וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מדגסקר 3" ו"פרומתיאוס" עם פתיחות מוחצות

10.6.2012 / 17:13

הפרק השלישי בסדרת האנימציה צפוי לגבור על סרט המד"ב המדובר של רידלי סקוט ולתפוס את הבכורה, אבל שניהם הציגו מספרים מעולים והרימו את השוק ההוליוודי כולו

בעת שמנהלי בתי הקולנוע באירופה ובישראל חרדים מהשפעת היורו על התפוסה באולמות, בארצות הברית אין כל בעיה כזו. להפך: המונים נהרו לקופות אמריקה בסוף השבוע האחרון. שני סרטים התחרו על הבכורה בו, ולא משנה מי מהם יצא עם ידו על העליונה, הוליווד כולה יצאה מנצחת.

הסיבה לכך היא כי שניהם הציגו מספרים גבוהים מהצפוי ומרשימים ביותר. את המקום הראשון צפוי בסופו של דבר לאכלס "מדגסקר 3". באולפני דרימוורקס חששו מגורל הפרויקט הזה, לאור מפח הנפש שהסב להם "קונג-פו פנדה 2" בשנה שעברה, אבל התברר שהם פחדו לשווא. הפרק השלישי בסדרת האנימציה על מעלליהן של שלל חיות הכניס כ-61 מיליון דולר, ובהתחשב בהישגיו היפים מעבר לים, כבר אפשר לסמן אותו כאחד הלהיטים הגדולים של הקיץ.

שני גורמים עמדו מאחורי הפתיחה המוחצת: קודם כל, זה היה סרט האנימציה הגדול הראשון בשוק מאז מרץ, כך שבקהל הילדים והמשפחות צמח תיאבון למוצרים מסוגו; שנית, בגלל שהוא קיבל ביקורות מעולות ותגובות נלהבות מפה לאוזן, והקהל השתכנע שלא מדובר בסתם עוד המשכון סוחט כספים ונתן בו אמון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מספרים טובים, תגובות פושרות. מתוך "פרומתיאוס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התלהבות בקנה מידה כמעט דומה נוצרה סביב "פרומתיאוס" הטרי של רידלי סקוט, שפונה לקהל בוגר יותר ולכן מצומצם יותר מזה של "מדגסקר 3", ובכל זאת הצליח לתת לו קרב יפה על הבכורה: הוא צפוי לסיים במקום השני עם הכנסות בסך 55 מיליון דולר – גם כן מספרים מרשימים וגבוהים מהצפוי.

זה קרה כיוון שהסרט, מעין המשכון לא רשמי של "הנוסע השמיני" הקלאסי, השכיל למצב את עצמו כאירוע מד"ב ענק שאסור להחמיץ. הצרה מבחינתו היא שרבים התאכזבו ממנו ותגובות הקהל לפי רישומי האולפנים פושרות למדי, דבר שעלול למנוע ממנו לשמור על מומנטום.

בכלל, גם בלי קשר לספתחים המוצלחים של "מדגסקר 3" ו"פרומתיאוס", זה היה סוף שבוע נהדר בקופות. "שלגייה והצייד" שמר על רגליים בסוף השבוע השני להפצתו והכנסותיו כבר מדגדגות את רף מאה מיליון הדולר; "גברים בשחור 3" מציג גם הוא מומנטום ונמצא בדרך הבטוחה לסיים את הקמפיין הקופתי עם יותר מ-150 מיליון דולר; ויש גם את "הנוקמים", כמובן, שעם הכנסות כוללות של 1.3 מיליארד דולר באמריקה ומעבר לים, הוא שובר הקופות השלישי הגדול אי פעם בתבל, ויחד עם שאר הלהיטים הנוכחיים, מוכיח שיש חיים חוץ מכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully