וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל דקלבאום על היצירה עם הלהקה של אביה המנוח

נועה רוזין

1.7.2012 / 8:27

יעל דקלבאום מספרת על איך זה לנגן בלהקה של אביה אחרי מותו ושוטחת את דעתה על אנסטסיה מיכאלי - "התבטאויות שמזכירות ניאו-נאצים": ראיון לקראת השתתפותה ב"פסטיבל בבית"

אבי כהן

מראיינת: נועה רוזין
צילום: אבי כהן ובת גולן
עורך: רן צימט

לכבוד פתיחת עונת התרבות בירושלים, יעל דקלבאום מספרת על השתתפותה ב"פסטיבל בבית" במסגרתו היא מתארחת להופעות אינטימיות בבתים שונים בירושלים. דקלבאום מופיעה יחד עם להקת הפונדקאים בה ניגן ושר אביה, שהלך לעולמו לפני שנתיים.

דקלבאום מספרת על ההיכרות מילדות עם הלהקה שהורכבה כולה מזמרים ונגנים ממוצא אנגלוסקסי, על המוזיקה שתמיד נכחה בבית ועל הקשר החם עם האב שהביא בין היתר לכתיבת השיר "שמחה ועצב" אותו היא מבצעת. השיר לקוח מאלבום באותו השם שסימל את חזרתה של דקלבאום לשפה העברית אחרי אלבומים באנגלית עם הבנות נחמה ולבדה. עוד מדברת דקלבאום, אשר תמיד דיברה בגלוי ובפשטות על נטייתה המינית ואף התייחסה אליה ביצירתה, על החובה של אמנים לצאת בגלוי נגד גילויי הומופוביה, גזענות וחוסר סובלנות ואומרת שהתבטאויותיה של אנסטסיה מיכאלי מזכירה התבטאויות של ניאו-נאצים באירופה.

במסגרת אירועי "פסטיבל בבית" אשר יתקיימו בתאריכים 3-5 ביולי, יתקיימו מופעי תיאטרון, מחול ומוזיקה תלויי מקום בבתים שונים בירושלים. מלבד דקלבאום, משתתפים בפסטיבל גם שי אביבי, עמנואלה עמיחי, אולה שור-סלקטר, שפרה קורנפלד, סער סקלי ואחרים.

יעל דקלבאום - תלכו להופעה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully