וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: "נעמוד במחויבויות התוכן השנה"

18.6.2012 / 10:57

הרשות הגישה דו"ח לכנסת ובו נתונים מעודדים על היקף השקעות הרשות בהפקות מקור. יו"ר הרשות: "זו סנונית ראשונה"

האם רשות השידור בדרך לעמוד, לראשונה מזה שנים, במחויבות החוק בנוגע להפקות מקור? בדו"ח שהוגש אתמול לכנסת דיווחה הרשות על היקף השקעתה בהפקות מקומיות בחצי השנה האחרונה, והנתונים מעודדים.

לפי התיקון לחוק רשות השידור ולאחר בג"צ שהגישו היוצרים בנושא, הוחלט כי הרשות תשקיע 15% מהכנסותיה ביצירה מקומית. בשנת 2012 מוערך הסכום בכ-74 מיליון שקלים, ובחצי שנה האחרונה השקיעה הרשות מתוכו סכום של 12.2 מיליון שקלים. אמנם לא מדובר במחצית, אולם לפי הדיווח של הרשות לכנסת עולה כי קיימות התקשרויות על סך של 34.6 מיליון שקלים הנמצאות בשלבים שונים של משא ומתן, וסכום של 70 מיליון שקלים עומד מאחורי "קול קורא" להפקת תכניות שונות שפרסמה הרשות.

כזכור, בשנים 2007, 2009 ו-2010 הוציאה הרשות פחות מ-3% מהכנסותיה לרכישת הפקות מקור מקומיות, למרות מחויבותה על פי חוק להוציא על כך לא פחות מ-36%. בכך בוטל למעשה אחד מתפקידה העיקריים של הרשות כגוף המקדם את היצירה הישראלית והעברית. לפני כחצי שנה אושרה מחיקת חוב של הרשות בהיקף של 176 מיליון, והחוק תוקן כך שהיא תחויב להוציא 15% מהכנסותיה, ולהעלות את הסכום בהדרגה.

"הפקות המקור הישראליות האמורות, המשתקפות מתוך נתוני הדו"ח המצורף, מהוות את הסנונית הראשונה של הרוח החדשה המנשבת ברשות השידור. לאחרונה גיבשה הרשות תפיסת שידור חדשה, המציבה את תכניה האיכותיים בשעת צפיית השיא, כאמירה ברורה של השידור הציבורי מול הערוצים המסחריים", אמר יו"ר הרשות, אמיר גילת.

מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, אמר: "הנהלת רשות השידור נחושה לשדרג את התכנים של הערוץ הראשון באמצעות הפקות מקור איכותיות, תוך שיתוף פעולה מלא עם ארגוני היוצרים. הנהלת רשות השידור פועלת על מנת לפשט את הליכיי ההתקשרות עם המפיקים החיצוניים כדי ליצור מנגנון יעיל שיאפשר הפקות מקור בהיקף שקובע חוק רשות השידור החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully