וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאשת ראש הממשלה ועד "חברים": סיטקומים לערוץ 1

ערוץ 1 ביקש מיוצרים לספק לו הצעות לסיטקום חדש ומסעיר. עינב שיף ואבנר שביט מתגייסים למאמץ ומגישים: הקומדיות שירימו את רוממה, כולל שרה נתניהו וקטלין רייטר

"תפיסת שידור חדשה", כך הגדיר יו"ר רשות השידור את לוח השידורים החדש של ערוץ 1 לתקופה הקרובה. במסגרת חזון זה, הוציאה הרשות מכרז שמבקש ממפיקים להציע לו תכנים מקוריים בשלל ז'אנרים, בהם גם סיטקום - ושלא יהיה "קרובים קרובים". לצורך המשימה שבסופה ניצול טוב יותר של כספי משלם המיסים, וואלה! תרבות מציעה ארבעה סוגי סיטקומים שיכולים להתאים לרוח רוממה החדשה.

"אש"רם"

תקציר: לאור הצלחת "ילדי ראש הממשלה" ו-"Veep" שמחו קברניטי רשות השידור לקבל לידם סינופסיס מבטיח בשם "אש"רם", ראשי תיבות של "אשת ראש הממשלה" וכמובן הרמז למונח המשווה רוגע למקום שכולו כאוס. הסיטקום השבועי יציג את קרן מור בתפקיד אשת ראש הממשלה, המנסה לנווט בין עבודתה בשירות הציבורי, אימהותה לשני ילדים מתבגרים וכמובן, חובותיה כאשת ראש הממשלה, שפניו לא ייראו במשך כל הסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ללא ג'וליה לואיס דרייפוס. "אשר"ם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצדה של אשת ראש הממשלה יהיו ראש הצוות היפהפייה שלה (בגילומה של יערה פלציג), מולה היא חשה רגשי נחיתות מה שיוצרים מתח מטריד בלשכה, יועץ התקשורת הכושל שלה (תפקיד גונב הצגה של מעיין בלום), שאמר לה שעיתון "הבילד" הגרמני הוא למעשה מתחרה ישיר של הדר שפיגל ועוזרתה האישית והמסורה (רוני דלומי, בהברקת אנטי-תזה לדמותה של מארינה מקסימיליאן בלומין ב"ילדי ראש הממשלה"), אשת סודה המוחלטת שתמיד יודעת את כמות הדבש הנכונה לשים בכוס התה אותה נוהגת אשת רה"מ לשתות בעדנא דריתחא.

רגע השיא של הסדרה יתרחש כשבמהלך מבצע השבתם של פליטים סודנים הביתה, מסיירת אשת ראש הממשלה בפתח תקווה ומביעה זעזוע עמוק מהיחס לדמותו של "האחר" בישראל: "הם, אלו שעלו לכאן במבצע משה, מגורשים למקום בו יעונו ויירצחו?", אומרת אשת ראש הממשלה מול קהל המום של מכובדי העדה האתיופית. "כמה מעוזרות הבית הטובות ביותר שלי היו משלכם!", היא ממשיכה בהתלהבות. זה ייגמר ברימייק ברשת טלוויזיה ארצית בארה"ב עם קלייר דיינס בתפקיד הראשי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הגניוס היהודי"

"המפץ הגדול", הקומדיה הנצפית ביותר בארצות הברית, לא הותירה את מפיקי ישראל אדישים וגם מנהלי רשות השידור, הבקיאים בנעשה מעבר לים ובשידורים החוזרים האינסופיים של yes קומדי, הבינו כי שורש גאוותו של העם היהודי – המוח – מהווה בסיס מצוין לסיטקום שבועי משעשע שיגרום נחת לכל המשפחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
והכל התחיל בביגר בנג. "הגניוס היהודי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכך, הגו מיטב המוחות סדרה אודות ארבעה מדענים צעירים ומבטיחים שבסיסם במכון ויצמן ברחובות בראשות ד"ר נמרוד קופפר (משחק סוחף וקורע של רועי בר נתן), הד"ר הצעיר ביותר בתולדות המדע הישראלי למדעי החלל, חוקר מבריק ואקסצנטרי המדבר במשפטים בני לא פחות מעשר מילים וככזה, אחד שמעולם לא שאל "מה השעה?". לצדו, חברו החנון אך הכובש ד"ר יוני קלופברג, אותו יגלם עפר שכטר במשקפי גשר עבים ואיפור כבד; ד"ר לאון הוברמן (אורי חזקיה בעוד תפקיד הפוך על הפוך) וחברם ה"חריג", הד"ר מחמוד אל-עייש, בגילומו המופתי של סאלח בכרי. בתפקיד היפהפייה שנהנית משירותי החבורה בזמן שהיא לומדת גיאוגרפיה בפקולטה לחקלאות ברחובות ומתאהבת בד"ר קלופברג – עמית פרקש.

ברגע השיא, ד"ר קופפר וד"ר קלופברג מגלים כי שניהם מתמודדים על פרס ישראל בתחום המדע והמאבק בין השניים מגיע עד לשולחנו של יו"ר חבר השופטים בוועדת הפרס – תפקיד אורח מופתי של שלמה בראבא. זה ייגמר עם ראש בראש מול הרימייק ל"כולם אוהבים את ריימונד" של "רשת" – וניצחון היסטורי לערוץ 1 בטבלאות הרייטינג.

"לילות רוממה"

הארכיון של ערוץ 1 הוא גם ככה הנכס הכי גדול שלו, ורצף שידורי הלילה מאוצרות הסרטייה הנקודה החזקה בלוח שלו. עתה, כל מה שחסר הוא לטפל בחומר הגלם הזה בפרספקטיבה ובאירוניה. בדיוק את זה תעשה "לילות רוממה", סדרה קומית סטייל "רוק 30", שתחזור לשנות השמונים ותעסוק באחורי הקלעים של תוכניות סטייל "עוד להיט", "להיט בראש" ו"עד פופ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך זה נראה באמת. "עד פופ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

התפריט יכלול, כמובן, תספורות ותלבושות מגוחכות, שיגררו שלל כתבות על אופנת התקופה וכבר יסדרו לסדרה יחסי ציבור; השתעשעות על חשבון התנאים הפרימיטיביים שבהם עשו אז טלוויזיה, תוך התעלמות מהעובדה שערוץ 1 מתנהל כך גם עכשיו; התייחסות לתמורות החברתיות של אותם ימים, כולל שכתוב היסטורי של מעמד המזרחיים כדי למנוע מכתבי תלונה למליאת רשות השידור; וכמובן, הרבה נוסטלגיה תמימה וטהורה.

כן, בפעם העשרים זה כבר לא יצחיק לשמוע את הגיבורים דנים ב"הלהקה החדשה שכל הצעירים מדברים עליה, 'ילדי חנות החיות'", אבל עד שזה יקרה, "לילות רוממה" תהיה רצועת השידור הלילית החמה בעיר.

"חבר'עס"

לאחר "הללויה", הגרסה הציונית של "כוכב נולד", הגיעה השעה להעמיד את יהודי התפוצות גם במרכזו של סיטקום, שימומן בידי הסוכנות היהודית, המשרד לקליטת עלייה, משרד ההסברה, שלל נדבנים מרחבי העולם ועוד כמה גופים פילנתרופיים. ככה באמת לא יהיה צריך לדאוג לרייטינג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסדרה תעסוק בשישה צעירים יהודים שמקבלים את ההחלטה הנכונה ועולים לירושלים. כיוון שהמובילה החברתית שבגיבוריה מגיעה מניו יורק, אך יאה שהפורמט שלה יתבסס על זה של הקומדיה הניו יורקית "חברים", ובתרגומה היהודי – "חברע'ס".

קטלין רייטר כעולה הקנדית וג'וליה לוי-בוקן כזו הפריזאית ידאגו שגם הצופים שאינם משתייכים לציונות הדתית יעקבו אחר הסדרה במרץ, וכך הם יוכלו מדי שבוע לעקוב אחר הרפתקאותיהם של "החבר'עס" בעיר הקודש, ולראות כיצד הם מבינים שלמרות כל הקשיים, כל ישראל חברים ואין כמו בארץ. נוסף לרייטר ולוי-בוקן, יבלוט בצוות גם יוסוף אבו-ורדה כערבי המחמד, אחמד, המנהל את החומוסיה שבה נפגשים החברים מדי ערב לשיחות חולין, ודואג להפטיר עם הגשת החשבון, לשמחתם של הספונסרים במרכז פרס לשלום – "אפטר אול, ויר אר אול אברהמ'ז צ'ילדרן".

גם לכם יש הצעות לתוכניות? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully