וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מדגסקר 3" השפיל את טום קרוז ואת אדם סנדלר

17.6.2012 / 17:35

"רוק לנצח" של קרוז ו"זה הבן שלי" של סנדלר ספגו כישלונות קופתיים מביכים, והשאירו את הפסגה לסרט האנימציה שבוע שני ברציפות

אדם סנדלר וטום קרוז הם מגדולי הכוכבים ההוליוודים בעשרים השנה האחרונות, אבל הקהל האמריקאי הפנה לשניהם גם יחד עורף בסוף השבוע האחרון והמיט כישלון קופתי מר על הפרויקטים הטריים שלהם: "זה הבן שלי" בכיכובו של סנדלר ו"רוק לנצח" בהשתתפותו של קרוז.

אמנם, הזנייתם המתמשכת של שמות תואר בסדר הגודל של "כישלון מדהים" ו"פלופ מביך" כבר הוציאה מהם את העוקץ, ובכל זאת, אין דרך אחרת לתאר את התוצאות של שני הסרטים – "רוק לנצח" השתחל למקום השלישי בלבד עם הכנסות של 15.1 מיליון דולר, ומצבו של "זה הבן שלי" רע עוד יותר, עם 13 מיליון דולר שהספיקו לו למקום הרביעי בלבד. אלה מספרים נמוכים בהרבה מן התחזיות השחורות ביותר, ומן הגרועים בקריירה של שני השחקנים.

עם זאת, מהדהדים ככל שיהיו הכישלונות, יש לציין כי אינם מפתיעים לחלוטין. בשני המקרים, היה ברור כי מדובר בפרויקטים בעייתיים, שיתקשו להתעלות מעל חולשותיהם המובנות כדי להכניס כסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שום דבר הוא לא לנצח. טום קרוז ב"רוק לנצח"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקרה של "רוק לנצח", הבעיה נבעה מכך שמדובר בעיבוד למיוזיקל בימתי על סצינת המטאל של שנות השמונים. כלומר, מראש היה ידוע שיהיה לו קשה להגיע לקהל רחב, בעיקר הצעירים שתספורות מולט לא אומרות להם דבר.

כדי לעשות זאת, היה על "רוק לנצח" לייצר דיבור סביבו לפני הפצתו ולהכין את הקרקע לקראתו. אך למרות כל הגימיקים שבו, כולל הופעתו של קרוז בתספורת מגוחכת, זה לא קרה. הסרט הגיע לבתי הקולנוע בקול ענות חלושה, ואז התפרסמו גם הביקורות הפושרות עליו, מה שהוריד למינימום את ההתרגשות סביבו. לארץ, אם כישלונו לא יוביל לגניזתו, המיוזיקל יגיע בתחילת אוגוסט.

"זה הבן שלי", מצדו, לא סבל מבעיה עקרונית אחת, אלא משתיים: קודם כל, בניגוד לעבודות הקודמות של סנדלר, לאור גסותו הוא קיבל את הדירוג R, המגביל את גילאי הצפייה בו ולכן מפחית את הקהל הפוטנציאלי; שנית, הוא הגיע לאחר "ג'ק וג'יל", הגרוע בסרטיו של הכוכב, כך שהיה עליו קודם כל להחזיר לקהל את האמון בקומיקאי. זה לא קרה, כיוון שמסע השיווק לא תפס, וחמור מכך – תגובות הצופים, לפי רישומי האולפנים, לא היו טובות. לארץ תגיע הקומדיה בסוף השבוע הקרוב, אגב – בלי הקרנות מוקדמות לעיתונאים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא כוכבים, אפילו לא בני אדם, אבל לא עושים בושות. מתוך "מדגסקר 3"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המבוכה של קרוז וסנדלר גדולה בעיקר לאור העובדה שהם לא יכולים לתלות את הכישלונות באיזושהי בצורת קופתית כללית. להפך, השוק ההוליוודי במצב טוב. יעידו על כך ההישגים של "מדגסקר 3" ו"פרומתיאוס", שממשיכים לצעוד בצמרת גם השבוע – סרט האנימציה במקום הראשון עם הכנסות של 118 מיליון דולר, המשכון המד"ב במקום השני עם הכנסות של 89.1 מיליון דולר ועם תעודת ביטחון שיצליח בסופו של דבר לעקוף את רף מאה מיליון הדולר. סנדלר וקרוז יכולים כעת רק לחלום על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully