וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור באולפני הוליווד הגדולים - כל מה שצריך לדעת

כל האולפנים הגדולים בהוליווד מציעים סיורים מושקעים על הסטים המוכרים - איזה מהם באמת שווים, ואיזה לא יותר מלונה פארק

האסוציאציות התרבותיות החזקות ביותר למשמע צמד המילים "לוס אנג'לס" תהיינה, ככל הנראה, קשורות להוליווד. החלק הקטן-יחסית של המטרופולין הפך במאה השנים האחרונות למזוהה עם תרבות הקולנוע המערבית, בזכות אולפני הסרטים הרבים שנמצאים בסביבה. אולפני יוניברסל, מבין הגדולים והמצליחים שבהם, אף השכילו לבנות בסביבה פארק שעשועים גדול, שכולל חוץ ממתקנים סטנדרטיים גם סיור בין הסטים השונים.

כל מי שרוטט כבר מציפייה יכול להירגע ולחזור למקומו - זהו סיור ממוסחר ומצועצע למדי, יש לומר. לצד נסיעה בין במות אקוסטיות וסטים "משומרים" כמו זה של ויסטריה ליין מ''עקרות בית נואשות'' וסט התרסקות המטוס מ''מלחמת העולמות'', הסיור כולל כמה וכמה מיני-מתקנים עם סיטואציות מבויימות. אם מתחשבים בעובדה שתמיד צריך להישאר בתוך הקלנועית המסיירת בין האטרקציות, מקבלים חוויה שדומה לעוד מתקן בפארק השעשועים יותר מאשר למה שדמיינתם שהוא סיור באולפני הסרטים.

סיור באולפני וורנר. דניס ויטצ'בסקי
הדיינר של לוק מ"בנות גילמור" וכנראה גם עוד כמה עשרות מבנים שראיתם בסדרות וסרטים/דניס ויטצ'בסקי

אך כזכור, לא רק יוניברסל פועלת בהוליווד. אולפנים אחרים ישמחו לעשות לכם סיור, שדווקא לא ייראה כמו מתקן בפארק, ולפיכך יהיה מעניין הרבה יותר לחובבי קולנוע וטלוויזיה. הבולט שבאלה הוא הסיור של אולפני וורנר – מהאולפנים הגדולים בהוליווד, בו צולמו סדרות כמו "חברים" ו-"ER", יחד עם סרטים מסדרת "הארי פוטר" וסרטי "באטמן".

הסיור של וורנר, באורך של כשעתיים וחצי (יש גם סיורי ארבע שעות וחצי "מפורטים יותר") מתרחש בהדרכה אישית של קבוצות קטנות – לכל 12 אנשים יש מדריך פרטי, שלוקח את הקבוצה בין המיצגים השונים. בניגוד לסיור של יוניברסל, כאן הקלנועית משמשת רק כדי להגיע ממקום למקום, ורוב הסיור הינו רגלי.

סיור באולפני וורנר. דניס ויטצ'בסקי
רחוב של עץ וקרטון/דניס ויטצ'בסקי

החלק המעניין ביותר בסיור, כנראה, הוא שבירת האשליה של הסט הקולנועי. במהלך הסיור לוקח המדריך את הקבוצות לתוך התפאורה, ומראה עד כמה מה שהם רואים על המסך מזוייף. החל מבתים עם שתי מרפסות כניסה קדמיות שונות לחלוטין ושלד ריק באמצע, דרך רחובות גנריים עם הכנה לתפאורה מכל סוג, עד לבניין מרשים להפליא. בצדו אחד הבניין הזה הוא בית עירייה, בצדו השני הוא בית ספר, בצד השלישי תחנת מכבי אש ובצד רביעי רחוב ניו יורקי.

ובפנים? מחסן ריק כמעט לחלוטין. כולם מבינים שזה בדיוק מה שקורה, כי אין הגיון בבניית עיר שלמה לצילומי סדרה או סרט – אבל רק כשרואים את זה, מצליחים באמת לשבור את האשליה. בסופו של דבר, זה מקום בו פיסת דשא קטנטנה היא סנטרל פארק, ואפילו המשרדים של חברות ההפקה משמשים לצילומי חוץ לפעמים.

גולת הכותרת של הסיור בוורנר - בתחילת הקיץ כשההפקות בחופש - היא ביקור על סט של סדרה פעילה. כאן, בניגוד לשאר החלקים של הסיור, אסור לצלם. מאידך, הביקור הזה חושף לא רק את הסט עצמו אלא הינו גם שיעור קצר בהפקת סדרה. מסבירים לכם איך עובדת במה אקוסטית, איך בונים תסריט ואיך מצלמים כך שלעולם לא תבינו כי מדובר בסט מזוייף.

מתוך הסרט "עלייתו של האביר האפל". imdb
אל תדאגו, זה לא יהרוס לכם את "האביר האפל"/imdb

וורנר הם לא היחידים שמציעים סיורי סט. גם אולפני Paramaunt ו-Sony Pictures מארגנים סיורים משלהם, דומים מאוד לאלה של וורנר. המשותף לכולם הוא מה שחסר בסיור הפופולרי ביותר, זה של יוניברסל – מידע מעשי על עשיית סרטים, שלוקח אתכם באמת מאחורי הקלעים.

בתקופה בה האינטרקציה שלנו עם עולם הקולנוע עוברת כמעט תמיד דרך פריזמה של יחסי ציבור ופרסום שמטרתם להפוך את המוצר הסופי לכמה שיותר אמיתי ומוחשי עבורנו, ההשפעה של ביקור באולפן סרטים, שמראה לכם כמה הכל בעצם מזוייף ו"בכאילו", היא הרבה יותר גדולה. למודאגים, נאמר כי הידיעה הקשיחה, שמבוססת על מה שראו עיניכם, כי מאחורי המסך יש אשליה, לא תהרוס את חווית הצפייה. אם כבר, היא תגרום לכם להעריך את הקסם שבקולנוע יותר.


מתים לבקר על הסט של "חברים"? שתפו אותנו בפייסבוק

רוצים לבקר באחד האולפנים? ככה תעשו זאת:

אולפני יוניברסל:
אין צורך בהרשמה מראש.
שעות הפתיחה משתנות.
המחיר: מ-80 דולרים לאדם.
אתר הפארק

אולפני וורנר:
עדיף להרשם מראש, אחרת הכניסה על בסיס מקום פנוי.
שני-שישי: סיור יוצא בכל רבע שעה, מ-8:20 עד 16:00. בסוף השבוע לו"ז שונה.
המחיר: 49 דולרים לאדם.
אתר הסיור של וורנר

אולפני פראמונט:
יש להרשם מראש.
שני-שישי: סיור יוצא בכל חצי שעה, מ-9:00 עד 14:30.
המחיר: 48 דולרים לאדם.
אתר הסיור של פראמונט

אולפני סוני:
עדיף להרשם מראש, אחרת הכניסה על בסיס מקום פנוי.
שני-שישי: 9:30 עד 14:30, מספר סיורים משתנה.
המחיר: 35 דולרים לאדם.
אתר הסיור של סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully