וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2012: "אהבה" של מיכאל האנקה זכה בפרס הראשון

27.5.2012 / 20:22

האנקה זכה בפעם השנייה בפרס "דקל הזהב" על סרטו שזכה לביקורות מצוינות. הפרס השני הוענק לסרט "ריאליטי" של במאי "גומורה" האיטלקי, מתיאו גארונה

"אהבה", סרטו של מיכאל האנקה, זכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן. בטקס שנערך הערב (ראשון) בריביירה העניק חבר השופטים, בראשות ננטי מורטי, את הפרס להאנקה בפעם השנייה, לאחר שזכה עם "סרט לבן" שלו לפני שנתיים.

הפתעה גדולה נרשמה בפרס השני בחשיבותו בטקס, הפרס הגדול של חבר השופטים (Grand Prix) שהוענק ל"ריאליטי" של הבמאי מתיאו גארונה, מי שביים את "גומורה". הסרט מבקר את תרבות הריאליטי ו"האח הגדול", אך לא זכה לאהדה גדולה בקרב המבקרים. בפרס השחקן הטוב ביותר זכה כצפוי מאס מיקלסן על משחקו ב"הציד" של תומס וינטרברג, מהסרטים המדוברים ביותר בפסטיבל. בפרס השחקנית נפלה הפתעה עם זכייתן המשותפת של כוכבות "Beyond The Hills" הרומני, קוסמינה סטרטן וכריסטינה פלוטור. במאי "Beyond The Hills" כריסטיאן מונג'ו, זכה בעבר ב"דקל הזהב" על "ארבעה חודשים, שלושה שבועות, יומיים".

פרס הבמאי הוענק לקרלוס רייגדס על הסרט "Post Tebenras Lux". פרס חבר השופטים, השלישי בחשיבותו, הוענק ל-"The Angel's Share" של קן לואץ'. בפרס "מצלמת הזהב" לסרט הביכורים הטוב ביותר זכה "Beasts of The Southren Wild" של בן צייטלין. בפרס התסריט זכה "Beyond The Hills" ובפרס הסרט הקצר הטוב ביותר זכה "Scilence" הטורקי.

פסטיבל קאן ננעל לאחר 10 ימים בהם הוצגו כמה מהסרטים המדוברים בעולם, בשילוב של קולנוע הוליוודי ואירופאי, סלבריטאים ושחקני איכות ותיקים. הנציגות הישראלית השנה בפסטיבל היתה דלה יחסית, אך הסתיימה עם פרס מכובד לסרט "המשגיחים" של מני יעיש, מטעם איגוד התסריטאים והבמאים.

פסטיבל קאן 2012: כל הדיווחים של אבנר שביט מהריביירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully