וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי הסופרים: "מבצעי רשתות השיווק לא מאפשרים לקיים תעשייה בריאה"

רוני אפרת

21.5.2012 / 16:20

דויד גרוסמן, עמוס עוז, צרויה שלו ועוד למעלה מ-270 סופרים חתמו על מכתב הקורא לזרז את חקיקת חוק הספרים: "החוק יביא לתפנית חיובית במצב", הם אומרים

277 סופרים חתמו על מכתב לשרת התרבות והספורט, חברת הכנסת לימור לבנת, שמעלה את "החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל" בוועדת השרים לענייני חקיקה. על המכתב, שאמור לתת תוקף למצוקה ולגרוס כי רק החקיקה היא מה שתאפר את פרנסת הסופרים, חתמו יוצרים ועורכים, ביניהם דויד גרוסמן, עמוס עוז, א.ב יהושע וצרויה שלו. המכתב הונח על שולחנה של לבנת הבוקר (שני), טרם הדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. גורמים בענף הספרים מקוים כי עד "שבוע הספר העברי" המתקיים במהלך חודש יוני, יעלה החוק לדיון בוועדה ויאושר בהקדם.

"הלחץ של שתי הרשתות הקמעונאיות על הוצאות הספרים הולך ומחריף, וחלה פגיעה אנושה בפרנסתנו ובפרנסתן של הוצאות הספרים, ובזו של היוצרים והעובדים המועסקים על ידן", נכתב. "התקבולים של הוצאות הספרים במבצעי המכירות אינם מאפשרים לקיים תעשיה יציבה ובריאה ובו בזמן לשלם תמלוגים הוגנים ליוצרים בענף. החוק יביא ללא ספק לתפנית חיובית במצב. עם זאת, חיוני להגביל בחוק את 'יכולת הסחיטה' של הרשתות ואת פערי התיווך שלהן, אחרת במקום להיטיב עלול החוק לגרום נזק נוסף על הנזקים שכבר נגרמו, ולהביא לקריסתן של הוצאות ספרים".

המכתב נכתב ונחתם בהמשך לתסיסה שיצר הסופר צור שיזף בעמוד הפייסבוק שלו, במסגרתה קרא לסופרים ויוצרים רבים לדרוש מהוצאות הספרים שלהם למכור את ספריהם במחיר מלא בלבד ברשתות הגדולות. החוק להגנת הספרות והסופרים אמור לתקן עיוות זה", אומר ירון סדן, יו"ר התאחדות הוצאות הספרים בישראל, "יודגש: החוק איננו שם קץ למבצעים. הוא מונע החלה שלהם על ספרים חדשים, לאורך כל השנה הראשונה מרגע צאתם לאור, כפי שמקובל ברבות ממדינות האיחוד האירופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully