וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל גולן: המשבר הניהולי של הזמר המצליח בישראל

חגי אוזן

1.6.2012 / 8:21

המנהל לא מבין במוזיקה ועזב, המתופף פוטר בגלל בעיות התנהגות והאווירה בפמליית אייל גולן קשה: מה קורה בממלכה של הזמר הכי מצליח בישראל?

"ליאם הפקות", החברה דרכה מנהל הזמר המצליח בישראל את עסקיו, ידעה כבר זעזועים בעבר, אבל ככל נראה לא זעזוע כזה: בתוך שבוע בלבד, נפרד אייל גולן גם מהמנהל שלו, מוטי גמיש וגם ממתופף להקתו, גילי "קולי" פלוטניק. בעוד שהמתופף פלוטניק הודה כי הוא מופתע והמום מהמהלך, עזיבתו של מוטי גמיש התקבלה בשקט יחסי לאחר שהאחרון הודיע כי בכוונתו לחזור לעבודה פרלמנטרית במשרדה של חברת הכנסת דליה איציק. למרות זאת, קשה להגיד ששקט בגזרת אייל גולן ומאחורי הקלעים שוררת תחושה קשה: "כל הדיבורים על משפחה היו בלוף", אומר גורם ותיק בהפקה של גולן. "בסופו של דבר, אין שום מניעה שכל אחד מאיתנו יעוף מכאן ברגע אחד. מה שמלחיץ זה שאנחנו לא קיבלנו שום עדכון והכל נעשה בסודי סודות ככה שכולנו כבר לוקחים בחשבון שיש סיכוי שזה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו".

אייל גולן בהופעה בקיסריה. נמרוד סונדרס
משהו רקוב בממלכת גולן? אייל גולן/נמרוד סונדרס

כבר עכשיו די ברור שהעזיבה של מוטי גמיש היא הרבה מעבר למה שנמסר בהודעה הרשמית. במהלך עבודתו, אי הבנתו המקצועית של גמיש במוזיקה הביאה את גולן לנקודות רתיחה. השיא היה זמן קצר לפני יציאת אלבומו החדש של גולן, "נגעת לי בלב". לאחר סיום עבודות ההקלטה, החליט גמיש לחסוך בעלויות ההפקה ולערוך את האלבום באולפן לא מוכר. בתום התהליך, קיבל גולן לידיו את האלבום - ונחרד.

"אני לא מבין במוזיקה, אני מבין בניהול", מגיב גמיש לוואלה! תרבות. "את עיקר האלבום הזה הקלטנו אצל המעבד תמיר צור והוא המליץ על איש מקצוע מסוים. לא הכרתי אותו ולכן אמרתי לו שאני רוצה לשאול את אייל גולן. כל דבר עובר דרך אייל גולן, במיוחד הדברים המקצועיים. תמיר צור אמר שיותר נוח לו לעבוד עם הבחור שהוא המליץ עליו ובסופו של דבר הלכנו על זה. אחרי שהבחור סיים את עבודתו, היינו בז'נבה בין הופעות. אייל שמע את האלבום ובאמת, הוא היה על גבול ההזדעזעות. הוא אמר לי שהאלבום לא נשמע חם ומיד העברנו אותו לעריכה מחדש באולפן שעשה את העבודה הזאת באלבומים הקודמים. האמת, עד עכשיו אני לא יודע מה ההבדל בין שתי העבודות. מבחינתי זה נשמע אותו דבר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איש ניהול, לא מוזיקה. גמיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהלך הזה, מן הסתם, גרם לעיכובים בהוצאת האלבום. גורמים בהפקה אמרו כי הדפסת עשרות אלפי דיסקים כבר החלה והופסקה בעקבות זעמו של גולן. "עשינו דברים מאוד יפים בכל מה שקשור למיתוג השם אייל גולן ועכשיו הזמן לעבור הלאה", אומר גמיש.

רגע לפני שעזבת פיטרת את גילי "קולי" פלוטניק, המתופף, מבלי להסביר את הסיבה.

גמיש: "זה לא מדויק. פלוטניק יודע למה הוא פוטר. זה גם היה ברור לו. באחת ההופעות לפני כמה חודשים בטבריה הוא אמר שזאת ההופעה האחרונה שלו. הדברים הוקלטו ותועדו במצלמה שלו. הוא אפילו העלה את זה לפייסבוק שלו ולאחר מכן הוריד. זה לא נעשה בשנייה אחת, היה מהלך ארוך ומאוד מתחשב".

ובכל זאת, מה היתה הסיבה? מקצועית?

גמיש: "מבחינה מקצועית, אין טענות כלפי פלוטניק. הוא מתופף טוב מאוד. יש לו בעיה אמנם שהוא לא קורא תווים וזה יוצר המון עיכובים בחזרות. במקום לעשות חזרה של יום אחד, צריך לבזבז שבעה ימים של חזרות. מתופף, או כל נגן אחר שיודע לקרוא תווים, זה יתרון עצום. אבל זאת לא היתה הסיבה. חיינו עם זה בשלום. הבעיה היתה התנהגותית. אייל גולן כבר לא יכול היה להשלים עם זה במיוחד כשזה חזר על עצמו שוב ושוב. הכל נעשה ברוח טובה ואם באמת פלוטניק היה כל כך מופתע, הוא לא היה דואג לפרגן לאייל גולן ולהגיד עד כמה הוא אוהב אותו עד היום. אפשר היה לצפות מאחד כזה שקיבל הודעת פיטורים מפתיעה, שייצא בחמת זעם נגד המעסיקים שלו וזה לא קרה. כנראה שגם הוא יודע שעדיף לו שהדברים יישארו ביננו".

בהליך הפיטורים מגיעים לו פיצויים או הודעה מראש?

"הוא לא קיבל תלוש משכורת. הוא הוציא חשבוניות וברגע שהוא עבד גם עם גורמים נוספים והוציא גם להם חשבוניות, אין כבר יחסי עובד מעביד. כדי שהמכה לא תהיה כואבת, משכנו איתו עוד קצת. נסענו איתו לסיבוב ההופעות בארצות הברית ועל הדרך הוא הרוויח טיול נחמד למרות שהיה לו ברור שזה נגמר".

זה יצא במקרה שהמתופף אשר פדי סיים את החוזה שלו עם שרית חדד ויחליף את פלוטניק בלהקה של גולן?

"כן, אין קשר בין הדברים. אנחנו אוהבים את פלוטניק וכואב לי שככה זה יצא. אין לי בעיה אפילו לדאוג לו ולדבר עם אבי גואטה שיקח אותו ללהקה של שרית חדד".

ואולם, בעקבות פנייה לאבי גואטה מתברר כי למהלך כזה אין ממש סיכוי. גואטה סיפר כי מצא כבר מתופף אחר שיחליף את פדי.

תגובתו של פלוטניק לדברים מובאת בסוף הכתבה

סרטון פרידה מיוחד שהוכן לפלוטניק:

אבל שיחות עם גורמים בהפקה של גולן מכוונים שוב לראש, לגמיש עצמו ומסמנים אותו כבעיה. "גמיש עשה המון כאב ראש לאייל", אומר מקורב להפקה. "הוא לא מבין במוזיקה בכלל וזה בלתי אפשרי לעבוד איתו. עזוב את יחסי האנוש ומוסר התשלומים הזוועתי, שצריך לרדוף אחריו כדי לקבל כסף. לאייל היה ברור שהוא צריך לגמור את הקשר הזה וכמה שיותר מהר. הוא מצא דרך לעשות את זה בלי יותר מדי רעש ועוד הסתירו את זה בפיטורים של המתופף. על שני המהלכים האלה ניצח אייל גולן בעצמו". גמיש לא התייחס ישירות לטענות אלו שעלו בפניו ואמר "אני מבין בניהול, לא במוזיקה".

"אייל כבר הרבה זמן רוצה לעבוד עם אשר פדי", אומר המקורב. "בתכל'ס, פדי סגור כבר חודשיים. זה היה בשושו והוא רק חיכה שהחוזה שלו יסתיים. הוא לא רואה אף אחד ממטר כשזה קשור לרצונות שלו. יש גם קלידן שהוא מאוד אוהב בז'אנר. הקלידן הזה מחויב לזמר אחר, אבל אם הוא יסכים, לאייל גולן לא תהיה בעיה להעיף גם את עדי לאון, שנחשב מקורב אליו וגם מופיע איתו בתוכנית שלו, בשביל הקלידן הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איש אינו בטוח. עדי לאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעמדת המנהל האישי, נמסר כבר שאיש העסקים בני פרץ יהיה זה שיחליף ככל הנראה את מוטי גמיש. אבל, מדובר, ככל הנראה, במינוי זמני ואולי לקראת הפתעה גדולה מאוד בתעשייה המזרחית: לפני כשבוע נפגש אייל גולן עם מנהלו המיתולוגי ישי בן צור שהגיע לארץ לצורך עסקיו. השניים שנפרדו בטונים צורמים ובתביעות הדדיות שהסתיימו בניצחונו של בן צור, ערכו סולחה ביוזמת המנהל החדש, בני פרץ, מה שכבר העלה שמועות באשר לשיתוף פעולה אפשרי ביניהם. "עצם זה שהיתה סולחה זה כבר חזון אחרית הימים", אומר מקורב לשניים. "הם החליטו לשים את הכול בצד. עכשיו נראה מה יילד יום. אייל גולן כבר אמר שהוא מתגעגע לישי בן צור והאמת, אין מתאים ממנו לנהל אותו".

מחברת "ליאם הפקות" נמסר בתגובה:

"הזמר הלאומי אייל גולן נמצא בקשר קרוב ביותר עם להקתו ומחשיב אותם כמשפחתו, אייל מחבקם לליבו שנים רבות ודואג באופן אישי לכל אחד ואחד מהם. מיותר לציין כי מי שמנסה לומר אחרת, טועה ומטעה, ולנו לא נותר אלא להצטער על כך".

בנושא המתופף גילי "קולי" פלוטניק: "אנו בוחרים שלא להתייחס מפאת כבודו של קולי שעבד עם אייל גולן תקופה ארוכה".

באשר לסוגיית ישי בן צור: בני פרץ, אמרגנו ומנהלו האישי של אייל גולן, יזם לאחרונה פגישת 'סולחה' בין אייל גולן לבין ישי בן צור. בני פרץ מאמין בשלום ובחברות ולכן יזם את מהלך ה'סולחה' ואכן הם השלימו. כל ספוקלציה נוספת בנושא מיותרת ואינה במקומה".

בנושא מוטי גמיש אשר בשנתיים האחרונות שימש כמנהלו האישי של אייל גולן: מוטי גמיש ביקש להשתחרר מתפקידו על מנת שיוכל להתמנות לראש המטה של יו"ר סיעת קדימה. מוטי איש שנושם פוליטיקה ואוהב פוליטיקה ולכן החליט להיענות בחיוב להצעה שקיבל מיושבת ראש סיעת קדימה. 'ליאם הפקות' נענו לבקשתו של מוטי גמיש בחיוב ואיחלו לו בהצלחה רבה בתפקידו החדש. אייל גולן ביקש להבהיר בנוסף, כי הוא מאוד מעריך את מוטי גמיש על פועלו בשנתיים האחרונות. מוטי יהיה חלק ממשפחת 'ליאם הפקות' תמיד ונמנה על חבריו הקרובים של אייל גולן".

גילי פלוטניק בתגובה:

"אני רוצה להאמין שהדברים שאתה מצטט מפי מקורבים לאייל גולן אינם נכונים. הדברים הם לשון הרע מן הסוג החמור ביותר, הם עלולים לפגוע בקריירה המקצועית שלי ובמשפחתי הקרובים אליי. אם יינתן להכפשות הללו פרסום, אמצה את הדין עם כל המעורבים. בשלב זה אני שומר על איפוק ולא נגרר להכפשות בכלי התקשורת".

המשבר בצוות של אייל גולן מדאיג אתכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully