וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 10: "הרייטינג הנמוך - לא סביר"

10.7.2012 / 11:59

בחדשות 10 דורשים מוועדת המדרוג לבדוק שוב את נתוני הצפייה של יום שני בערב, נוכח הנתון הגרוע של המהדורה: 6.4%, הנמוך ביותר שלה בשנה וחצי האחרונות

בערוץ 10 לא עוברים לסדר היום על נתון הרייטינג הנמוך במיוחד שרשמה אמש מהדורת החדשות, נתון של 6.4%. מדובר בנתון הנמוך ביותר שרשמה מהדורת חדשות 10 בשנה וחצי האחרונות, ולפי אנשי הערוץ מדובר בנתון לא סביר. בערוץ פנו הבוקר באופן רשמי לוועדה למדרוג בכדי שזו תבצע בדיקה מקיפה וחוזרת של נתוני הצפייה עליהן דיווחה הבוקר. הפריים-טיים של ערוץ 2 אמש חצה מנגד את רף 30 אחוזי הצפייה, ומהדורת החדשות המרכזית עמדה על כ-22%.

בחדשות 10 טוענים לחוסר סבירות בהשוואה ליום שני שעבר. "נתוני הוועדה ביחס לאתמול היו נמוכים בצורה חריגה, בייחוד בהשוואה לנתוני הפריים טיים ביום שני שעבר שבו שודר בערוץ 10 שידור חוזר של סרט דוקומנטרי (" חינוך יקר", שרשם נתון של 8.8%), ולא פרק חדש של ווייפאאוט כפי ששודר אתמול. אמנם סביר שתתרחש ירידה בנתוני ערוץ 10 נוכח שתי ההשקות לתוכניות פריים טיים בערוץ 2, אך הנתונים שדווחו הבוקר אינם סבירים", מסרו בערוץ. ביום שני שעבר השיגה המהדורה המרכזית נתון של 10.9%.

עוד טוענים בערוץ 10 כי בנתוני המדידה של אתמול נרשם שיעור גבוה יותר של בתים בפאנל ה"פיפל מיטר" בהם נרשמה צפייה – אך לאל ציון הערוץ שבו הייתה צפייה (uncovered viewing). "הימצאותו של שיעור חריג של בתים אלו במדידת הרייטינג של אתמול, היא דבר מוזר", מסרו בערוץ 10.

זו הפעם השנייה בשבועות האחרונים שבה גוף משדר דורש בדיקה מחודשת של עבודת ועדת המדרוג. לפני כשבועיים פרסם ערוץ 9 תוצאות מחקר עצמאי שמצא "כשלים ואי התאמות חד משמעיות בעבודת הוועדה". בערוץ 9 טוענים כי הוועדה מפרסמת מדי בוקר נתונים המבוססים על תוצאות מדגם שאינו מייצג את אוכלוסיית העולים בישראל, עיקר הצופים בערוץ. בוועדה דחו את טענות ערוץ 9 ומסרו כי הערוץ בחר בדרך מתודולוגית לא נכונה, וכי ההתייחסות שהועברה להם לוקה בבורות, באי דיוקים ובאי הבנה של תהליך הגיוס לפאנל ה"פיפל מיטר".

מהוועדה למדרוג נמסר כי "בדיקה מעמיקה שערכנו ביחס לנתוני הצפייה אמש לא מצאה שום תקלה במדידה. כל מדדי האיכות נמצאו תקינים ביחס לעונות השנה. כך למשל, סך הצפייה בטלוויזיה אמש היה גבוה מהממוצע ואילו אי הצפייה הלמה את הממוצע".

"בדיקה נוספת שערכנו ביחס לבתים צופי מהדורת "חדשות 10" העלתה כי אמש צפו פחות בתים במהדורה ולפרקי זמן נמוכים יותר. בשעה שמדדי הצפייה תקינים כל הנוגע להעדפות בצפייה הוא מחוץ לגבולות המערכת", לשון תגובת הוועדה.

  • עוד באותו נושא:
  • חדשות 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully