וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר ריי ברדבורי הלך לעולמו

6.6.2012 / 17:37

ברדבורי, מחבר "פרנהייט 451" המופתי וסופר מדע בדיוני פורה ומוערך, מת בגיל 91. נכדו: "הוא השפיע על אנשים כה רבים"

אבל בעולם הספרות: הסופר ריי ברדבורי, מסופרי המד"ב הבולטים של המאה ה-20, מת היום (רביעי) בביתו שבלוס אנג'לס והוא בן 91. נכדו, דני קארפטיאן, בישר רשמית על מותו של ברדבורי וספד לו בהצהרה מרגשת.

"אם אני חייב לומר משהו, זה עד כמה אהבתי אותו ואתגעגע אליו ואני מצפה לשמוע את זכרונותיהם של כולם ממנו", אמר הנכד. "הוא השפיע על אמנים, כותבים, מורים, מדענים ורבים אחרים וזה תמיד נוגע ומנחם לשמוע את סיפוריהם. מורשתו חיה על גוף עבודותיו המונומנטלי - ספרים, סרטים, טלוויזיה ותיאטרון, אבל חשוב מכך - בראשיהם ובליבותיהם של כל מי שקרא אותו, בגלל שלקרוא אותו היה להכיר אותו. הוא היה הילד הכי גדול שהכרתי".

ברדבורי ייזכר בדברי ימי הספרות בעיקר בשל "פרנהייט 451", ספר מדע בדיוני שחזה עתיד קודר בו נאסר על האנושות לקרוא ספרים. הספר נקרא על שם הטמפרטורה בה נייר נשרף. הספר, כמו "1984", למשל, הפך לסמל המאבק של ספרות המד"ב בדיכוי ובבורות. הספר הפך לסרט מפורסם בשנת 1966. ברדבורי זכה בפרסים, בהם פרס פוליצר על מפעל חייו, פרס אמי על תסריט שכתב, "עץ ליל כל הקדושים" וכן מדליית האמנויות, אות כבוד נחשב ליוצרים מטעם נשיא ארצות הברית. ברדבורי זכה גם להכרה ייחודית בקהילת האסטרונומים, כשאסטרואיד נקרא על שמו וכן מכתש בירח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully