וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ירושלים 2012: אילו סרטים ישראליים יוקרנו בפסטיבל?

רוני אפרת

13.6.2012 / 15:59

בכורה לדובר קוסאשווילי החדש, "המשגיחים" שהוקרן בקאן, "רוק בקסבה" המדובר ועוד: כל הסרטים הישראליים בפסטיבל הקולנוע הגדול בישראל

24 שעות לאחר שוואלה! תרבות חשפה את תוכנית הסרטים הזרים בפסטיבל ירושלים ה-28, מפרסמת הנהלת הפסטיבל את תוכניית הסרטים הישראליים לאירוע שייחל ב-5 ביולי וצפוי להיות השנה איכותי במיוחד.

הסרטים העלילתיים באורך מלא שיתמודדו בתחרות המרכזית הם "המשגיחים" של מני יעיש, "רווקה פלוס" של דובר קוסיאשווילי, "הבלדה לאביב הבוכה" של בני תורתי, "רוק בקסבה" של יריב הורוביץ, "למלא את החלל" של רמה בורשטיין, "שרקייה" של עמי ליבנה, "מנתק המים" של עידן הובל, "אליס" של דנה גולברג ו"חיותה וברל" של עמיר מנור.

בצד תשעת הפיצ'רים, בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי יתמודדו עשרה סרטים: "חמש מצלמות שבורות" של עימאד בורנאט וגיא דוידי, "דב"א – סיפורו של אייקון ישראלי" של לוי זיני,"כבוד השגריר" של יונתן פז, "ספורים" של דנה דורון ואוריאל סיני, סרטה חסר השם של שירלי ברקוביץ, "גן עדן" של רן טל,"שומרי הסף" של דרור מורה, "7 הסלילים של יונה וולך" של יאיר קדר, "זמן משפחה" של ניצן גלעדי, ואחרון חביב, "זבל טוב" של עדה אושפיז ושוש שלם.

בגזרת הקצרים יוקרנו 18 סרטים, שהקרנותיהם יתחלקו על פני שלושה מקבצים. הראשון יכלול את "קשת בענן" של אלירן אליה, "אני חושב שזה הכי קרוב לאיך שהצילום נראה" של יובל המאירי, "מערבולת" של יותם וקס, "טאטע" של יניב לינטון, "עמומה" של שי גוט ו"מורה מחליפה" של שירי פריס. בשני: "קרב עיניים" של אורית פוקס, "חום כחול" של הילה אטיאס, "כשניגנת" של איתי טל, "בטי" של יולה גדרון, "פיצריה מהעבר" של אביתר חלימי, ו"טיפות עיניים" של השחקן מחמד בכרי.

בתכנית האחרונה ישתתפו "הבן" של יוסף כהן, "בנו של נהג הרכבת" של אסף תג'ר, "רסן" של איתי ציקו, "שיחות אחרונות" של רותי פרי-בר, "מכובסת" של דפנה מירו ו"טיפות" של השחקן פיני טבגר. סרט נוסף, "ליבוביץ'" התיעודי של אורי רוזנווקס ישתתף לבטח בקטגוריית "החוויה היהודית", ושיבוצו בתכנית הרגילה טרם נקבע.

חמישה סרטים נוספים באורכים שונים (50-150 דקות) יוקרנו במסגרת הפסטיבל מחוץ לתחרות, והם "איה" של מיכל ברזיס ועודד בן נון, "צעדים" של גבריאל ביבליוביץ', "כך ראינו" של אריק ברנשטיין ואליאב לילטי ו"החצר האחורית של אירופה" של דוד דרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully