וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בואי: חגיגות ה-40 לזיגי סטארדאסט יוצאות לדרך

עינב שיף

4.6.2012 / 11:09

מארז מהודר עם קטעים חדשים, שלט הנצחה, גליונות מיוחדים ואפליקציות אייפד: כך חוגגים 40 שנה ל"זיגי סטארדאסט", אלבום המופת של דיוויד בואי

במלאת לו 40, נראה שאין כבר איך לחדש את "Ziggy Stardust And The Spiders From Mars", אלבום המופת של דיוויד בואי, שבעיני רבים נחשב לאלבום הטוב ביותר בכל הזמנים. כבר כשמלאו לו 30 ו-35 (ואף לפני כן) יצאו מהדורות מיוחדות של האלבום לאספנים עם חומרים נדירים של הופעות וקטעים מוקדמים. גם הפעם יוצא האלבום במהדורת 40 מהודרת, הכוללת את האלבום המקורי אחרי רימאסטרינג, שדווקא מצליח להעביר את עוצמת הברק והגאונות של האלבום, וכן די.וי.די אודיו, ובו ביצועים לשירי האלבום עם מיקס שונה וקטעים נוספים של דיוויד בואי המהפכן של 1972. האלבום עצמו עלה לסטרימינג לראשונה ברשת, הפעם הראשונה שאלבום בסדר הגודל הזה יוצא להאזנה חוקית ומלאה, מה שעורר התרגשות רבה בקרב מעריצי בואי.

סמפלר מההוצאה המחודשת:

חגיגות ה-40 לאלבום לא החלו עם צאת המארז המהודר, אלא קודם לכן עם אקט יפה ומיוחד: שלט המוקדש לזיגי סטארדאסט נחשף ברחוב בלונדון בו צולמה העטיפה האיקונית של האלבום, עם הכיתוב K.West מעל לראשו של בואי מודל 1972. גארי קמפ, גיטריסט ומייסד להקת Spandau Ballet הנפלאה, שהושפעה רבות מ"זיגי סטארדאסט" הגיע לאירוע הסרת הלוט וסיפר עד כמה האלבום שינה את חייו ושזה המעט שהוא יכול לעשות עבור יצירה כה משמעותית לו ולמאות אלפים אחרים.

"זו היתה יצירת אמנות קונספטואלית, שניסתה להימכר דרך התרבות הפופולרית – וזה הצליח", אמר קמפ. "זיגי יצא מלונדון הרבה יותר אפלה, והוא הציע אמצעים נהדרים לבריחה עבור הדור המתבגר שהיה עדיין בצל מלחמת העולם השנייה".

אל קמפ הצטרפו טרוור בולדר ומיק וודמנסי, שהיו נגנים בלהקת העכבישים ממאדים עמה יצר בעצם בואי את "זיגי סטארדאסט". השניים משמשים למעשה נציגי האלבום, מאחר ודיוויד בואי מסרב להתראיין כמעט לחלוטין מאז החלים מאירוע הלב שעבר ב-2005 וכמובן נעדר גם מיק רונסון, שמת לפני למעלה מ-15 שנה. גם בריאן וורד, שצילם את התמונה הבלתי נשכחת ברחוב Heddon, היום אזור פורה של בתי קפה ומסעדות, כבר הלך לעולמו.

ביום רביעי הקרוב יוקדש הגיליון השבועי של ה-NME לציון 40 שנה ל"זיגי סטארדאסט" ובו ראיונות עם בולדר ו-וודמנסי וכן זיכרונות של יוצרים כמו פי ג'יי הארווי, ג'וני מאר מהסמיתס, נואל גאלאגר ועוד מהאלבום ששינה את חייהם. בנוסף, בעמוד הפייסבוק של בואי משתפים פעולה עם תחרות ליצירת קליפ לשיר מתוך האלבום, עם פרס נאה בשווי של 4,000 דולר. לצד זאת, השיק המגזין Uncut אפליקציית אייפד מיוחדת לרגל האירוע, הסוקרת את הקריירה הענפה של בואי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מה שמחכה לאנגלים ביום רביעי. בואי על שער ה-NME/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלא שלצד כל החגיגות האלו, אי אפשר שלא לתהות מה עובר בראשו של דיוויד בואי בימים אלו. מעריציו הרבים עדיין מייחלים להפתעה, אולי אחרונה, מה-Thin White Duke: בואי עצמו ממעט להופיע בציבור ובוודאי שלא מוציא מוזיקה חדשה. מנהליו מקפידים להכחיש כל יוזמה אליה שמו נזרק וביוגרפים שלו טוענים כי בפועל, הגאון שהמציא את זיגי סטארדאסט סגר את הבאסטה. לרגל חגיגות הארבעים, ניתן לקוות כי במקום עוד מארזים נוסטלגיים וכתבות עם תמונות מפוארות, בואי פשוט יחזור לעשות את מה שהוא מבין בו יותר מכל: אמנות חדשה ומאתגרת.

"זיגי סטארדאסט" נגע גם בכם? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully