וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 21: יותר מסתם גאווה ישראלית

5.7.2012 / 1:37

החיים בלופ מפנה את הזרקורים לגיא גרבר - המפיק המוזיקלי הישראלי המוערך ביותר בעולם, שמייצג אותנו בכבוד

את מהדורת החיים בלופ של השבוע אי אפשר שלא לפתוח עם גיא גרבר. גרבר הוכיח השבוע ולא לראשונה שהוא המפיק הישראלי המוערך בעולם כשקיבל את הזכות להגיש כרך משלו בסדרת אלבומי המיקס היוקרתית פאבריק. הוא אף העז להרחיק לכת ובחר לצעוד בדרכם של ריקרדו וויללובוס, עומאר אס ושאקלטון כשהעניק לסדרה אלבום שכולו מורכב מיצירות מקוריות שלו בלעדיות למיקס.

המדור מצדיע לגרבר ולחזונו האומנותי הבלתי מתפשר ומפציר בכם להאזין לאלבום הפאבריק שלו מאחר והוא מענג הרבה מעבר לתחושת הגאווה הלאומית שהוא מעניק. מסיבה זו וגם מאחר ומדובר בתקליט נפלא בלי קשר, הקאסט נפתח השבוע עם ההוצאה האחרונה של גרבר במכת ההיפסטר-האוס ויז'נקווסט - אבן דרך נוספת בהתנתקותו הסופית של גרבר מהמונח "פרוגרסיב" שדבק בו במשך שנים. את קו הטכנו המלודי-עגמומי של גרבר ממשיך סינגל מבריק במיוחד בשם הקולע "Lost In A Moment" - מפגש פסגה חוזר של Matthew Dekay ו-Lee Burridge. מדובר בטכנו מהורהר ומלודי שכיאה וכראוי לשניים מפגין יכולת סינתזה מעוררת קנאה ומלודיה שמעלה הרהורי מלנכוליה קשים - זהירות המנון. אגב, אין צורך לשמוע למילה שלי, דיקסון ערך גרסא משלו והוציא את הרצועה לאור בלייבל שלו Innervisions, כך שקטונתי.

את תרועת הניצחון המלבבת של השניים קוטע המינימליזם האסתטי המופלא של "Black Ice" רצועת טק האוס אפלולית מתוך אחד האלבומים המדוברים ביותר כעת מפי הצמד Smallpeople בעלי הלייבל הלוהט של הרגע Smallville - ללא ספק הדבר הכי מרגש שהגיע מהמבורג מאז ההמבורגר. קצת לאחר מכן אפשר להיתקל בלהיט המושמע ביותר במסיבות פסטיבל סונאר שעתה הסתיים. מדובר ב-"Heart Of Flesh" רצועה מתוך תקליט בכורה של Technasia ב-Cadenza חברת התקליטים של אליל המינימל טכנו הצ'יליאני - לושיאנו. לוותיקי הקלאברים שמבין קוראינו השם Technasia וודאי מוכר, בסוף שנות ה-90 מדובר היה בצמד מפיקי טכנו קודח שהיו לחלק בלתי נפרד מתיק התקליטים של דריק מאיי או קרל קוקס.

בימים אלה מהצמד נותר רק אחד (צ'רלס סיגלינג) שלקח תחת חסותו את הכינוי הנושן והפיח בו רוח חיים רעננה. הטכנואידיות הנוקשה שידענו מהצמד בעבר התמתנה כעת ונושקת, כיאה להוצאה בלייבל כמו Cadenza, יותר להאוס ולאווירה הקרנבלית של מסיבות הלייבל באיביזה. ואם כבר בטכנואידים מזדקנים עסקינן, ניתן להיתקל בשיאו של המיקס ברצועה של אליל טכנו נוסטלגי נוסף והוא סטיב ראכמד. ראכמד ההולנדי (כאן תחת הכינוי Sterac) מופיע בקאסט עם טראק טכנו מלודי מרגש מתוך אלבומו החלוצי ופורץ הדרך "The Secret Life Of Machines". השבוע יוצא לאור מחדש כמעט 20 שנה מאז הופיע לראשונה אותו אלבום מופתי ומעניק לאלו שפספסו אותו בזמן אמת הזדמנות להיחשף אליו כראוי. הנה סרטון דוקומנטרי קצר המגולל את חשיבותו של האלבום בפרט ושל ראכמד בכלל להולנדים ולכל שאר בלייני העולם.

מיד אחרי טראק הנושא של אלבומו של ראכמד, שללא ספק מייצג נאמנה עד כמה הקדים האלבום המופלא הזה את זמנו, מופיעות צמד רצועות דיפ-האוס חלליות מאת Manuel Tur ו-Alexkid צמד נציגים מתוך האוסף הנוכחי המופלא של הלייבל הבריטי Freerange. אם יש אלבום אחד שאתם מוכרחים להקשיב לו בכדי להאמין מחדש בדיפ האוס - זה יהיה לגמרי זה.

בפינתנו "אחי מה זה הטראק ששמת עכשיו?" מפציע ממש בסיומו של המיקס הלהיט העולה "Worst Love" מאת הצמד Robosonic שמפתיע ברצועת טק האוס שובבה הדוגמת את "I Forgot to be Your Love" של William Bell סמפול סול נושן מעורר עור ברווז שהתפרסם לראשונה ב-"Growing Pains" של הראפר לודקריס. הטראק אף מופיע כעת במקום הראשון(!) ברשימת 50 הקטעים החשובים של הרגע על פי מגזין רזידנט אדוויזר וקליפ היו-טיוב שערכו הלייבל לכבוד הוצאתו יכול בעצמו להיחשב כעוד סעיף גאווה לאומית. להתראות ברחבה.

האזנה נוספת:

הקאסט:

00:00 Guy Gerber - A Day In May (Visionquest)
03:51 Matthew Dekay & Lee Burridge - Lost In A Moment (Dixon Rework) (Innervisions)
08:43 Smallpeople - Black Ice (Smallville Records)
14:32 Bugsy, Dirty Channels, Amina - Alone (Pezzner Remix & Josh Wink Rethink Vox) (Ovum)
18:14 Christian Smith - House This House (Plus 8 Records)
22:50 Technasia - Heart Of Flesh (Original Mix) (Cadenza)
27:45 Steve Bug - Those Grooves (Poker Flat)
31:49 Burnski - Got You (Tsuba Records)
37:26 Sterac - The Secret Life Of Machines (100% Pure)
41:00 Manuel Tur Feat. Holly Backler - Most Of This Moment (Isolee Remix) (Freerange)
45:00 Alexkid - Class of 95 (Freerange)
49:23 Robosonic - Worst Love (OFF Recordings)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully