וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי ברוך סירב להופיע בקריית ארבע, אך יופיע באריאל

יהושע בריינר

8.7.2012 / 15:11

השחקן שאמר כי לא יופיע בהיכל בקריית ארבע מטעמי מצפון, יקיים את ההצגה "משפט פולארד" בהיכל האחר השנוי במחלוקת: "קריית ארבע מייצגת עבורי משהו אחר"

ההצגה חייבת להימשך, אך תלוי על איזו במה: השחקן רמי ברוך, שסירב להופיע בהיכל התרבות בקרית ארבע מטעמי מצפון, יופיע מחר (שני) בהצגת היחיד "משפט פולארד" בהיכל התרבות באריאל שמעבר לקו הירוק. ברוך, כזכור, היה אמור להופיע בהצגתו בקרית ארבע אולם זמן קצר פני כן הודיע כי הוא מסרב להופיע בהתנחלות לאחר שהצהיר כי "אינני יכול להופיע במקום שמסמל כל כך הרבה דברים שנוגדים את השקפת עולמי".

אלא שכעת מסתבר כי אותו ברוך צפוי להופיע מחר בהיכל התרבות שבהתנחלות אריאל שמעבר לקו הירוק במופע משותף של הקאמרי עם מתנ"ס שומרון והמועצה המקומית. מרבית הכרטיסים להצגה, שזוכה לפופולריות גדולה בקרב המתנחלים, כבר נמכרו. כזכור, היכל התרבות באריאל הפך שנוי במחלוקת לאחר שעשרות שחקנים ואנשי תאטרון הודיעו כי יסרבו להופיע בהתנחלות מטעמי מצפון.

רמי ברוך בקאמרי. אביב חופי
יש שטחים - ויש שטחים. רמי ברוך/אביב חופי

בשיחה עם וואלה! אמר ברוך כי התלבט רבות לפני שאישר את השתתפותו בהצגה. "מאז שהתחלנו להיות מוזמנים אל מעבר לקו הירוק, חייו של שחקן הפכו למלאי לבטים וגם להצגה הזו התלוו לבטים רבים", מספר ברוך. "אני מעולם לא קישרתי בין ההופעות שלי לנושא החרמות וגם אינני חתום על 'מכתב האמנים'. סירבתי להופיע בקרית ארבע משום שמחיתי על עצם העובדה שהמקום נבנה בסמוך לפארק על שמו של מאיר כהנא וקברו של ברוך גולדשטיין. אינני מתערב בשאלת קביעת גבולותיה של המדינה ואני חושב שבמלחמה הצודקת של ישראל על קיומה היא צריכה לשמור על מוסריותה".

"נמנעתי מלקרוא לחרם מכיוון שגם אותי החרימו כאשר הופעתי בחו"ל וסוגיית אריאל קשורה לנושא פוליטי רחב יותר", הוסיף ברוך. "נכון שיש כיבוש אבל אם אכנס לתוך הסבך הזה זה לא ייגמר מכיוון שניתן יהיה להטיח בי שגם אוניברסיטת ת"א יושבת על אדמות כבושות. המציאות היא סבוכה ואני בעד פתרון של שתי מדינות לשני עמים אבל אינני יכול לקחת חלק בהחרמה של אזרחים ישראלים. קרית ארבע ייצגה בעיני משהו אחר בגלל מיקום התאטרון שכן עבורי הקרב הוא על מוסריותו של הנרטיב הישראלי".

היכל התרבות באריאל. רויטרס
מחוץ למחלוקת של ברוך. היכל התרבות באריאל/רויטרס

יש לציין כי דבר הופעתו הקרובה של ברוך באריאל איננה מופיעה כלל באתר הרישמי של ההיכל וכרוזים על ההופעה מתפרסמים בעיקר ביישובים בשומרון. ברוך עצמו אף הפך ל"סדין אדום" בעיני חלק מהמתנחלים לאחר שביטל את הופעתו בקרית ארבע כאשר בין היתר בוטלה הופעתו בהתנחלות קדומים מספר חודשים לאחר מכן. כזכור, רק לפני מספר חודשים הודיעה המחזאית סביון ליברכט שחתמה על מכתב האמנים כי תתרום את תמלוגיה לארגוני שמאל לאחר שהצגתה "רוח'לה מתחתנת" הציגה באריאל בניגוד לעמדתה.

מהיכל התרבות באריאל נמסר בתגובה כי "מדובר בהצגה שנקנתה על ידי המועצה האזורית שומרון שהשכירה את האולם בהיכל התרבות באריאל. מדובר באירוע סגור למסגרת פרטית ועל כן הוא אינו משווק באתר ההיכל".

ההתנחלות קדומים סירבה לקבל את רמי ברוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully