וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן: זעם על הבמאי המצרי שתקף את ישראל: "הופק על ידי ציוני"

יוסרי נסראללה, במאי "After The Battle" שטען כי זכויות הקרנת הסרט נמכרו לישראל בניגוד לרצונו, זוכה לקיתונות של זעם בשל יחסיו עם מפיק ציוני

לאחר הקרנת סרטו "After the Battle" על האירועים בכיכר תחריר לפני נפילת מובארק במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל קאן, הכריז הבמאי המצרי יוסרי נסראללה כי לא היה מעורב במכירת זכויות ההפצה שלו בישראל וגם לא היה מעוניין שהסרט יוקרן בה. עתה מתברר כי גם ההצהרה הזו לא חוסכת ממנו מתקפות חריפות במולדתו.

בהתאם לכך, עיתון הקולנוע הצרפתי "Le Film francais" המחולק בפסטיבל קאן כתב היום (שבת) כי הבמאי סופג בתקשורת המצרית התקפות חריפות על גבול הלינץ' בשל קשריו לכאורה עם ישראל ועם הציונות בכלל.

לפי הדיווח, העיתון המצרי אל-אהרם, המזוהה עם הממשלה המקומית, פרסם ביום רביעי האחרון מאמר תחת הכותרת הדרמטית "ההלם של פסטיבל קאן". לפי המאמר, ההלם נובע מכך שהסרט המצרי הופק בידי צרפתי ציוני, וישראל רכשה את זכויות ההקרנה שלו.

במאמר, מפנה העיתון אצבע מאשימה כלפי נסראללה, תוהה לגבי קשריו עם ישראל ולגבי המסרים של הסרט, ובעיקר תוקף את המעורבות בו של המפיק הצרפתי ז'ורז'-מרק בנאמו, שלפי העיתון המצרי, חוטא בנטיות ציוניות.

נוסף לכך, העיתון מלין גם על כך שבנאמו היה מעורב בהפקת סרט "בעייתי" נוסף שהוצג בקאן - "Le Serment de Tobrouk", מסמך תיעודי על המהפכה בלוב שביים ברנר הנרי-לוי, אותו מגדיר המאמר המצרי כ"אחד הציוניים המסוכנים בעולם".

בתגובה לכך, לפי הפרסום ב-"Le film francais" אמר בנאמו כי המאמר "הוא קריאה ללינץ' עתירת האשמות פנאטיות שמנסה לנצל את האווירה הטעונה לפני הסיבוב השני בבחירות לנשיאות", ודרש מן העיתון זכות לפרסם מאמר תגובה נגדי.

הנחמה היחידה מבחינת "After the Battle" היא כי דיווחים על סקנדלים מסוג זה לעתים משפרים את סיכוייו של סרט לצאת מקאן עם עיטור כלשהו, כך שהוא יכול לקוות כי מחר (ראשון) יוזכר שמו בטקס חלוקת הפרסים. נראה כי בהחלט אפשר לראות בו מועמד לפרס חבר השופטים, השלישי בחשיבותו בהיררכית החלוקה, שבדרך כלל ניתן על רקע פוליטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully