וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הסופרים חוזר להצבעה - ראש הממשלה תומך

רוני אפרת

7.6.2012 / 13:29

שרת התרבות הודיעה כי תעלה את החוק, הנועד לעגן את המבצעים בחקיקה, להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. ראש הממשלה הודיע כי יתמוך: "החוק יוצר איזון"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת תעלה ביום ראשון את החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. זאת, לאחר התייעצות של לבנת עם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, שהתנגד לחוק בגלגולו הקודם. ראש הממשלה נתניהו שוחח אמש עם קנדל ולבנת, שהבהירו לו כי לנוכח התנאים הייחודיים והכשלים הקיימים היום בתחום הספרים בישראל, אין מנוס מלהסדירו באמצעות חקיקה, והודיע בעקבות ההתייעצות כי הוא תומך בחוק.

יחד עם זאת, החוק המוגש לא מונע בשום צורה את מבצעי ההנחות של הרשתות על ספרים, אלא רק על ספרים שנמצאים בתקופת ההגנה של 18 החודשים הראשונים להפצתו, לכן אין מניעה שהרשתות יוכלו להמשיך ולהציע לצרכנים מבצעי הנחה על ספרים שאינם בתקופת ההגנה.

"החוק נועד בראש ובראשונה להבטיח שהציבור הישראלי בהווה ובעתיד יוכל ליהנות מספרות ישראלית עברית איכותית", אומרת השרה לבנת, שבמקביל להגשת החוק, תגיש לממשלה ביום ראשון גם הצעת מחליטים לקידום הספרות העברית באמצעות אירועי ספרות ושירה לקהל הרחב. "זכות זו תמומש רק אם סופרים ומשוררים בישראל יקבלו גמול הולם וראוי תמורת יצירתם, כך שיוכלו להמשיך ליצור ולקדם את הספרות בשפה העברית".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר: ?כעם הספר אנו מחויבים לשמירה על פרנסתם של הסופרים אשר יוצרים את אוצרות התרבות שלנו. חוק הסופרים יוצר את האיזון הנכון בין השאיפה שספרים לא יהיו מוצר יוקרה ושכולם יוכלו ליהנות מחוויית הקריאה לבין הצורך להגן על היוצרים ועל היצירה?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully