וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסמויה" חוגגת עשור: פרויקט מיוחד בוואלה! תרבות

24.5.2012 / 17:15

במלאת עשור לעלייתה של סדרת המופת "הסמויה", וואלה! תרבות תקדיש לה את חג השבועות. מוכנים להיכנס למשחק?

ביוני 2011 פורסמה בכלי התקשורת בארה"ב ידיעה שנראתה מוזרה מעט לציבור הרחב: "התובע הכללי האמריקאי, אריק הולדר, ביקש מיוצרי 'הסמויה' שיחזרו לעונה נוספת", נכתב בפרסומים. "אני צופה שוב בקטעים האלה ונזכר כמה שהיא היתה גדולה", אמר הולדר, עורך הדין מספר 1 של ארצות הברית. מה למשפטן כה בכיר ולסדרת טלוויזיה? למה הוא בעצם צריך אותה?

אלא שזה הסיפור של "הסמויה", סדרת הטלוויזיה שיצר דיוויד סיימון, שהצליחה להיות הרבה מעבר לעוד סדרת טלוויזיה: "הסמויה" מצליחה לחדור לנבכי נפשם של סוחרי סמים, השוטרים שרודפים אחריהם, מערכת המשפט, מערכת החינוך, המערכת הפוליטית ואפילו מערכות התקשורת, כדי להסביר את קריסתה של אמריקה – ולא רק שלה - בעידן השפע והקפיטליזם. ביד אמן שאין מספיק מילים מדויקות כדי לבטא את איכויותיה, סיימון הצליח לגעת בלבבות של מאות אלפי אנשים ולהפוך סדרה שבזמן אמת לא זכתה לרייטינג מרשים, לאבן דרך שלא ניתן לעקוף כשמדברים על טלוויזיה מדהימה באמת, כזו שמשנה חיים של אנשים והופכת אותם לאו דווקא לטובים יותר, אבל למפוכחים, חכמים ורגישים. גם זה משהו.

ב-2 ביוני 2002 עלתה "הסמויה" לראשונה על מסך רשת הכבלים HBO. היא נמשכה חמש עונות ו-60 פרקים, שלאחריהם הגיעו שידורים חוזרים בסינדיקציה, עדות מעריצים שמשימת חייהם היתה לשמר אותה ואלפי מאמרים שניתחו את השפעתה על הטלוויזיה ועל חיינו. במלאת עשור לעלייתה של מי שנחשבת בעיני רבים לסדרת הטלוויזיה הטובה בכל הזמנים, וואלה! תרבות תקדיש את חג השבועות להצדעה לסדרת המופת: תוכלו לקרוא כאן כתבות על דמויות המפתח בסדרה והרגעים הגדולים שלהן, על האופן שבו היא מסמלת את הטלוויזיה במאה ה-21 וגם על הדרך הנדירה שבה היא ממשיכה לחיות ברשת, עשר שנים לאחר שנקברה. הכתבות יעלו במהלך הימים שישי, שבת וראשון. וזכרו: All in The Game, yo. All in The Game.

השתתפו בהכנת הפרויקט: הילית וולברג, הדר טורוביץ', איל רוב ועינב שיף

עומאר מ"הסמויה" על החיים שאחרי התוכנית: ראיון בלעדי

  • עוד באותו נושא:
  • הסמויה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully