וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרויה שלו: "להיות סופר ישראלי זה להיות מואשם בדברים שלא האמנת בהם"

רוני אפרת

14.5.2012 / 0:46

הסופרת נאמה בפתיחת פסטיבל הסופרים בירושלים, אירוע ממנו נעדר הנשיא פרס המחלים. שלו: "כל זוג מסוכסך בספר שלך הוא סמל לקונפליקט הישראלי-פלסטיני"

פסטיבל הסופרים הבינלאומי בירושלים נפתח אמש (ראשון) זו השנה השלישית במשכנות שאננים. השחקן דרור קרן הנחה את טקס הפתיחה, בו השתתפה גם סיון טלמור (The Voice) ששרה את "עוד חוזר הניגון", "שיר למעלות", "Imagine" ועוד.

מנכ"ל משכנות שאננים, אורי דרומי, התנצל בשם הנשיא שמעון פרס שלא הגיע לטקס עקב החלמה ממחלה, והודה לסופר בואלם סנסל האלג'יראי על הגעתו לפסטיבל על אף הלחץ מצד העולם.

מטעם הסופרים הישראליים נאמה צרויה שלו, שטענה כי פגישה ספרותית היא תמיד מקום טוב להפגש בו. "להיות סופר בישראל אומר להיות מסוגל לכתוב על אהבה, למרות שלא רחוק ממך אנשים מתפוצצים", נאמה, "או לכתוב על חופש אנושי כשבמרחק קילומטרים ספורים, אנשים לא יכולים להסתובב חופשיים. להיות סופר ישראלי הוא להישאל תמיד למה אתה לא כותב על פוליטיקה: כל זוג מסוכסך בספר שלך הוא סמל לקונפליקט הישראלי-פלסטיני. זה אומר, להיות מואשם בדברים שמעולם לא האמנת בהם, ולקחת את כל המדינה על הכתפיים. אני מקווה שבקרוב נוכל להסיר את כל זה מהכתפיים שלנו". הסופר לאסלו קרסנוהורקי ההונגרי, שנאם בשם הסופרים הזרים, יצר מדפי הנאום שלו את המילה "PEACE" ונתן לסופרים להחזיק את אותיותיה בסוף דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully