וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכות הבוגרים 2012: בית הספר מוסררה

רוני אפרת

11.7.2012 / 16:04

וואלה! תרבות מלווה את תערוכות הבוגרים של בתי הספר לאמנות שנפתחות בימים אלו. ראשונים: בוגרי מוסררה בירושלים, שמתמקדים בפוליטיקה ובחברה. הצצה

עונת תערוכות הבוגרים נפתחת בימים אלו בבתי הספר השונים לאמנויות בישראל. וואלה! תרבות תלווה חלק מתערוכות אלו, הראשונה בהן היא של בית הספר "מוסררה" שבירושלים, שתערוכת הבוגרים שלו תיפתח היום (רביעי). בבית הספר ארבע מחלקות אמנות הכוללות צילום, ניו מדיה, אנימציה ומוזיקה חדשה ובתערוכה יציגו כל הבוגרים של ארבע המחלקות השונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם בפנים. עבודה של שולמית ביאליק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לכל מחלקה יש אג'נדה משלה והיא מובילה את בוגריה לפרויקטי גמר על פי מה שהיא מאמינה", מספרת איילת השחר כהן, אוצרת תערוכת הצילום והניו מדיה, וראש המחלקה לצילום. "התערוכה עצמה היא תערוכה רב תחומית של כל הבוגרים מכל המחלקות. אני חושבת שבמוסררה אפשר למצוא בתוך העבודות בעיקר נושאים פוליטיים והיבטים חברתיים, שתמיד יש להם תוקף בלימודים כאן. אנשים שלומדים בבית הספר מגיעים מכל מיני מקומות בארץ ובעולם, מתרבויות שונות, והרבה שאלות של זהות ומקום הן שאלות שהם עסקו בהן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאלות של זהות ומקום. עבודה של סיון אויזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלימודים במוסררה נמשכים שלוש שנים, בעוד התהליך בשנה האחרונה מכוון לפרויקט הגמר. "התערוכה עצמה היא פרויקט חובה לכל בוגר, במסגרתו הוא מקבל חלל ועליו עובד", מספרת כהן. "רוב העבודות שאני אוצרת, בצילום ובניו מדיה, הן מיצבי צילום, וידאו ארט, סרטים דוקומנטריים וקווים שמחברים בין כמה מדיות. פרויקט הגמר קשור לתהליך הלימודי ואנחנו מלווים אותו לקראת התערוכה, כולל פאנלים, אישור הצעות לחלל, לפרוש את מה שהתלמיד רוצה, ולתת לו ביקורת וליווי". את תערוכת הצילום והניו מדיה היא אוצרת יחד עם רם ברכה, בעוד את תערוכת המחלקה למוזיקה אוצר חבר נקמת הטרקטור לשעבר אילן גרין, ואת האנימציה, ליאת צברי, כולם ראשי המחלקות הרלוונטיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חובה לכל בוגר. עבודה של מיכל הררי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המטרה הראשית באוצרות של תערוכה כזו היא לסייע לסטודנטים להגיע למקום הכי גבוה שהם יכולים להגיע אליו", מסכמת כהן. "אנחנו לא אוצרים הם את התערוכה במובן הרגיל, אלא מלווים אותם בדרך שהם מתווים, מסייעים ועוזרים בכל התהליך, כולל השבוע השלם בו הם בונים, צובעים ומאירים את החללים".

  • עוד באותו נושא:
  • מוסררה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully