וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למלא את החלל" ו"מנתק המים" התקבלו לוונציה ופרשו מירושלים

28.6.2012 / 16:14

ברגע האחרון: שני הסרטים תוצרת הארץ התקבלו לפסטיבל הקולנוע היוקרתי של ונציה, ולכן נאלצו לפרוש מן התחרות באירוע הירושלמי

שבוע לפני תחילתה, כבר יש דרמה קטנה בתחרות העלילתית הישראלית של פסטיבל ירושלים: "למלא את החלל" של רמה בורשטיין ו"מנתק המים", שסומנו כשניים מן הפייבוריטים שלה, נאלצו לבטל ברגע האחרון את השתתפותם באירוע.

לכל הפחות, הביטול נובע מנסיבות משמחות: השניים התקבלו לפסטיבל ונציה, שלא מתיר למתחרים בו להשתתף קודם לכן בפסטיבלים אחרים.

"למלא את החלל" של רמה בורשטיין, עוסק בצעירה חרדית שנדרשת לבחור בין לבה ובין חובותיה המשפחתיים. הוא זכה לפני שלוש שנים בפרס הפיצ'ינג בפסטיבל ירושלים עצמו, וכבר אז סומן כאחד מן הפרויקטים המרתקים של הקולנוע הישראלי העכשווי. דברים דומים אמורים גם לגבי "מנתק המים" של עידן הובל, בו מגלם משה איבגי אדם שהסרט נקרא בשם משלח ידו, והוא סובל מפרנסה זו ומואס בה. דרמה זו זכתה בפסטיבל חיפה האחרון במענק מיוחד מטעם דודינו האדיבים בגרמניה לפרויקטים בתהליך עבודה, וגם ממנה יש ציפיות זה מכבר.

כיוון שהביטול הגיע ברגע האחרון, פסטיבל ירושלים לא הספיק להיערך לו, ולא יהיו לשניים מחליפים בתחרות הישראלית, שמספר המשתתפים בה קטן עתה לשבעה. את משבצות ההקרנה שלהם תפסו שני סרטים בינלאומיים: "ברני" של ריצ'רד לינקלייטר בכיכובם של ג'ק בלאק, שירלי מקליין ומתיו מקונהיי, ו"שבעה ימים בהוואנה", המציג שבעה אפיזודות על בירת קובה שנוצרו בידי שלל במאים בעלי שם, ובהם איליה סולימאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully