וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "שלגייה והצייד" ראשון, "הנוקמים" שוב שובר שיאים

3.6.2012 / 16:17

העיבוד האפל לאגדה בכיכובה של קריסטן סטיוארט כבש את הצמרת, ובינתיים להיט גיבורי העל הפך לשובר הקופות השלישי הגדול בכל הזמנים

חודשיים לאחר ההתרסקות הכלכלית של "מראה מראה" הגיע לאקרנים עיבוד עכשווי נוסף לאגדה על שלגיה – הפעם, עם שרליז תרון וקריסטן סטיוארט בתפקידים הראשיים ועם טון אפל ובוגר יותר.

במקרה זה, לאדפטציה המודרנית קוראים "שלגיה והצייד", ושחרורה לאוויר העולם לווה בחשש רב מצד מפיציה באולפני יוניברסל: אם לא די בכך שכישלון העיבוד הקודם הותיר ספק באשר לעניין של הקהל בגרסאות עכשוויות לסיפורי מעשיות, הרי שהוליווד בכלל חווה תקופה מדאיגה, ומאז "הנוקמים" לפני כחודש לא התכבדה באף הצלחה חדשה. הדברים נכונים בעיקר ליוניברסל, שחתומים על הכישלון הגדול של העת האחרונה – "באטלשיפ".

מפלה כלכלית נוספת היתה עלולה להוריד לטמיון את השנה כולה מבחינת יוניברסל ואף לגרום לעריפת ראשים במשרדיה, אך עם חשיפת הנתונים הקופתיים של סוף השבוע, אפשר היה לנשום שם לרווחה – "השלגיה והציד" כבש את פסגת הטבלה עם הכנסות יפות בסך 56.1 מיליון דולר. אלה מספרים גבוהים מהציפיות ומרשימים בכל קנה מידה. אפשר לייחס אותם בעיקר למסע השיווק המוצלח, שגרם לסרט להיראות פחות כמו "מראה מראה" ויותר כמו "דמדומים" או אפילו "ברבור שחור", ובכך איפשר לו להגיע לקהלים הרחבים שהיו לשוברי הקופות הללו.

כריס המסוורת' בתפקיד ת'ור בסרט הנוקמים. imdb
אם לא הספיק לכם ממנו כאן, תקבלו גם ב"שלגייה והצייד". כריס המסוורת ב"הנוקמים"/imdb

ב"השלגיה והציד" מככב גם כריס המסוורת, שמופיע בתפקיד ראשי גם ב"הנוקמים" (בדמותו של תור), והיתה לו השבוע שמחה כפולה: להיט גיבורי-העל בכיכובו הגיע להכנסות של 552 מיליון דולר בקופות ארצות הברית, ובכך עלה למקום השלישי ברשימת הבלוקבסטרים הגדולים בכל הזמנים. עתה, המשימה הבאה שלו היא לעקוף את רף 658 מיליון הדולר שקבע "טיטאניק" שבמקום השני, ויוקרתי מכך – את תקרת 760 מיליון הדולר שהציב "אווטאר" במקום הראשון.

נשמע כמו מטרה מופרכת? לא ממש, אם לוקחים בחשבון כי את רף 500 מיליון הדולר הוא עבר תוך 23 יום, תשעה ימים פחות ממה שלקח בזמנו לשיאן של ג'יימס קמרון, כך שבאמת כי רק השמים הם הגבול מבחינתו.

אם מתחשבים גם בהישגיו מעבר לים, אזי ש"הנוקמים" אגר כבר כ-1.3 מיליארד דולר ברחבי תבל, והוא ניצב במקום החמישי ברשימת שוברי הקופות הגלובליים הגדולים בכל הזמנים. ואם כבר נתנו מבט במה שקורה מחוץ לאמריקה, זאת ההזדמנות לציין לסיום כי "פרומתאוס", סרט המד"ב המדובר של רידלי סקוט, הופץ בסוף השבוע בקצת מעל תריסר טריטוריות ברחבי אירופה, ובהן כאלה בסדר הגודל של אזרבייג'ן וכאלה בסדר הגודל של בריטניה וצרפת. בכל אלה, הדברת סביבו איפשרה לו למלא אולמות ולאגור כ-5.5 מיליון דולר. בסוף השבוע הקרוב יגיע גם לארצות הברית, וב-14.6 ינחת בישראל וינסה לתת מלחמה שערה לשידורים מיורו 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully