וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלס ברונפמן תרם - והיכל התרבות בתל אביב ייקרא על שמו

רוני אפרת

22.5.2012 / 13:15

היכל התרבות בתל אביב ייקרא "היכל התרבות על שם צ'רלס ברונפמן" בעקבות תרומה של 10 מיליון דולר.

היכל התרבות ישנה את שמו להיכל התרבות על שם צ'ארלס ברונפמן, בעקבות תרומה של 10 מיליון דולר, התרומה הגדולה ביותר שקיבל ההיכל לצרכי שיפוצו. לוואלה! תרבות נודע כי הדבר התאפשר לאחר שמשפחתו של פרדריק ר. מאן, שעל שמו נקרא ההיכל, פוצתה בסכום כספי שאפשר את הסכמתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תן כסף - שנה שם. היכל התרבות בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

תרומתו של ברונפמן, תורם ותיק ועקבי למוסדות תרבות בישראל (בהם מוזיאון ישראל, התזמורת הפילהרמונית, גן החיות בירושלים ועוד) מהווה 40% מסך התרומות החיצוניות בסך 25 מיליון דולר שהוענקו עבור בניית ההיכל. עיריית תל אביב הוסיפה 20 מיליון דולר נוספים. "צ'ארלס ברונפמן גאה בתרומה זו ורואה בה הזדמנות לחזק את הפעילות התרבותית בישראל", מסרה ג'נט אביעד, ראש קרן קר"ב, הקרן דרכה מנהלת משפחת ברונפמן את תרומותיה. "היכל התרבות הוא אבן יסוד בתרבות הישראלית, ובכלל זה התזמורת הפילהרמונית. אנו שמחים לתרום להפיכתו להיכל מודרני ועדכני שישפר את חווייתו של הציבור הישראלי".

"אם השיפוץ אכן ישנה את האקוסטיקה ו'ירטיב' אותה, כמו שאנחנו קוראים לכך במוזיקלית, זה שווה את ההשקעה וגם את השינוי", אמר בתגובה המנצח הבינלאומי גיל שוחט. "אני לא אומר שאני מברך על זה, אבל אני חושב שזה אחד המבנים היפים בעולם ובוודאי צריך לשמור על העקרונות הארכיטקטוניים שלו. יחד עם זאת, אסור לשכוח ולהזניח את העובדה שמדובר בהיכל של מוזיקה קלאסית שחייב שתהיה לו אקוסטיקה מהדהדת מותאמת, ולכן כן מברך את התזמורת על היוזמה, את התורמים ואת העירייה שעמדה על שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully