וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאן ג'ונסטון מאסקר בהופעה בפריז: חוויה אחרת

טלי שריזלי, פריז

8.7.2012 / 11:35

בחום בלתי נתפס בפריז אנטון ניוקומב הוביל את הבריאן ג'ונסטון מאסקר החדשים לעוד הופעה שכשהיא תגיע לישראל השבוע, גם אתם חייבים לראות

יח"צ - חד פעמי

(בריאן ג'ונסטון מאסקר בפעולה, בלעדי לוואלה! תרבות)

אולי זה היה החום העז ששרר ביום רביעי האחרון בטריאנון בפריז שהצליח להמיס את אנטון ניוקומב, סולן בריאן ג'ונסטון מאסקר שניצב בתחילת ההופעה כנציב קרח בחשכת הפינה השמאלית של הבמה. כשרעמתו מכסה בפראות את פניו הוא מלמל "בונז'ור" אחד עם העלייה לבמה, ו"אוקיי" כשהמבט שלו נעוץ באחורי הבמה. אנשים שהגיעו למקום כבר החלו לחשוד שזוהי תחבולה, ובעצם מדובר בשיעור ביקראם יוגה. אחד מהם היסס לרגע ושאל: "רגע, אז מי בעצם שר?"

בטריאנון היה חם כמו בגיהנום כי עדיין זוהי צרפת, ובאולם הופעות יפהפה הצבתו של מזגן או מערכת איוורור כלשהי נראית כבלתי מתקבלת על הדעת. גלי ניחוח זיעה עלו מתחתית האולם ששימש כזירת התגוששות למעריצים נלהבים, הצעירים יותר, אלו שעוד ינקו כאשר אנטון צרך כמויות בלתי סבירות של תרופות ואלכוהול. המבוגרים יותר, שזכרו עדיין את הימים בהם אנטון היה מפסיק הופעות ומקלל את הקהל, ישבו הפעם ביציע העליון. מרותקים היטב למושבי הקטיפה, תחילה הניעו באיטיות את ראשם, והתענגו על ביצוע בלתי נגמר של "Anemone". ואחר כך קמו על הרגליים והראו שגם להם יש עוד קצת טקס בישבן.

הבאזז העיקרי סביב מסע ההופעות הנוכחי של הלהקה דיבר על המהפך של אנטון, שכעת מציג גרסא פיכחת. השאלה איך זה יהיה לראות את הלהקה, מסה של כישרון על הבמה, רק בלי החוסר יציבות של אנטון, שאין מה לעשות, היתה חלק גדול מלראות הופעה של "בריאן". נדמה שבהופעות העבר של הלהקה אף פעם לא ידעת מה הולך לקרות, האם בכלל תראה הופעה מלאה? כפי שתועדו בסרט הדוקומנטרי ''דיג!'' מ-2004, הריב האחרון על הבמה הביא את הגיטריסט מאט הוליווד, שגם כתב וביצע כמה מהלהיטים של הלהקה, לעזוב אותה, רק כדי לחזור שוב לאולפן ב-2010.

אבל בשמונה וארבעים בערב המיוזע, עלו שמונה בחורים על הבמה, כבר לא צעירים כל כך, עם כרס קטנה וכמה שיערות שיבה והראו שהם עדיין יודעים איך עושים את זה, גם אם בצורה מרוסנת משהו. ג'ואל גיון, הנקשן האקצנטרי בסוודר בפרונט והוליווד לצדו, לא תיקשרו, רק שרו וניגנו והקהל אתם. כמה להיטים ישנים כמו הדאנדי האחרון או "Servo" לשמחת הקהל ואז הגיעו כמה מהחדש "Aufheben" ולפעמים הם גם הדליקו סיגרייה כבדרך אגב, בין מחיאת מצילה למצילה, שתו עוד שלוק מהבירה ועוד קטע, עוד ריף, עוד דרבוקה נשלפת. היתה תחושה שנקלעת לעוד ג'אם של הלהקה, מקסימום סאונד צ'ק. הם באו, ניגנו, שיר אחרי שיר והקהל קפץ, הריע, העיף בקבוקי מים. הם נתנו יותר משעתיים נון-סטופ על הבמה, בחום בלתי נתפס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אך למרות החום, הזיעה, והסאונד שבהתחלה הסתמן כבעייתי, משהו באנטון הפשיר. זה קרה לאט, פתאום הוא דיבר אל הסאונדמן, אחר כך לקח כמה צעדים לעבר חבריו ואפילו נדמה כי שחרר איזה חיוך. בסוף כבר אי אפשר היה לעצור אותו, "אני אוהב אתכם" אמר לעריצים שלא ידעו נפשם מרוב אושר והשיא "תודה שבאתם, היה לי כל כך כיף לנגן לכם הערב". גם לנו, אנטון. גם לנו.

בריאן ג'ונסטון מאסקר יופיעו במועדון הבארבי בתל אביב ביום רביעי הקרוב (11 ביולי) בשעה 22:00. ניתן לרכוש כרטיסים אחרונים באתר המועדון

בריאן ג'ונסטון מאסקר: תלכו להופעה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully