וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאלאס" המחודשת: הפקה קפדנית שמכבדת את המקור

חגית גינזבורג

14.6.2012 / 11:09

בלי סצנות סקס או דיאלוגים מושחזים, אבל עם הרבה קסם: "דאלאס" חזרה למסך בגרסת 2012 ומסתבר שאפשר להתמודד עם עבר מפואר

העולם השתנה לא מעט מאז הפעם האחרונה ש"דאלאס" היתה באוויר. הדרמה/אופרת הסבון המיתולוגית הגיעה לסיומה אחרי 13 שנה על המסך, לאף אחד לא היה סמארטפון, האינטרנט היה המצאה הזויה למתי מעט ונפט היה מקור אנרגיה לגיטימי למשפחות עשירות בטקסס. 21 שנים לאחר מכן, עושה רושם שהכל אחר, אבל דבר אחד נותר זהה בבסיסו: הקהל עדיין ניזון מתככים, בגידות ותאוות הכסף.

על הבסיס הזה, כנראה, החליטה רשת TNT לייצר את "דאלאס" 2.0 – לא רימייק של הסדרה המקורית, אלא המשך ישיר שלה. החלטה נראתה תמוהה בהתחלה, בערך כמו הבחירה לייצר את הגרסה הישראלית של "נישואים פלוס" באיחור של 25 שנה. ההנחה הראשונית היא שלא כדאי להתעסק עם הצלחות העבר, משום שהן קרוב לוודאי יחווירו בהשוואה הבלתי נמנעת למקור. אבל מהפרק הראשון, ששודר אמש בארה"ב, עולה שהיא דווקא נעשתה תוך חישוב קפדני של כל הגורמים.

הדבר החכם ביותר אולי שיוצרי "דאלאס" החדשה עשו, הוא ללהק מראש כמה מהדמויות הראשיות ממשפחת יואינג המקורית – ביניהם גם ג'יי.אר המרושע (לארי הגמן), שגם היום, בשנות ה-80 לחייו, לא איבד את המבט הערמומי שזכור לו מהעבר. עתה ג'יי.אר סובל מדיכאון קליני, ואחיו טוב הלב, בובי (פטריק דאפי), שרוצה למכור את חוות סאות'פורק ולצאת לשיט מסביב לעולם, וגם את סו אלן (לינדה גריי), אשתו הראשונה של ג'יי אר. אלא שבאופן מתוחכם למדי, המושכות העלילתיות לא יהיו הפעם בידיהם של האבות המייסדים, אלא עברו לדור ההמשך, כפי שמתבקש מסדרה שמבקשת לחזור לגיבוריה 21 שנים אחרי.

מאגר הגנים המשפחתי עושה את שלו גם בסדרה החדשה, עם ג'ון רוס (ג'וש הנדרסון), בנו של ג'יי.אר, שירש מאביו את הגרידיות והרוע הטבעי, וכריסטופר (ג'סי מטקאלף), בנו המאומץ של בובי, שלוקח, כמו אביו, את תפקיד הבחור הטוב ומנסה לאתר משקיעים לתחליף אנרגיה טבעי שפיתח. באופן מתבקש, המאבק בין שני בני הדודים ניכר כבר מההתחלה, כששניהם מייצגים את הצדדים ההפוכים של תעשיית האנרגיה, פלוס – איך לא – בחורה שעומדת ביניהם. אלינה (ג'ורדנה ברוסטר), שהיתה ארוסתו של כריסטופור (כעת מאורס כבר לאחרת) ועכשיו יוצאת בכלל עם ג'ון רוס. כמובן שלכל אלה מתווספים שלל סודות שהדמויות, הישנות והחדשות, מסתירות בשלב הזה מהאחרות – מסלול ידוע שכל סדרה מהסוג לוקחת, ואי אפשר לדמיין את "דאלאס" אחרת.

דאלאס. imdb
המבט המרושע עדיין שם. "דאלאס" עם ג'יי.אר/imdb

אל תצפו כאן לדיאלוגים מושחזים, מסרים חברתיים נוקבים או סצנות סקס לוהטות, כפי שהטלוויזיה של ימינו הרגילה אותנו לצרוך. "דאלאס" החדשה נשארת כל הזמן נאמנה לחוקי הז'אנר, עם קאסט של שחקנים יפים במיוחד, מדקלמים טקסטים נטולי סאבטקסט ומהודקים כמו שקיות פלסטיק שלא יתכלו לעולם. אבל בסך הכל, הגרסה החדשה לא תאכזב את חובבי הסוגה, ומתאימה גם לאלה שלא צפו בסדרה המקורית, או כבר הספיקו לשכוח אותה. מדובר בדגם הייטק ב-HD של הסדרה ההיא, כולל שוטים מרשימים של החווה ועדרי הבקר, שמצליח להקים לתחייה כמה דמויות מאובקות ולהוכיח שאופרות סבון מצליחות לא מתות, הן פשוט מעמידות צאצאים.

"דאלאס" 2012: תצפו בגרסה החדשה? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דאלאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully