וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר אדם והעבריין שמאחורי הלהיט "מאמי זה נגמר": טור מזרחי

חגי אוזן

15.5.2012 / 0:43

מאחורי הלהיט "מאמי זה נגמר" של עומר אדם נמצא מיכאל סמולין, שריצה עונש מאסר בגלל דקירה ולא ידע שבזמן שהוא בכלא, כל המדינה שרה המנון, שבכלל הגיע מטורקיה. מיוחד

בזמן שהשיר "מאמי זה נגמר" של עומר אדם הפך ללהיט, כותב השיר והמבצע המקורי שלו, מיכאל סמולין, שמח מסיבה אחרת לגמרי: הוא יצא לחופשי. סמולין, תושב עתלית בן 21 בלבד, סיים לאחרונה לרצות עונש מאסר בפועל לאחר שהורשע בתקיפה וכן באחזקת סכין, נושא בוער באחרונה.

את השיר כתב סמולין לפני כארבע שנים, הקליט אותו בביתו ולאחר מכן העלה אותו ליוטיוב. למרות שמדובר בהקלטה חובבנית, השיר זכה להצלחה לא מבוטלת וגרף מאות אלפי צפיות, עד שהוא צונזר מחשש לזכויות יוצרים. סמולין, כך מתברר, הקליט את עצמו על פלייבק מקורי של שיר טורקי. "עשיתי את זה בשבילי ולא התכוונתי שככה השיר יצליח", הוא מספר לוואלה! תרבות, ומבקש להימנע מלדבר על המאסר ונסיבותיו . "כתבתי הרבה שירים ובגלל שאני אוהב את המוזיקה הזאת, אז הקלטתי על פלייבקים שמצאתי באינטרנט. לא התכוונתי להוציא את זה בצורה מסודרת לרדיו".

מיכאל סמולין. ערן גילווארג
והוא אפילו לא ידע שהוא כזה. מיכאל סמולין/ערן גילווארג

לפני שעומר אדם החליט להקליט את השיר, עלו לרשת לא מעט גרסאות אחרות. צדוק סמולין, אביו של מיכאל, טוען שהצלחת השיר הסתמנה כבר לפני כמה שנים. "יש לשיר הזה איזה שמונה גרסאות של כל מיני אנשים שאהבו אותו ולא ידעו מי זה באמת הבחור שכתב את השיר", מספר סמולין האב. "לפני שהורידו אותו מהרשת, היו לו כבר 700 אלף צפיות. זה שיר שהוא הקליט עם מיקרופון ב-59 שקל שקניתי לו. אחר כך מישהו אחר העלה אותו עוד פעם. מי שהעיר את השיר מחדש זה הזמר אביעד סהר שהקליט אותו בצורה קצת יותר מקצועית ולאחר מכן הגיע עומר אדם".

"עשיתי הרבה מאמצים למצוא את מי שכתב את השיר וזה לא הלך", מספר סהר. "הגעתי להבנה שיש סיפור לא נעים ושכנראה הוא בכלא. רציתי אפילו להשמיע לו את ההקלטה שלי, לשמוע את דעתו. אחרי שהקלטתי אותו, שמעתי שגם עומר אדם נכנס לאולפן להקליט גרסא משלו".

"זה שיר שעומר מאוד אוהב וכבר הקליט אותו לפני כמה שנים בגיל 14", מספר אסף אטדגי, מנהלו של עומר אדם בשמו. "היו לזה המון צפיות ובזמן האחרון הרבה מעריצים מבקשים ממנו לשיר אותו, אז החלטתי שנעשה את זה בצורה הרבה יותר מקצועית, עם עיבוד חדש".

ידעת שמי שכתב את השיר הוא עבריין שהורשע בדקירה שהשתחרר לאחרונה מהכלא?

אטדגי: "ידעתי שזה מיכאל סמולין, בטח. גם כתבנו את זה בעטיפת האלבום. לא ידעתי שהוא הורשע בדקירה וזה גם לא משנה לנו. אנחנו לא שופט אף אחד. זה שיר יפה וזה מה שחשוב".

הסינגל שהוציא אדם לפני חודש, זכה לעיבוד חדש לגמרי ומשום מה הושמט שמו של המלחין הטורקי של השיר. במקום זאת, נכתב "לחן: עממי" ואפילו לא "טורקי", מה שהיה מאפשר העברת תמלוגים לאגודה לשמירת זכויות היוצרים באקו"ם. "חיפשנו מי זה המלחין ולא מצאנו, אז כתבנו 'עממי'", מסביר אטדגי. "זה יכול להיות טורקי, יווני או ערבי, אני לא יודע. הלחן לא רשום באקו"ם".

סמולין, לעומת זאת, קיבל את קרדיט כותב השיר, על אף שאדם לא פנה אליו לפני כן. "לא שאלו את הבן שלי, לא אמרו לו כלום", אומר סמולין האב. "יש לו עוד ארבעה שירים בקנה והוא לא מוציא את זה כי הוא לא יודע איך פועלים בנושא הזה". למרות ההצלחה הגדולה, סמולין, לא מתכוון בשלב הזה לנצל את חלון ההזדמנויות ולפצוח בקריירה של זמר או תמלילן. "לא כתבתי את השיר למישהי מיוחדת או בגלל מקרה מסוים, זה מה שיצא לי", הוא מספר.

עומר אדם דיבר איתך לפני שהוא הקליט את השיר או לאחר מכן?

סמולין: "לא, לא ידעתי בכלל שהוא מקליט את השיר. אני לא מכיר אותו אישית".

עכשיו זמרים אחרים יכולים לפנות אליך כדי שתכתוב להם גם שירים?

סמולין: "לא, זה לא מעניין אותי, אני רוצה בכלל לפרוש ממוזיקה, לא מתחשק לי שיפנו אלי".

"מאמי זה נגמר" - אוהבים את השיר? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully