וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שייקספיר בקאמרי: "המחזות מתאימים לימים האלה של המחאה"

רוני אפרת

27.6.2012 / 17:44

בקאמרי מעלים את "ריצ'רד השני" ו"ריצ'רד השלישי" והשחקנים, בראשם איתי טיראן, רואים איך הקשר בין הון לשלטון במחזות מתאים לימים האלה של המחאה

דייב שחר

(צילום: דייב שחר)

פרויקט "ריצ'רד השני" ו"ריצ'רד השלישי" של הקאמרי מעלה הילוך, ובעוד שבועיים יעלה על בימות התיאטרון. הפרויקט כולל את שני המחזות מאת וויליאם שייקספיר - "ריצ'רד השלישי" המפורסם שזכה לעיבודים רבים, ו"ריצ'רד השני", שעלה פעם אחת בלבד על בימות התיאטרון בישראל - ועל ידי חיבורם יוצר אמירה נחרצת הנוגעת להון ולשלטון. שני המחזות, שאין ביניהם קשר עלילתי ולרוב לא מוצגים בזה אחר זה, מבוימים על ידי ארתור קוגן, כאשר את ריצ'רד השני והשלישי מגלם איתי טיראן.

בניגוד לציפייה, שחקני ההצגה לא מסתייגים מהקישור הישיר לפוליטיקה הישראלית, אך נמנעים לנקוב בשמות. "אני מאמין שכל צופה וצופה יוכל לתוות את החוט המקשר שלו, בין דמויות המחזה לפוליטיקאים שהן מייצגות", אמר טיראן במסיבת העיתונאים, בעוד מאוחר יותר, כאשר נשאל אם היה עולה עם ההצגה במסגרת הלילה הלבן שיתקיים מחר, יום חמישי 28 ביוני, אמר כי הוא תומך באמנים המוחים וכי לא היה משתתף באירועי החוצות, גם לא עם הצגה זו. השחקן יוסי גרבר, שמגלם את ראש העיר ב"ריצ'רד השלישי", אומר כי הוא מאד מזוהה עם הפוליטיקה והמחאות, אך בסופו של דבר, בתור תל-אביבי מלידה, מעדיף ובוחר להשאר בעיר ובארץ הזו.

שתי ההצגות תעלנה במתכונות נפרדות, וגם במתכונת המאפשרת כרטיס משולב לשתיהן הכולל הפסקה לארוחה קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully