטה בראיון, "בארץ העדה הפרסית כבר לאט לאט נטמעה בכור ההיתוך ונעשתה ישראלית לכל דבר, אבל הקהילה בארה"ב שהגיעה מאירן יותר שימרה את המסורות והמנהגים של התרבות והם כולם שזורים זה בזה".

בכתבה ריטה עוד מספרת על הרקע המוזיקלי עמו גדלה בבית ועל התגובות משלל המוצאים בישראל, תוך שהיא מסבירה את הרבגוניות שבקשת העדתית במדינה. "לפני שנה וחצי שיתפתי פעולה עם להקת רוק ישראלית (סיבוב ההופעות שלה עם כנסיית השכל, ע.ש) שחבריה מאוד מחוברים לשורשים הצפון אפריקאים-מרוקאיים שלהם", היא משתפת, "והחיבור הזה שהיה להם עורר בי סקרנות לחקור גם הרקע האישי שלי".

"הדור הזה עכשיו בישראל גדל עם מגוון תרבויות והוא למעשה בליל של כל ההשפעות והקהל בהופעות פשוט משתגע על המוזיקה של האלבום החדש", היא מוסיפה, "אנשים ממוצאים שונים משלי פונים אליי ומספרים לי איך האלבום חיבר גם אותם לשורשים האישיים של המשפחה והמוצא שלהם ואני לא דמיינתי שזו תהיה ההשפעה. אני לוקחת את זה כמחמאה גדולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשיש יצירתיות מעוררת השראה, כל המחסומים נפרצים. ריטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לדור ההמשך מספרת ריטה כי בעוד בתה הבכורה משי מחוברת יותר למוזיקה מערבית ויש לה ידע מוזיקלי מעורר קנאה, הבת הצעירה נעם נהנית מאוד להאזין לאלבום. "בתי בת ה-11 שרה את כל המילים בלי בעצם להבין את התרגום", היא מספרת, "היא מאוד אוהבת את האלבום".

עורכת Zan Magazine סודי סמנדארי מסרה בתגובה: "המגזין שלנו חוגג אמנות יוצאת דופן, יוצרים נהדרים ונשים אדירות. וכל אלה תקפים בכל הנוגע לריטה. בנוסף, סיפור ההצלחה המדהים שלה וחיי התרבות העשירים הבאים לידי ביטוי במוזיקה שלה מוכיחים שכל המחסומים נפרצים כשיש יצירתיות מעוררת השראה שמגיעה מהלב".

ריטה בת 50: "אני לא עומדת למבחן של אף אחד"
ריטה מקבלת פרשנות חדשה מפילוני - בכורה
ריטה משיקה את "השמחות שלי": "זו מוזיקה צוענית וססגונית"

האם ריטה יכולה לקרב לבבות עם אירן? דברו על זה איתנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ריטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully