וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדונה בהופעה בישראל: הכי גדול, הכי נוצץ, הכי מרשים

דפנה לוסטיג, צילומים: אימג'בנק - GettyImages, נמרוד סונדרס

1.6.2012 / 2:36

למרות עיבודים מוזיקליים בעייתיים ונאום שלום תלוש, מדונה נתנה שואו מרשים בעוצמה שלו, בערב שהפך את ישראל למרכז העולם לרגע אחד. דפנה לוסטיג חגגה

נמרוד סונדרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

על אף שהמתח ניכר בפניה, מדונה עלתה לבמה אמש (חמישי) בדרמה גדולה שמתאימה יותר לאצטדיון האולימפי בלונדון מאשר לאצטדיון רמת גן, והציגה בפני ישראל והעולם את אחד מאירועי הפופ הגרנדיוזיים של השנים האחרונות. דקות ספורות של צפייה הספיקו כדי להבין שהמופע של "MDNA" הוא יצירה אקסטרווגנטית, מרהיבה, קרקסית וצבעונית. מופע כל כך תיאטרלי, עד שלפרקים לא היה ברור אם עשרות אלפי המעריצים הגיעו כדי לראות את מדונה או את סירק דה סוליי. הבחירה באקסטרווגנזה היתה מודעת וחכמה - מדונה הבינה שהבמה , ולא שיתופי הפעולה עם MIA, היא זו שתשאיר אותה רלוונטית.

מדונה בישראל. נמרוד סונדרס
הבמה הוא המקום שבו מדונה עדיין מספר 1 בעולם. מדונה בהופעה ברמת גן/נמרוד סונדרס

שואו כזה טרם נראה. לא בארץ, וכנראה שגם לא בחו"ל: במה דינמית עם פלטפורמות שעולות ויורדות, אנשים מעופפים באוויר, עבודות וידאו חדות המוקרנות על מסכי ענק, תפאורות ולוליינים. באחד משיאי המופע נתלתה להקת מתופפים מהאוויר כדי לבצע את "Express Yourself" ובשיא אחר ביצעה מדונה את "Vogue" כשהיא לבושה ביצירת קוטור מהפנטת של ז'אן פול גוטייה. חלק מהקטעים הכילו מחוות למדונה של פעם וחלקם היו חדשים לגמרי, אבל בכולם נשמר אלמנט אחד ברור: הקצב. מדונה רצתה שהדברים יקרו מהר. הקצב שלט, והוא היה פסיכי.

מדונה בישראל. GettyImages
קצב היסטרי, רעיונות מבריקים. מדונה ברמת גן/GettyImages

הקצב השאיר את הקהל דרוך, אבל לא הוא חיפה על הצד החלש של המופע. אצל מדונה: כמו תמיד, השואו גימד את המוזיקה. בחירת הלהיטים היתה מספקת וההופעה הורכבה ברובה משירים טובים, אבל העיבודים התגלו כבעייתיים. כל החינניות של "Open Your Heart", למשל, נמחקה בגלל עיבוד טרייבל ביזארי. מדונה סירסה את השירים והקשתה על הקהל להרים לה.

גם מונולוג השלום-כבוד-אהבה הנאצל שלה, בו היא קראה לקהל להבין שלכל אדם בעולם, ללא הבדל דת/גזע/מין, יש להתייחס כאל בן אנוש, התקבל בשיוויון נפש. ובצדק - עם כל האהבה והריספקט למטרותיה הנעלות של מדונה, המסה ההומניטרית שפרסה בפני ערימה של ישראלים שחיים במדינה גזענית ושסועה נשמעה כהטפה תלושה, עלה תאנה מיומנה של כוכבת פופ משועממת. הקריאה לשלום היא תמיד חשובה, אבל עבור הקהל היא בוודאי לא היתה חשובה כמו האירוע שהתרחש על הבמה כמה דקות מאוחר יותר, במסגרתו החבר הרקדן של מדונה הצמיד את הישבן שלה אל החלציים שלו ומיזמז אותה מכל הכיוונים. כי פיס אנד לאב זה אחלה, אבל אנחנו באנו לפה בשביל סקס ופופ.

מדונה בישראל. נמרוד סונדרס
עם כל הכבוד לשלום והאהבה, כן? מדונה/נמרוד סונדרס

בין שלל ויזואליות מטורפות ולהיטים מכל השנים, "MDNA" סיפר סיפור עם הרבה סיפורים זניחים וסיפור אחד חשוב וברור: מדונה החליטה ששלה יהיה הכי גדול, הכי נוצץ והכי מרשים. ומדונה, כהרגלה, השיגה את שלה. היא בחרה לבוא הנה כי היא רצתה לדבר על השלום, אבל אנחנו קיבלנו את יריית הפתיחה של המופע שיגרום לריהאנה ולליידי גאגא להרגיש שהן במקצוע הלא נכון. אשה אחת קטנטנה, יפה באופן מפתיע, עם גוף מדהים, אנרגיות נדירות וחבר ממש חתיך, הפכה אתמול את ישראל למרכז העולם ללילה אחד. את הרגע הזה, הנדיר כל כך, אנחנו לא נשכח.

מדונה בהופעה: זה מה שקרה שם, דקה אחרי דקה
מדונה בישראל: כל הדיווחים, הסקופים והצילומים
מדונה בהופעה: מה אתם חשבתם? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מדונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully