וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייתו של האביר האפל: מיהו ביין?

לקראת הסרט החדש של באטמן - קווים לדמותו של ביין, נבל העל שמייסר את איש העטלף בכוח המוח ולא רק בכוח השרירים: טור קומיקס

האויב האולטימטיבי של באטמן

לאחר שנלחם ברא'ס אל גול בפרק הראשון של טרילוגיית נולאן, והכניע את הג'וקר בפרק השני, מגיע האביר האפל אל הפרק השלישי והאחרון כשלפניו קרב עם אחד האויבים המסוכנים ביותר שידע באטמן מאז ומעולם: ביין. ולמרות שהופיע לראשונה רק לפני כ-19 שנים (באטמן עצמו הוא בן 73, יש לזכור), הצליח ביין לבסס את עצמו כמסוכן להחריד.

לא רק שהוא היה בין היחידים שגילו מי מסתתר מאחורי מסכת העטלף, הוא גם אחד הבודדים שהצליחו לנצח את באטמן בקרב, עם השלכות הרסניות למדי. ועם כל זה, לא מדובר בנבל על "מלא" - לעיתים קרובות למדי ביין נלחם לצידו של באטמן ולא נגדו, והשניים אף הצילו אחד את השני ממוות בטוח כמה פעמים. האם גם הצדדים האלה יקבלו ביטוי בסרט? נדע בעוד פחות משבועיים, אבל בינתיים בואו לגלות מיהו ביין.

כל הדרכים לייצור פסיכופת

סיפור המקור של ביין דווקא לא בישר טובות, בהיותו מטופש למדי. כששלטונות הרפובליקה הקאריבית המזוייפת סנטה פריסקה גילו שמתנגד שלטון ברח להם, הם החליטו לשים את התינוק שלו בכלא במקום - בסוג של לקח "אבות אכלו בוסר" ביזארי. וכך, גדל ביין הצעיר בבית הכלא, כשהוא מסתובב עם דובי צעצוע (ובתוך הדובי סכין לא מצועצעת בכלל) ולומד להיות פסיכופת מרשים.

וכשאנחנו אומרים מרשים, הכוונה היא לממש מרשים. לא רק שהוא הצליח למקסם את היכולת הפיזית שלו באמצעות אימוני כושר בלתי פוסקים, הוא גם קרא כל ספר שהצליח לשים עליו את ידיו. כששלטונות הכלא ראו איזה נבל על פוטנציאלי מגניב יש להם, הוחלט גם להכריח אותו לנסות חומר מוזר וניסיוני בשם וונום (אין קשר לחומר החייזרי מהיקום של מארוול). הוונום הפך את ביין לעוד יותר חזק וחכם, אך גם הצריך מנה כל 12 שעות, ואת אלה קיבל ביין באמצעות מערכת צינורות שסיפקו את החומר ישירות למוח.

[זהירות, ספוילר מינורי לסרט בפסקה הבאה] מכיוון שהסרטים של נולאן בדרך כלל ריאליסטיים יותר מהקומיקס, המסכה שביין לובש בסרט לא מספקת לו סם שהופך אותו לחזק יותר, כי אם משכך כאבים שאמור להחזיק אותו בחיים לאחר טראומה כלשהי שמונעת ממנו לתפקד.

מאבק אימתנים

כשביין בורח מכלאו, הוא מחליט שאיש העטלף החי בגותהם הרחוקה צריך למות. למה? כי, ובכן, מילדותו רואה ביין עטלף מפחיד בחלומותיו, ואם זו לא סיבה לדפוק לבאטמן מכות, אנחנו לא יודעים מה כן. רק שבמקום פשוט ללכת מכות עם ברוס ויין, ביין מחליט להתיש אותו קודם. הוא מאפשר לכל הפושעים שכלואים בארקהם לברוח, ונותן לבאטמן להתיש את עצמו במשך כמה חודשים בניסיון לתפוס את כולם. בו בזמן, ביין מצליח לגלות מי נמצא מאחורי המסכה, אורב לבאטמן בביתו ושובר לו את הגב, תרתי משמע.

בסופו של יום, לא ברוס וויין אלא באטמן מחליף - ז'אן פול וולי (כן, היה באטמן עם שם צרפתי פעם) הוא שמנצח את ביין, ודופק לו מכות רצח שלא מהעולם הזה, בזמן שוויין מסתובב לו בכסא גלגלים. וכיוון שאנחנו מדברים על שנות ה-90, בהן ספרי הקומיקס שילבו את התמימות של שנות ה-60 עם האווירה האפלה של שנות ה-80, כבר שנה אחר כך בורח ביין מכלאו שוב... כדי לעזור לבאטמן, זאת אחרי גמילה מוונום.

קרובים רחוקים מאוד

בשנים שעברו מאז, ביין מתהלך על הקו הדק שבין אנטי-גיבור לבין נבל על, כשמדי פעם הוא בצד אחד של הקו, בפעמים אחרות בצד השני ומדי פעם בדיוק באמצע. כך, בשלב כלשהו הוא חוזר למדינה בה נולד, משתלט עליה ומנסה לקדם בה בחירות דמוקרטיות. כשזה לא מצליח, הוא יוצר משטר צבאי וגורם למלחמת אזרחים. אופס.


קצת לפני כן, בסיפור מוזר לא פחות, ביין מנסה למצוא את אביו, ומסתבר שהאבא של ברוס ויין הוא אחד מארבעת האבות האפשריים (כי הוא היה קרוב לאמו של ביין). הוא אף ממהר להודיע לאח הפוטנציאלי שלו, מתארח אצלו בבית ועוזר לו בכמה הזדמנויות. בסופו של דבר, אגב, מסתבר שביין אינו האח האבוד של באטמן (יש לו אחד כזה, אבל על כך בטורים הבאים).

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

שרירים במוח

אך מה יש לו, לביין, שמאפשר לו להיות אויב כל כך בעייתי עבור איש העטלף? מעבר לכך שהוא שרירן גם בלי וונום ושרירן-על עם וונום, ביין הוא גם גאון עם זיכרון צילומי ויכולת חשיבה אנליטית מרשימה להפליא. הוא אף משתמש ביכולות האלה לא פחות - ואולי יותר - מאשר בשרירים שלו.

האם הסרט החדש יתחשב בכך שלאורך 19 שנות קיומו, ביין התפתח לא כנבל קלאסי אלא כדמות מתוחכמת להפליא? את זה, כאמור, נדע ב-20 ביולי, כשהסרט יגיע לישראל במקביל להשקתו בעולם.

"באטמן" חוזר - מתגעגעים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully